Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 90
Like Tree3lubi to!

Temat: Egr  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Jesli zaslepiony i wyłączony, to czyszczenie nie potrzebne, bo niby po co
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    202
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam
    dzisiaj byłem na wyprogramowaniu EGR, troche to trwało ale widze poprawę.
    Jutro odpalenie na zimno,jestem ciekaw?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Witam,
    A ja mam takie pytanie.

    Od samego początku posiadania Cromy, mam zaślepiony i wyprogramowany zawór EGR. W przyszłym tygodniu zabieram się za klapy wirowe i przy okazji, chciałem całkowicie usunąć EGR i zaślepić grubą blaszką.
    Co będzie jak odepnę EGR (który powinien być wyprogramowany) od wtyczki? Wywali mi Check Engine? Ktoś kiedyś robił taką operację.

    Dodam, że usuwam go fizycznie, ponieważ chce się pozbyć chłodniczki spalin (cieknie mi).

    P.S Mogę mieć problemy na przeglądzie po takiej operacji?

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    (który powinien być wyprogramowany)
    No właśnie zależy czy powinien czy jest ale załóżmy, ze jest usunięty programowo, to nic się nie powinno dziać, co do przeglądu, to wszystko zależy od diagnosty jak mocno dociekliwy jest
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Odepnij wtyczkę od EGR i w trase, zobaczysz czy błąd się pokaże. Będziesz miał pewność.
    Pozdrawiam


  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    alternatywa dla blaszek:
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Dziś przeprowadziłem eksperyment. Wypiąłem wtyczkę od zaworu EGR. Samochód normalnie odpalił, ładnie reagował na gaz podczas postoju. Ruszyłem, przejechałem 500m, zatrzymałem się żeby przepuścić dzieciaki na przejściu. Podczas ruszania samochód wszedł w tryb awaryjny. Efekt - jakby próbować jechać ciągle z 4 biegami za wysoko Pełen muł.

    Sturlałem się na pobocze, wpiąłem wtyczkę ponownie w zawór. Wszystko wróciło do normy.

    Wniosek - Vtech w Gdyni troszkę poszedł na łatwiznę i wyciął z tablicy błędów EGR zamiast wyprogramować go całkiem.
    Trudno, wstawię porządną zaślepkę, a nie z blaski od puszki i zostawię wpięty.

    Tak przy okazji, podczas postuju na poboczu, przy pierwszej próbie odpalenia dostałem żółty trójkąt Hill Control. Po odpaleniu auta, znikł i nie wrócił.
    Pewnie jak samochód jest w trybie awaryjnym takie dekadenckie systemy wyłącza

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Aby nie zakładać nowego wątku:
    Pewnie spotkaliście się z "szarpaniem" w okolicach 2200-2800 obrotów w ciepłe dni. Rozwiązaniem miała być dodatkowa (zalecana przez Fiata) zaślepka z 3 otworami - m.in. do MultiJet 120km. Jako, że problem pojawił się w zeszłym roku i występuje obecnie, postanowiłem zakupić ową zaślepkę i wstawić w obwód. Zrobiłem to sobie spokojnie dzisiaj i przy tej okazji chciałbym podzielić się z Wami pewnym spostrzeżeniem. Jeśli szukacie skutecznego preparatu do czyszczenia egr to polecam (mam nadzieję, że Mod Team nie potraktuje tego jako kryptoreklamę) płyn do czyszczenia kuchni z Lidla (taki w pomarańczowej butelce z sprayem do usuwania tłuszczu). Wcześniej używałem benzyny ekstrakcyjnej, nafty lotniczej, specjalnych preparatów do czyszczenia tarcz hamulcowych, płynów do czyszczenia silnika etc. Wszystko to jednak przebija ów płyn z Lidla - rewelacja!!! EGR jak po myjce ultradźwiękowej! Aplikowałem jako pianę 2 razy po 10 minut i potem jako spray do oczyszczenia (oczywiście potem przepłukałem całość benzyną ekstrakcyjną i poczekałem do wyschnięcia).
    Jeśli więc ktoś szykuje się do czyszczenia egr w najbliższym czasie to polecam!
    BTW: w najbliższym czasie sprawdzę i dam znać jak po "aplikacji" zaślepki będzie woziła się krówka.
    PZDR
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ja się szykuję, więc dzięki za info. zaraz jadę na zakupy więc Lidla nie ominę objawy mam podobne, tyle że niższy przedział obrotów. u mnie szarpanie/dławienie występuje poniżej 1500 obrotów przy delikatnym przyspieszaniu. wspólny mianownik to pojawienie się objawów w ciepłe dni, przy temp. powyżej 14 stopni. miałem to samo rok temu, ale wziąłem to na karb paliwa. tymczasem okazuje się, że jest to typowa przypadłość JTD/mJTD.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Pociesze Cie moze, ale w moim przypadku byla to wina paliwa. Po wymianie egr wystepowalo szarpanie w okolicach 1500-1700 obrotow. Juz nawet umowilem sie na wyprogramowanie ale zatankowalem przez pomylke te lepsza rope na shellu i nagle ustaly problemy z szarpaniem i co wiecej z odpalaniem. Auto odpala rowniutko, ciagnie od 1600 obrotow. Skonczylo sie wiec na poprawieniu serii na 206 km i 475 nm. Przed programem 185km i 430nm.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    miałem to samo rok temu, ale wziąłem to na karb paliwa
    Początkowo też tak myślałem. Tankuję jednak zawsze na tej samej stacji (więc średnia jakość paliwa jest ustalona) i szarpanie występowało tylko w zależności od wyższej temperatury zewnętrznej.
    Powoziłem się już około 200 km i muszę stwierdzić, że krówka jest "żwawsza" - łatwiej wchodzi na obroty z dołu, szybciej reaguje na pedał gazu (subiektywne odczucie), ładniej "brzmi" silnik (mniej basów, więcej altu ). Problem szarpania przy delikatnym przyspieszaniu ustał - nie ma już specyficznego przerwania/odcięcia. Jednak może szukam dziury w całym, ale ze dwa razy wydawało mi się, że silnik baaardzo delikatnie jednak "westchnął". Będę obserwował dalej...
    PZDR
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2006
    Okej, trochę odgrzeję ale innego sposobu nie widzę.
    SAR37, przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć jak po roku od zaślepienia mają się sprawy z egr? Doszły jakieś niepokojące zachowania, rzekome westchnienia?
    Konieczność czyszczenia zaworu egr spada po takiej manipulacji czy znika zupełnie?
    A skoro już będę wyciągał cały zawór to prócz wlotu do kolektora ssącego jest tam coś jeszcze co warto wyczyścić korzystając ze stworzonego dostępu?

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    SAR37 egr'a nie zaślepiał tylko czyścił.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Przypominam że w przypadku dpf zaleca się wywalenie egr z dpf.
    Ktoś zapyta dlaczego, odpowiem powinno się tak robić, albo zmienić soi.
    Tragedii nie będzie jak zostanie dpf, jest to zalecenie, proszę o tym pamiętać.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    171
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Samochód SAR37 mam teraz ja. Nie tykałem EGR'a (ma częściową zaślepkę). Jeździ dobrze, bez szarpnięć. W lecie objechałem Chorwację bez niespodzianek.


 
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak oszukac komputer ze egr dziala jtdm

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl