Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 90
Like Tree3lubi to!

Temat: Egr  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2013
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 150KM
    Rocznik
    2007

    Egr

    Witam.jakie są objawy padającego EGRa?
    coś mi się wydaje że mój EGR zaczyna padać,objawy występują od czasu do czasu są takie że słabo wkręca się na obroty a po przekroczeniu 3000 zaczyna jechać normalnie.czy to EGR się kończy czy może coś innego?
    Proszę o jakieś wskazówki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2015
    Skąd
    Brzeszcze
    Wiek
    58
    Postów
    12
    Auto
    renault thalia 1.5 dci
    Rocznik
    2002
    Miałem podobnie przyczyną był nie domknięty zawór .U mnie dało się go wyczyścić ale to renault Thalia .Ale to starczyło na krótki czas.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2015
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2006
    U mnie przy uszkodzeniu egr-u wywaliło żółtego checka

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    ale to przy uszkodzeniu. Przy zasyfionym tak się będzie działo jak kolega fredi13 pisze z tym, że u mnie od 2500 obrotów idzie jak burza a tak to trochę go muli. Jest wątek o egr na forum, znajdź i poczytaj.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Panowie wyczyściłem sobie egr i nie był bardzo zasyfiony ale po zdemontowaniu go zobaczyłem taką blaszkę i czy to znaczy, że mam częściowo zaślepiony?CAM00620.jpgCAM00621.jpg

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    829
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Tak. To jest częściowa zaślepka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2015
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2006
    Dokładnie to samo. To dotyczy wszystkich silników M-jet. Z forum o 159:
    "W zakresie obrotów 2700-3000. Odczuwalne szczególnie na pierwszym lub drugim biegu, tak jakby z turbiny silnik dostał większe ciśnienie doładowania ( i tak dosłownie się dzieje ). Dodam, że nie dzieje sie to za każdym razem. Raczej jest to spontaniczna reakcja silnika. Niektóre modele 159 tak mają. Lekki dyskomfort spowodowany niepłynnym wchodzeniem na obroty. Walczyłem aby to usunąć z serwisami Alfy od pół roku. Odpowiedzi miałem w stylu,
    Pana model tak ma i już...
    Rzeczywiście cos jest, ale powinien się Pan cieszyć, bo to extra moc... itd...

    W zeszłym tygodniu dowiedziałem się, że FIAT wie o tym problemie i maja rozwiązanie. Dodatkowa uszczelka jest montowana gdzieś w okolicach zaworu EGR, która ma za zadanie niwelować nadmiar ciśnienia. Chyba pomogło, bo od dwóch dni, nic się nie dzieje. Alfa twierdzi, że ta uszczelka jest montowana standardowo we wszystkich nowych modelach 19 JTDm.
    Proponuję, aby wszyscy posiadacze w ciemno jechali do ASO, żeby wykonać "naprawę wg. rozwiązania serwisowego nr 10801491RA", czyli dołożenie uszczelki / blaszki pod zawór EGR. Rożnica jest kolosalna, w zasadzie powinienem dostać odszkodowanie od FAP za jeżdżenie beznadziejnym autem przez 1,5 roku. Teraz to jest nowy silnik. Zero szarpnięcia w tym krytycznym momencie, auto przyspiesza płynnie, co więcej mam wrażenie, że szybciej od 0,8 dochodzi do 1,5 bara.

    Read more: Zaślepienie EGR

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    taki opis znałazłem u kolegów z forum alfy a tutaj link na allegro http://allegro.pl/09-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-8v-2-4-10v-jtdm-cdti-i5001905275.html

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2015
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2010
    Cześć,
    Przy 159 tys. km właśnie miałem czyszczony EGR (pojawił się błąd silnika) - zawór był faktycznie zawalony. Przed czyszczeniem auto pięknie wchodziło na obroty - od 2000 była moc. Po wizycie w warsztacie zbiera się dopiero od 2900 obrotów, na 5-6 biegu brak mocy... Jakieś sugestie?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    A co zostało wyczyszczone? Sam zawór? A kolektor? Jeżeli zawór był mocno zawalony to istnieje podejrzenie że i kolektor wewnątrz jest mocno zanieczyszczony, w kolektorze jest czujnik ciśnienia doładowania może on jest mocno zabrudzony i niewłaściwie komputer steruje sprężarką.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
    Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    Podepnę się: jeśli moc mam mega wysoko (2.4 jtd) i jest jej za mało to można podejrzewać EGR? Wywaliło mi jego błąd ostatnio, ale zgasł sam z siebie i auto nieco lepiej wchodzi na obroty (wcześniej było jak z VTECiem- do 2.5k RPM nic i raptem kop).

    To jest mój wykres uzyskany na hamownii z checkiem palącym się:

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
    Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .
    Jeżeli EGR jest zamknięty to OK. Jeżeli np. zawieszony jest w opcji otwarty lub uchylony to spaliny i tak będą szły do kolektora ssącego.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    A czy będzie problem jeśli mechanik wyłączył mi EGR (wywalił z komputera) ale nie zaślepił go fizycznie ?
    Będzie to działało ? Chyba bez sensu trochę .
    No to będzie totalna lipa.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Jeżeli EGR jest zamknięty to OK. Jeżeli np. zawieszony jest w opcji otwarty lub uchylony to spaliny i tak będą szły do kolektora ssącego.
    wszystko w temacie. ja dodam tylko, że z reguły ludzie zaczynają się interesować EGRem w momencie kiedy nadaje się on do czyszczenia lub wymiany, także samo wyłączenie programowe niewiele może pomóc.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Eee, dopytałem i jest O.K.
    Żle zrozumiałem , usłyszałem. EGR mam wyłączony w kompie a fizycznie jest wstawiona zaślepka 100%.
    On nie był tylko czyszczony jakoś specjalnie.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak oszukac komputer ze egr dziala jtdm

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl