Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007

    Fiat Croma 1.9 JTD - wycieki z przewodu powietrza turbiny

    Cześć

    Z przewodu powietrza, idącego do turbiny sączy się olej. Jest go na tyle dużo, że na dolnej osłonie silnika zebrała się całkiem spora tłusta plama. Wyciek najbardziej widoczny jest przy łączeniu z turbiną (zdj. 3), ale pojawia się też na górnym kolanku (zdj.2). Co dziwne, nie zauważyłem ubywania oleju silnikowego - sprawdzam regularnie. Taki stan trwa już od mojego kupna - co najmniej rok. Większych dolegliwości podczas jazdy nie czuć, natomiast wydaje mi się, że samochód za późno dostaje boost - bo powyżej 2500 obr., poniżej tej wartości przyspieszenie jest słabe.

    Poniżej załączam zdjęcia - można je powiększyć. Zdj.1 - pokazuje o której rurze piszę (ta poniżej bagnetu). Zdj. 2 - zbliżenie na łączenie przy kolanku - trochę się sączy. Zdj. 3. łączenie przy silniku - wyciek oleju.

    Czy wiecie na czym polega ta wada i jak sobie z tym poradzić?





    Ostatnio edytowane przez klwsz ; 29-11-2016 o 15:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Hm ja nie mogę powiększyć fotek

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Zdjęcia zostały automatycznie zminiaturyzowane przez forum.
    Podaję linki do dużych rozmiarów:
    Zdj. 1. http://i.imgur.com/2dmyu4T.jpg
    Zdj. 2. http://i.imgur.com/2W0hZNd.jpg
    Zdj. 3. http://i.imgur.com/tx59YsT.jpg

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Mam tak samo w wersji 120 KM juz od 2 lat. Z tego co wiem to taka ilość jest chyba jeszcze w normie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Mam tak samo w wersji 120 KM juz od 2 lat. Z tego co wiem to taka ilość jest chyba jeszcze w normie.
    u mnie jest podobnie, ale skoro wydostaje się to by znaczyło o nieszczelności i tym samym para idzie w gwizdek zamiast w motor.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    33
    Postów
    145
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Też miałem tutaj wyciek wymieniłem opaski zobaczymy na jak długo to pomorze. Na zdjęciach też widać że opaski jeszcze fabryczne.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Sugerujecie, aby przeczyścić tę rurę i starannie założyć nowe opaski?

    Czy z demontażem tej rury jest duży problem?

    Dziękuję za odpowiedzi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Jak na moje oko to troszkę dużo brudu (szczególnie na zdjęciu nr 3). Na szczęście tutaj masz łatwy dostęp z góry, kup opaski ślimakowe i wymień (wg mnie nie ma sensu rury ściągać, bo i tak olej w dolocie zbiera się na dole w IC), wymiana na pewno nie zaszkodzi.
    W czasie jazdy nie słychać syku uciekającego powietrza?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    W czasie jazdy nie słychać uciekającego powietrza.

    Do dolnego łączenia (przy turbinie) lepszy dostęp będzie z góry, czy spod samochodu?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    214
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Do tej opaski dostęp będzie lepszy z góry, ale nie zaszkodzi wjechać na kanał jeśli masz możliwość i obejrzeć turbo i przyłączenia do niego.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    34
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V
    kolanko ściąga się bezproblemu, wszystko od góry. Mnie ta rura denerwowała- wiecznie była przesiąknięta olejem, więc ją wymieniłem bo zaczęło mi gwizdać i miałem podejrzenie, że to ona. Finalnie okazało się że to dolna odma między turbiną a intercoolerem, ale przynajmniej po wymianie nie denerwuje już mnie te zapocenie kłujące w oczy po otworzeniu maski

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Piszę, bo majsterkowałem przy rurach dolotowych. Wymieniłem opaski zaciskowe na kolanku znajdującym się przy turbinie, i na kolanku między IC, a kolektorem. Miejsca przesiąknięte olejem umyłem preparatem Akra. Po kilku dniach nie widać żadnych wycieków. Zrobiłem też ciśnieniowy test szczelności dolotu i nie stwierdziłem żadnych dziur.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał klwsz Zobacz post
    Zrobiłem też ciśnieniowy test szczelności dolotu i nie stwierdziłem żadnych dziur.
    w jaki sposób to robiłeś??

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Wyjąłem kolanko z rury wychodzącej z turbiny, obróciłem je do siebie i zacisnąłem w nim zaślepkę z wklejonym wentylem. Wyjąłem kolanko prowadzące do kolektora, obróciłem je i zacisnąłem w niej puszkę po sprayu. Następnie pompowałem kompresorem przez wentyl do ciśnienia ok. 2 barów i obserwowałem czy są spadki na manometrze. Pomocniczo pryskałem wodą z płynem do mycia naczyń w newralgiczne miejsca.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał klwsz Zobacz post
    Wyjąłem kolanko prowadzące do kolektora
    tego nie bardzo kumam. Ja stawiałbym na rurze od IC do przepustnicy.
    OK. Chyba myślimy o tym a samym czyli kolektorze dolotu. Chwilowe zaćmienie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. zmiana turbiny fiat punto 1.7 TD
    Napisany przez marcin9699 na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-10-2015, 14:40
  2. Potrzebna identyfikacja przewodu - GP - 1.3 MJ 90 KM
    Napisany przez matubatu na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-07-2015, 15:22
  3. Wymiana długiego przewodu klimatyzacji
    Napisany przez tomx123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 09-06-2014, 02:09
  4. Nie odpala po wymianie przewodu paliwowego.
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-08-2013, 20:31
  5. Wycieki oleju FIAT PUNTO II 1.2 8v 60 KM
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-10-2010, 23:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kapie z turbiny fiat croma

dolot turbiny jtd

kapie olej z turbiny fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl