Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 38 z 38
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat croma 1.9 150 automat zawór egr  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    Postawiłem auto celem wywalenia klap, zaślepienia EGR /fizycznie i "elektrycznie"/. Zobaczymy jakie będą efekty. Opiszę. DPF-a na razie zostawiam.
    Kolektor wyciągnięty. Klapy plastikowe, na 4 cylindrach zatarte lub mocno zatarte. Postanowiłem zregenerować kolektor na /metalowym/ zestawie naprawczym oferowanym przez Regeneracja kolektorów dolotowych CDTI, JTD, TID

    CDN.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Witam,
    Czy po fizycznym usunięciu klap i zaślepieniu otworów w kolektorze zalecacie korektę komputera?

    Jutro jadę na zaślepienie i wyprogramowanie EGRa. Czy to wystarczy?

    Przyglądałem się listwie na klapach i oprócz tego że jest dużo syfu to jeszcze do tego sie troszkę rusza nie tak jak powinna. Czeka mnie więc w najbliższym czasie zajęcie się i tym tematem. Zastanawiam się czy fizyczne usunięcie wystarczy, czy trzeba też w sofcie pogrzebać (co oczywiście generuje dodatkowe koszty).

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Witam,
    Czy po fizycznym usunięciu klap i zaślepieniu otworów w kolektorze zalecacie korektę komputera?

    Jutro jadę na zaślepienie i wyprogramowanie EGRa. Czy to wystarczy?

    Przyglądałem się listwie na klapach i oprócz tego że jest dużo syfu to jeszcze do tego sie troszkę rusza nie tak jak powinna. Czeka mnie więc w najbliższym czasie zajęcie się i tym tematem. Zastanawiam się czy fizyczne usunięcie wystarczy, czy trzeba też w sofcie pogrzebać (co oczywiście generuje dodatkowe koszty).
    Nic w sofcie nie trzeba zmieniać. Po prostu nastawnik klap pracuje tak jak pracował tylko nie przestawia klap bo ich nie ma.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał radek_p14 Zobacz post
    Nic w sofcie nie trzeba zmieniać. Po prostu nastawnik klap pracuje tak jak pracował tylko nie przestawia klap bo ich nie ma.
    Napewno trzeba wyprogramować EGR bo samo zaślepienie bez otworów bedzie skutkowalo check`iem. U mnie zawor jest zaślepiony a w fes caly czas jest pokazane zamkniecie zaworu na 4%.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Napewno trzeba wyprogramować EGR bo samo zaślepienie bez otworów bedzie skutkowalo check`iem. U mnie zawor jest zaślepiony a w fes caly czas jest pokazane zamkniecie zaworu na 4%.
    Do EGR to trzeba zmienić w sofcie natomiast do klap softu nie trzeba ruszać.
    pezet3 lubi to.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Witam,
    Dziękuję za odpowiedź.
    Okazuje się że w tej kwestii zdania są podzielone. Jedni mówią że softowo nic nie trzeba zmieniać, inni że należałoby wyprogramować żeby w przyszłości uniknąć przepalenia się nastawnika i znowu grzebania w kolektorze (takie info otrzymałem od bardzo miłego pana Zbiegniewa z Auto-Krak).

    Wczoraj odebrałem samochód po wyłączeniu egr i lekkim chipie. Co tu dużo mówić - inne auto. Banan na twarzy od samego początku

    Teoretycznie od teraz syf w kolektorze nie powininen narastać, ale i tak mam w planach wymontowanie go celem wycięcia klapek i przede wszystkim przeczyszczenie kolektora z nagaru z ostatnich 160kkm.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Dokładnie. Pamiętam to uczucie. Dziwiłem się, jak to mogło wcześniej jechać?

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    61
    Postów
    143
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    CDN.
    Klapy ostatecznie wywalone, dziury zaspawane, EGR, DPF "zmodyfikowane", mapy wtrysku w dolnym zakresie obrotów "poprawione" - auto jedzie "za..biście". Po przejechanych kolejnych kilku tysięcy opiszę wrażenia/spalanie/objawy/obawy itd.

    Specjalne podziękowania dla Tomka z AUTKA.PL za zaufanie.
    Ostatnio edytowane przez faraon ; 06-08-2014 o 23:03


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Croma 2.4, check engine, zawór EGR
    Napisany przez PiotrL na forum Croma
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 24-05-2015, 21:48
  2. Croma 2.4 EMOTION automat
    Napisany przez jaarek na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 25-09-2014, 13:33
  3. Kupię Fiat Croma 1,9 150KM automat
    Napisany przez sierra na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-01-2014, 18:00
  4. Croma 2,4 JTD Automat ??
    Napisany przez kromka na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-02-2013, 08:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr fiat croma

elektrozawor croma

czujnik egr fiat croma

jtd szarpie obroty 1800 2200

delkatnie szarpie asb fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl