Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL

    Falujący wskaźnik temperatury cieczy CROMA

    Witam.

    Samochód Fiat Croma 1.9 MultiJet 150KM

    Proszę o pomoc w w/w kwestii. Ostatnio zauważyłem, że wskaźnik temperatury podczas jazdy osiąga nominalny poziom (czyli środek skali), natomiast gdy samochód jedzie na tzw. luzie, bądź soję na czerwonym świetle wskaźnik opada dosłownie 2-3mm. Gdy ruszam wskazówka powraca na środek skali.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    460
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    wymień termostat..

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Termostat zaczyna puszczać. Mam to samo. I już nowy czeka na wymianę

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Skoro to termostat, to jaki polecacie?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    460
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    kup Mahle i będzie chodził , cała reszta też będzie chodzić..wg. mnie często nie ma to znaczenia , jak auto jest Twoje i ma służyć to dla własnego dobrego samopoczucia lepiej kupic firmowy

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja gdzieś znalazłem, że oryginalny jest produkowany przez firmę Behr no i taki kupiłem (bez znaczka Fiata). No i dostałem Behr w opakowaniu Mahle. To chyba teraz jedna firma jest

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Panowie, dzisiaj zauważyłem dodatkowo objaw, gdy włączam nadmuch ciepłego powietrza i samochód pracuje na wolnych obrotach, to wskaźnik temperatury jeszcze bardziej opada. (Jeszcze jedno spostrzeżenie - płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym na zimnym jest w normie, gdy auto jest nagradzane, to jest go więcej)
    Ostatnio edytowane przez MaroTancero ; 05-12-2015 o 11:48

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał MaroTancero Zobacz post
    Panowie, dzisiaj zauważyłem dodatkowo objaw, gdy włączam nadmuch ciepłego powietrza i samochód pracuje na wolnych obrotach, to wskaźnik temperatury jeszcze bardziej opada. (Jeszcze jedno spostrzeżenie - płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym na zimnym jest w normie, gdy auto jest nagradzane, to jest go więcej)
    To jest akurat bardzo dobrze, ciepły płyn zawsze objętościowy jest większy (koślawa polszczyzna).

    A to "falowanie" to na 100% termostat, znany i przerabiany temat. Wymiana jest banalna, więc nie daj się naciągnać mechanikowi

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    termostat do wymiany - tak jak pisali koledzy wcześniej

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2012
    Skąd
    Jasło
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 150KM
    Rocznik
    2007 FL
    Koledzy w takim razie dziękuję za rozwiązanie problemu. Po weekendzie wymiana i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Wymiana jest banalna, więc nie daj się naciągnać mechanikowi
    Kurde, taka banalna to nie jest. Może sama wymiana jest dość prosta ale ja dzisiaj utknąłem i poległem na samym początku czyli spuszczeniu płynu z układu. W innym wątku znalazłem info, że u dołu chłodnicy, z prawej strony (patrząc od przodu) jest króciec i zaworek do spuszczania płynu. Niestety u mnie go nie wypatrzyłem, dostęp jest do kitu, również do dolnego węża. Zdjęcie osłony silnika (tej głównej, dużej części) w niczym nie pomaga. Trzeba by zdjąć kolejną, mniejszą osłonę ale u mnie była przynitowana(!) w trzech miejscach na środku i nie chciałem tego rozwalać. Ma ktoś jakiś patent na to w polifcie?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Na polifcie patentu nie mam, ale w przed lifcie zaworek jest patrząc na samochód od przodu po lewej stronie. W działaniu jest makabryczny,bo różnica w położniu pomiędzy: "fajnie działa" , a "k... znów wypadł" jest bardzo mała

    Ostatnio kolega w AR 159 z tym samym motorem z 2007 roku wymieniał swój, odpinając po kolei węże od termostatu. Sprawne ustawianie pojemniczków, miseczek itd pozwoliło na szybką i bezbolesną wymianę

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ha, czyli zaworek jest po drugiej stronie? Ale tam dostęp tak samo beznadziejny (patrzyłem tam przez taką klapkę rewizyjną, która chyba bardziej służy do "obsługi" światła przeciwmgielnego). Całkowicie przeszkadzają plastikowe osłony od spodu

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Fakt, trzeba ściągnąć tą mniejszą osłone. Pisałeś w innym wątku o tym że jest przynitowana. Dość dziwne. Polecam zaopatrzyć się w koreczki plastikowe.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Tak, są przynitowane w trzech miejscach na środku. Po bokach są przykręcone. Też się zdziwiłem ale wygląda to fabrycznie (ładne nity, z gumowymi podkładkami między plastikową osłoną a metalowym profilem).


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 05-06-2014, 08:59
  2. Rezystancja CPW i temperatury cieczy
    Napisany przez savi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-08-2013, 22:51
  3. Wskażnik temperatury cieczy chłodzącej !!
    Napisany przez wicio322 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-02-2013, 12:51
  4. WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-02-2011, 13:06
  5. Czujnik temperatury cieczy seicento 1.1 MPI
    Napisany przez laczek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-10-2010, 10:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl