Ech te wymiany oleju... Jak to jest, że producent i konstruktor skrzyni zaleca tylko kontrolę i dolewki? Auta tak serwisowane na zachodzie robią po 300 kkm i jeżdżą.
Nie odbierzcie mnie źle - sam się nad tym zastanawiam i nie wiem na ile wymiany oleju w tej skrzyni są spowodowane sugestiami serwisów skrzyń (tak jak ich "remonty" zamiast drobne naprawy)?
Mam auto z automatem serwisowane w ASO w Holandii zgodnie z wykazem okresowych czynności (olej w skrzyni kontrolowany i ew. uzupełniany). Auto am 182 kkm i skrzynia pracuje bez zarzutu.
Większość napisze, że teraz powinienem zmienić olej dynamicznie w polskim serwisie i zmieniać co 60 kkm. Z czego to jednak wynika?
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p