Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006

    falowanie obrotów i czarny dym

    Witam.
    Pojawił mi się problem - tzn. nie wiem od jak dawna go mam. Mianowicie na II biegu dałem gaz w podłogę i za sobą zobaczyłem czarny ogon. Na III biegu już mniejszy ale też puścił dymka. A na postoju zauważyłem, że obroty lekko falują. Nie wiem czy można to łączyć ze sobą. Zrobiłem dziś zapis korekt i ciśnienia paliwa. I wtrysk trochę odbiega, ale zastanawia mnie falowanie ciśnienia wraz z obrotami:przyczyna czy skutek?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    49
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Witam.
    Pojawił mi się problem - tzn. nie wiem od jak dawna go mam. Mianowicie na II biegu dałem gaz w podłogę i za sobą zobaczyłem czarny ogon. Na III biegu już mniejszy ale też puścił dymka. A na postoju zauważyłem, że obroty lekko falują. Nie wiem czy można to łączyć ze sobą. Zrobiłem dziś zapis korekt i ciśnienia paliwa. I wtrysk trochę odbiega, ale zastanawia mnie falowanie ciśnienia wraz z obrotami:przyczyna czy skutek?
    U mnie był to wtrysk, ale nie było falowania tylko bąki czarne, po wymianie ustało jedynie gdy mocno się depnie.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Właśnie dym pojawia się jak pedal w podłodze. Normalnie jest chyba ok.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Za pewne masz egr działającego, stąd pierwszy wytrysk rozjechany.
    Do dymienia wykonaj logi dynamicze na 3 biegu.
    Falowanie może wynikać z racji padania wtrysku.

    Nagrzej auto do 80-90st. Powyłączaj wszystko, nic nie dotykaj.
    Loguj zmierzona ogólna dawka paliwa przez ok 2min.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Za pewne masz egr działającego, stąd pierwszy wytrysk rozjechany.
    egr mam OFF.
    czyli dwa logi:

    - Log dynamiczny tzn. 3 bieg i pedał w podłogę, tak? (obroty, pedał, ciśnienia doładowania i masa powietrza, dawka paliwa)
    - drugi na postoju z dawką paliwa?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    tak:
    3 bieg i od ok 1800rpm gaz w deskę to co piszesz + zmierzone ciśnienie paliwa.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Wracam do tematu. Efekt czarnego dymu jest jakby mniejszy i falowanie obrotów ustało. Teraz cały czas są "sztywne".
    Zacząłem robić logi ale niestety, bateria w laptopie się sypie i wystarcza na krótki zapis jazdy po mieście. Jeśli ktoś mógłby zerknąć i się wypowiedzieć - będę wdzięczny. Wg mnie turbo przeładowuje trochę.
    https://drive.google.com/file/d/0B5Q...ew?usp=sharing



    Natomiast dziś się trochę pobawiłem zmienną w turbo i tak:
    1. jak zaciągnę wężyk od gruchy to słyszę jak coś tak się rusza i trzyma podciśnienie. Natomiast N75 po włączeniu silnika zaciąga w miejscu podłączenia gruchy a po zwiększeniu obrotów pod 3 tyś. to wyraźnie podciśnienie się zwiększa. - można uznać że jest ok?
    2. po tym jak poruszam, puknę w N75 to fura zbiera się właściwie od początku bez skoków mocy. Wystarczy, że przymulę silnik to i dół robi się słabszy i powyżej 2 tyś. mam skoki mocy, a jak trochę dynamiczniej go potraktuję to robi się bardziej wyrywny.
    Po tych wszystkich spostrzeżeniach stawiam na zacinający się zawór - przyciera się i trzeba go zmusić do działania.
    Czy dobrze główkuję, czy raczej błądzę we mgle?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Idziesz w dobra stronę. Ale nie przyciera sie zawór czy gruszka. To przyciera sie regulacja zmienna geometria. Znajdź na youtube filmy o czyszczeniu turbin, zobaczysz co się blokuje.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Zrób logi to wyjdzie jak doładowanie się kształtuje.
    Z tego co zrobiłeś nie da się nic powiedzieć poza tym że doładowanie powinno się szybciej zbierać do wartości oczekiwanej.

    Ono może odpowiadać za dymienie jak najbardziej.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Logi muszę odłożyć na później. Jak dojechałem do miejsca gdzie mogłem się bujnac to komp zrobił out. Bateria nie trzyma. Zastanawia mnie to, że jak postukam w zawór to jakby auto lepiej się zbierało. Może to tylko autosugestia.
    Ostatnio edytowane przez luk202 ; 31-01-2017 o 12:40


 

Podobne tematy

  1. Punto falowanie obrotów
    Napisany przez andrzejsz15 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-11-2015, 23:09
  2. punto 1 55 falowanie obrotów
    Napisany przez jerno45 na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-02-2013, 14:33
  3. falowanie obrotów 1.9 td na jałowym
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-01-2011, 19:36
  4. Falowanie obrotów ale nie na wolnych
    Napisany przez uxi916 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2010, 18:44
  5. Falowanie obrotów
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-10-2009, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl