Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
Like Tree3lubi to!

Temat: Fiat Croma 2.4JTD vs Opel Vectra C kombi 3.0CDTI  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008

    Fiat Croma 2.4JTD vs Opel Vectra C kombi 3.0CDTI

    Witam
    Panowie nadszedł czas na zmianę mojego wysłużonego drugiego auta czyli Skoda Fabia I kombi z silnikiem 1.9 SDI 68KM. Planuje wydać na zakup 30 tys zł i mam na uwadze Fiata Cromę 2.4 JTD oraz Opla Vectrę C kombi 3.0 CDTI 184 KM ,oczywiście wersja poliftowa lub 1.9 CDTI 150 KM. Posiadam już jedną Cromę 1.9 Multijet 120 KM,niestety wersji " bieda edyszyn " ale i tak jestem z niej bardzo zadowolony.Po przewertowaniu informacji na temat wyposażenia oraz opinii o Vectrze mam mały mętlik w głowie.... Na korzyść Vectry przemawia więcej miejsca z tyłu,bogatsze wyposażenie takie jak tutaj https://www.otomoto.pl/oferta/opel-v...-ID6zetuk.html oraz ładowność wersji kombi.Na korzyść Cromy przemawia wyższa pozycja za kierownicą oraz silnik 2.4JTD i tak szczerze więcej zalet nie widzę....chociaż nie wiem czy czasami Croma nie ma bardziej komfortowego zawieszenia. Powiedzcie mi czy to co napisałem ma sens? czy mylę się jednak...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Wersja silnikowa 3.0 CDTI Vectry to chyba najgorszy wybór:
    https://autokult.pl/23998,uzywany-op...nik-kupujacego
    Szukaj najlepiej wersji 1,9 CDTI z manualną skrzynią.
    Capsel lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Dla mnie sprawa była prosta i po raz drugi wybrałem Cromę.
    Oplowskie deski mnie odrzucają, a z tyłu na Vectrę C nie mogę patrzeć
    Ale to moje odczucia...
    Zawieszenie jest identyczne, szukaj zadbanego bogato wyposażonego egzemplarza potem zobaczysz czy będzie fiat czy opel

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Jeśli chodzi o fiata to tylko i wyłącznie silnik 2.4 JTD,musi być skóra,nawigacja,elektrycznie regulowane siedzenia do tego podgrzewane,panoramiczny dach i najlepiej jeśli znajdę ją w kolorze " czekoladowym " z pięknymi dużymi fiatowskimi felgami.Niestety rzadko kiedy widzę takie egzemplarze na sprzedaż.Prędzej można znależć Opla wersji Cosmo na " wypasie " taką jak podałem wyżej i taką http://allegro.pl/opel-vectra-1-9-cd...8.html#thumb/8
    Ostatnio edytowane przez Toporzak ; 06-11-2017 o 19:35

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Życzę powodzenia

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2017
    Skąd
    Przeworsk
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Opla i całą niemiecką motoryzację omijam z daleka Mam Cromę 2.4 i muszę powiedzieć że silnik jest naprawdę dobry. Jeżeli interesuje cię spalanie, to kręci się w okolicy 8-9 L w mieszanym. Za to bagażnik malutki i miejsca np. z tyłu jest dość mało - jak na tak " bulasty" samochód. Wcześniej miałem mazde 6 w hatchbacku i tam miejsca było spooro więcej. Nie wiem jak z jakością wykonania wnętrza Opla , ale tutaj jednak widać że to Fiat plastiki od nawiewów tragedia, za to skóra fajna. Duży wyświetlacz wygląda zajebiście, ale te 100 tysięcy przycisków do jego obsługi to jest hit !

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006
    Generalnie mając 30 tys. nie wybrałbym ani Opla ani Fiata. Dlaczego?
    Opel - silnik 3.0 (konstrukcji bodajże Isuzu) - jeden z najbardziej awaryjnych silników diesla ostatnich lat. Porównać go można chyba do słynnego 2.5TDI V6 ze stajni VAG. Zewnętrznie Vectra w nadwoziu kombi wygląda jak karawan - większości się to nie podoba, mi osobiście nie przeszkadza, choć nie powala. Jakość wnętrza - jest podobnie jak w Cromie jeśli chodzi o materiały, czyli kiepsko. Do tego wizualne rozplanowanie wnętrza, deski rozdzielczej, naszpikowanej guzikami, jest co najwyżej średnie. Spasowanie tych elementów też nie jest wzorem jakości. Są też plusy - naprawdę dużo miejsca wewnątrz, szczególnie na tylnej kanapie (inny rozstaw osi w kombi) oraz spory i ustawny bagażnik. Na plus też koszty typowych części eksploatacyjnych (choć części do 3.0 mogą być droższe).
    A dlaczego nie Fiat? Może nie odradzam kategorycznie, bo ma dużo zalet, z której największą jest relacja ceny do wieku i wielkości auta. Za 50% ceny Audi czy BMW można mieć porównywalny wielkościowo i tańszy w utrzymaniu samochód. Owszem, jakość wnętrza, szczególnie materiałów jest przeciętna, ale z tym można żyć. Nie zachwyca też ilością miejsca, szczególnie z tyłu oraz bagażnikiem (choć na papierze ma 500 litrów, to jednak do Skody Octavii I kombi, do rolety zmieści się o dziwo sporo więcej).
    Jednak gdybym miał wybierać spośród tych dwóch, to zdecydowanie Croma. Ale jeśli miałbym 30 tys. wydać na auto, poszukałbym gdzie indziej - szczególnie w Korei
    Ostatnio edytowane przez herbu ; 09-11-2017 o 13:55

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał herbu Zobacz post
    Nie zachwyca też ilością miejsca, szczególnie z tyłu oraz bagażnikiem (choć na papierze ma 500 litrów, to jednak do Skody Octavii I kombi, do rolety zmieści się o dziwo sporo więcej).
    No to kolega zaszalał... jak dla mnie ilość miejsca z tyłu to jeden z atutów Cromy ale faktycznie Opel Vectra ma większy rozstaw osi w kombi choć to ta sama płyta podłogowa.. tylko czy tam jest więcej miejsca... siedzi się niżej ... dużo niżej
    Co do bagażnika to nie zachwyca ustawnością ale pojemność w modelach bez składanej podłogi podwójnej ma ogromną i to wielokrotnie moja żona sprawdziła... Do tego jak się ma składane przednie siedzenie można przewozić całe kanapy tym autem co sprawdziłem osobiście

    Czy jest to idealne auto... na pewno nie bo już ma swoje lata i dużo różnych problemów je boryka natomiast z mojej eksploatacji jestem z niego bardzo zadowolony a zrobiłem nim ponad 120 tys km z 160 jakie ma na liczniku.... a mając dwa auta z których jedno musiałem się pozbyć wybrałem Mercedesa C-klasy bo rodzina twierdziła, że jest za ciasny i że Cromą chcą tylko jeździć. Osobiście mając jeszcze służbowe nowe I30 wolę też zdecydowanie Cromę i jak tylko mogę przesiadam się na nią
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    37
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał CroCop Zobacz post
    Za to bagażnik malutki i miejsca np. z tyłu jest dość mało - jak na tak " bulasty" samochód.
    Bagażnik ma tyle ile napisane czyli 500l. Szału nie ma ale osobiście wole głęboki bagażnik jak w Cromie a nie naleśnik jak w VAGach. Dużo łatwiej spakować taki bagażnik na równo z roletą.

    Mam 188 cm wzrostu i siadając za sobą z tyłu od kolan do fotel jest przynajmniej 10 cm jak nie więcej i to bez siedzenia na podłodze z kolanami pod brodą jak u konkurencji. Siedział za mną kolega 193 cm i również miał sporo luzu w nogach. Nad głową to by jeszcze ptaki mogły latać. Jedyne na co można narzekać to zagłówki z tyłu. Mi od bidy starczają, ale jak ktoś jest choćby troszkę wyższy to będzie narzekał.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Witam i dziękuje za zainteresowanie tematem ale decyzja została już podjęta.Z racji tego że jestem fanem starszej " luksusowej " motoryzacji i od jakiegoś czasu marzyłem o aucie z pod znaczka BMW,postanowiłem kupić BMW E39 z silnikiem 3.0d 193KM.Jest już u mnie taki w rodzinie i użytkownik jest z niego bardzo zadowolony,zresztą użytkowałem go przez tydzień i zakochałem się w tym aucie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2017
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    46
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Toporzak Zobacz post
    Witam i dziękuje za zainteresowanie tematem ale decyzja została już podjęta.Z racji tego że jestem fanem starszej " luksusowej " motoryzacji i od jakiegoś czasu marzyłem o aucie z pod znaczka BMW,postanowiłem kupić BMW E39 z silnikiem 3.0d 193KM.Jest już u mnie taki w rodzinie i użytkownik jest z niego bardzo zadowolony,zresztą użytkowałem go przez tydzień i zakochałem się w tym aucie.
    Fajna decyzja, całkowicie ją rozumiem, bo dla mnie starsze auta przemawiają dużo bardziej. Całkiem możliwe, że też bym popatrzył w tym kierunku. Silnik rewelacja, tylny napęd, to już istna "truskawka na torcie" . Na pewno jazda taki autem sprawi dużo więcej przyjemności niż Oplem, czy Fiatem. A dodatkowym plusem będzie to, że z planowanych 30 tys. na zakup auta, zostanie Ci jeszcze co najmniej połowa

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Myślę że tak z 20 tys zł trzeba będzie wydać na zadbany egzemplarz z tym silnikiem,będę szukać wersji z automatem w nadwoziu Touring bo jakoś Sedan mi się mniej podoba...

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Ale jaka przepaść cenowa części jest.
    E39 jest fajnym samochodem, wygodnym...ciasnym. Ale nie wiem czy chciałbym wrócić do tego auta. Z perspektywy czasu...dupy nie urywa.
    Rozumiem to zauroczenie, ale zastanów się dobrze. Mówi to miłośnik BMW.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Toporzysko
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120KM oraz Croma 2.4JTD 200KM
    Rocznik
    2005 i 2008
    Z wielką chęcią wysłucham opinii na temat BMW E39 od miłośnika tej marki.Zgodzę się z tym że pomimo gabarytów tego auta nie jest ono wcale takie obszerne a w szczególności z tylu,co do części owszem są one droższe ale czy na tyle żeby mówić że jest to auto bardzo drogie w utrzymaniu? Oczywiście nie napisałeś w prost że jest ono drogie ale domyślam się że miałeś to na myśli.Myślę że nawet Croma potrafi dość szybko opróżnić nam kieszenie jak zacznie sypać się osprzęt silnika,sam po zakupie auta musiałem na dzień dobry władować 5 tys zł.Wiem że na dzień dzisiejszy nie pchał bym się w nowsze BMW serii 5 np E60 lub tym bardziej serii 7 np E65 bo tam już możemy mówić o bardzo drogim utrzymaniu auta.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    E39 jest dobrze złożone i jak nic nie było kombinowane to nawet po ponad 20 latach nic nie skrzeczy i nie popiskuje(tak jak to jest w Cromie). Części są drogie bo...marka, prestiż i jakby nie było to klasa wyższa. Można serwisować i tanio na SRL i Teknorocie tylko czy to do końca ma sens? Np. jeden wahacz Lema do E39 kosztuje ok 300 zł, a tam dużo ich jest i są aluminiowe Z tyłu w touringu jest zawieszenie pneumatyczne gdzie jeden miech kosztuje ok 700zł i zamienników nie ma. Wnętrze bardzo wytrzymałe, zarówno welury jak i skóry. Jak nie porwie ktoś oparć paskiem przy spodniach to nawet przy przebiegu 400 wygląda dość dobrze. Skóra na kierownicy zaczęła mi się przedzierać przy nalocie też dobrze ponad 300. Wnętrze jest ciasne zwłaszcza z tyłu, bagażnik wielkościowo taki sobie, ale za to regularne kształty. W tej chwili największą wadą tych aut to przebiegi i nie wierz w typowo "polskie przebiegi" 3,0 mają nakulane i nierzadko około miliona, a skoro silnik jest dobry i trwały to można zrobić go na 200k Motor 3,0 jest mega fajny, mocny i kultura pracy jest zaje...ta Skrzynia przy motorach 3,0d to słynny GM(Opel tak jak w Cromie M32 ) który nie wytrzymuje momentu obrotowego silnika i jak ktoś lubił szybkie starty to skrzynie się sypią. Do tego BMW nigdy nie zalecało wymiany oleju w skrzyniach automatycznych więc możesz sobie wyobrazić co tam jest po tylu latach i sporym przebiegu Prowadzenie jest perfekcyjne, o ile auto nie stoi na baloniastych 16-optymalne to 17 do 18 cali. Niektórzy narzekają na psujące się maglownice. Ja tego nie potwierdzę bo nigdy w żadnym BMW nie miałem najmniejszego problemu. Buda ogólnie nie rdzewieje. Wykwity są na klapach bagażników zarówno sedan jak i touring(kombi) w tym drugim bardziej "leci". Potrafią zakwitnąć też progi na samych brzegach jak i przy otworach np. tam gdzie plastiki na lewarek i zaślepki. Na klub pl. zauważyliśmy prawidłowość, że modele poliftowe i z końca produkcji są bardziej podatne na korozję. W lampach z przodu pękają wsporniki regulatorów i wtedy soczewka/odbłyśnik lata luźno i tam gdzie chce. Można wymienić, ale lampy po lifcie trzeba rozklejać, przed liftem są tylko na spinki.
    Jak marzy Ci się ta marka to może spójrz na najładniejsze BMW z tego okresu czyli E38. Koszty utrzymania te same co w E39(chociażby identyczne zawieszenie, silniki i mechanizmy), a środek i komfort jeszcze lepszy, w tej samej cenie. Natomiast jak masz fundusze na E60, to w porównaniu do E39 poczujesz jakbyś jechał autem luksusowym. E60 ma aluminiowy przód
    PS. Mam 182 cm i siedzenie przednie ustawione pod siebie, zostaje miejsca na tylnej kanapie co na focie
    1.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zapomniałem dodać, że BMW i to KAŻDE!!! ma bardzo wrażliwy układ chłodzenia i jak jest dobrze to jest dobrze, ale jak...to już nie jeden osiwiał w jedną noc
    Capsel lubi to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2017, 23:19
  2. Fiat Bravo II 1.4 T-Jet 150KM & Opel Vectra C 1.8 140KM
    Napisany przez seweryn58 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2015, 00:19
  3. tarcze hamulcowe , fiat croma , saab 9-3 ,vectra mk 2
    Napisany przez tomo82 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-04-2015, 00:33
  4. fiat croma a vectra c
    Napisany przez frogvw na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-02-2015, 16:25
  5. Fiat Croma 2.4jtd 20v. Dużo pali i brak mocy.
    Napisany przez Man2525 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2014, 08:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma vs vectra

fiat croma 1.9 multijet vs opel signum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl