Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6

Temat: EGR + Klapy + DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2013
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2005

    EGR + Klapy + DPF

    Czy ktoś usuwał z Cromy powyższe ustrojstwa? Ile może orientacyjnie kosztować usunięcie?
    Z opinii kilku osób wynika, że 1,9JTD staje się praktycznie bezawaryjne (oczywiście na miarę wszystkiego co mechaniczne) po usunięciu wymienionych elementów.

    Szukam również jakiegoś godnego polecenia warsztatu z okolic śląska/małopolski, który by był gotów się tym zająć.

    I jeszcze jedna kwestia - czy rzeczywiście tak strasznie wygląda tematu wjazdu tak zmodyfikowanym pojazdem za zachodnią granicę? Czy rzeczywiście niemcy aż tak restrykcyjnie podchodzą do kwestii związanych z ekologią?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ja usuwałem komplet, o który pytasz
    Co do warsztatu to pewnie mogę polecić serwis na Belwederczyków 8 w Krakowie (Dane kontaktowe Ť autka.pl), bardzo znany i ogólnie polecany w różnych miejscach. Specjalizują się właśnie w autach włoskich.
    U nich robiłem "pakiet startowy" przed zakupem swojej Cromy. Tutaj możesz zobaczyć kawałek faktury: 2014-09-29_08h11_09.png | Fotosik.pl (nie ma na niej wyszczególnionego EGRa ale pewnie wszedł gdzieś w koszty).
    DPF usunąłem trochę ponad miesiąc później, przed chipowaniem w Cinsofcie. Fizyczne usunięcie wkładu filtra kosztowało 200 zł (obudowa została na miejscu), wywalenie z kompa robił już pan Marcin Kowalski (Cinsoft) i koszty weszły w usługę chipowania (ale wg jego cennia usunięcie DPF ok. 400 zł czyli łącznie ok. 600 zł; na Belwederczyków ok. 550 zł z tego co wiem).

    Co do wyjazdu za zachodnią granicę (i pewnie nie tylko) to się nie orientuję ale nie sądzę, żeby był problem np. po usunięciu DPF (o ile zostanie puszka) - nikt nie powinien poznać, że było tam majstrowane a nawet gdyby zrobili badanie spalin to Croma i tak spełniała obowiązaujące normy bez filtra cząstek stałych (ktoś pisał na forum o tym; oprócz tego przecież wychodziły wersje bez DPF).

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Jeśli zobaczą, ze za bardzo dymi to mogą przeprowadzić kontrolę spalin.
    Zaślepiony EGR i brak DPF cofnie wynik gdzieś do normy Euro2/3?
    Do centrum Berilna lepiej nie wjeżdżać. W Polsce norma jest spełniona - mamy bardzo niskie.
    Można jednak, tak w Polsce jak i za Odrą, skierować auto na badanie jeśli puszcza z rury dym.
    Widziałem kiedyś taka akcję z Passatem, policja jechała za autem , które podczas dodawania gazu puściło charakterystyczną chmurkę (wcale nie za dużą). Zabrali mu dowód i skierowali na badanie.
    Dlaczego? Bo jest to uszkodzenie. Auto powinno być sprawne w ramach wyników określonych na świadectwie homologacji.
    Jest to dość dyskusyjne ale niezupełnie pozbawione sensu.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2013
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2005
    Wszystko brzmi na tyle zachęcająco, że prawdopodobnie skuszę się na taki zabieg w niedalekiej przyszłości. Temat jazdy po zachodnich drogach jest dla mnie o tyle istotny, że jednak mając samochód oferujący na tyle duży komfort podróży po długich trasach, idiotycznie by było sobie uprzykrzać przejazd (np. nad cieplejsze morze) myślą o nieprzyjemnościach związanych z ewentualną kontrolą składu spalin...
    Co do samej operacji wycinki dpf, usunięcia egr i zaślepienia klap - rozważam również możliwość zrobienia tego w swoim garażu, bo od strony mechanicznej nie jest to zbyt wielkie przedsięwzięcie. Kwestia zmiany oprogramowania też nie jest mi straszna, zwłaszcza, że mam dostęp do BDMa, którym spokojnie do Motoroli napędzającej ECU naszych samochodów się dostanę.
    Jeszcze jedno pytanie - czy różnica w zachowaniu się samochodu po takiej modyfikacji jest rzeczywiście aż tak zauważalna?
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ja po zakupie auta usunąlem DPF (puszka została na miejscu) i EGR. Ponieważ było to połączone z chipem w V-Tech ciężko mi powiedzieć czy po samej wycince są zauważalne zmiany. Na pewno warto przy okazji grzebaniu w mapach dorzucić te 25 KM i trochę Nm bo nie obciąża to auta a różnica w kosztach jest niezauważalna. A wtedy czuć różnicę w zachowaniu auta. Jest dużo bardziej elastyczne i do tego sprawia wrażenie "miętkości" w jeździe.

    Do klap się przymierzam (zaślepienie+czyszczenie kolektora), bo po EGR zostało sporo nagaru i szkoda żeby się to tam tłamsiło.

    Sprawny i zadbany JTD nie powieninen sprawiać problemów i raczej nie powinnio być problemów z kontrolami. Znam kilku użytkowników Fiatowskich jednostek (w różnych wariantach), jeżdżących po Europie i jeszcze nie zdażyło im się żeby ktoś im spaliny badał. Ale zawsze jest ten pierwszy raz


 

Podobne tematy

  1. Otwieranie tylnej klapy
    Napisany przez michasio na forum Croma
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 10-05-2017, 09:58
  2. słabe siłowniki od tylnej klapy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-02-2014, 21:29
  3. Siłowniki Tylnej Klapy
    Napisany przez Aleks1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 25-01-2014, 19:08
  4. Wkładka klapy fiat stilo 3d
    Napisany przez jayoz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-01-2014, 13:47
  5. Bravo obicie klapy bagaznika
    Napisany przez Uchol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-08-2012, 11:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

usuniecie egr cena cinsoft

wyprogramowanie egr croma

brak egr a wyjazd do niemiec

cinsoft usuwanie dpf cena

kontrole dpf w niemczech

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl