Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006

    Unhappy Dziwny objaw silnika!

    Mam Cromkę 2.4 automat 2006. Przejechane 116tys. (oryginalny przebieg, kupiona w kraju).
    Po mrozach odpaliłem i po przejechaniu parudziesięciu kilometrów pojawiła się za mną ciemna smuga dymu wydobywająca się z rury wydechowej samochodu, która nie znika nawet podczas oczekiwania na światłach w mieście.
    Dodatkowo spaliny mają smród spalonego asfaltu. Nie wiem co to może być.
    Przyjechał kumpel z komputerem i sprawdziliśmy, że komputer samochodu wszystkie parametry pokazuje OK, nie ma żadnych błędów (obecnie, ani wcześniej - 2 miesiące temu byłem na przeglądzie w ASO, gdzie zrobili standardową wymianę zalecanych elementów i praktycznie nic innego nie znaleźli).
    Efekt "dymny" pojawia się dopiero po osiągnięciu pełnej temperatury silnika, czasami zanika.

    Ktoś ma pomysł co to może być? Kiepskie paliwo? Jakieś uszkodzenie nieobjęte czujnikami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    k-ce
    Wiek
    36
    Postów
    37
    Auto
    croma 2.4
    mi to sie stalo 3 dni temu ino objawem biala smuga dymu i brak mocy auto aktualnie na serwisie
    1 diagnoza egr
    zobaczymy co dalej

    Wlewaleś jakies dodatki do paliwa?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    U mnie auto ma pełną moc. Dzisiaj wlałem "lepsiejsze" paliwo (jest sugestia, że przyczyną jest paliwo z jakimś "uzdatniaczem" typu olej opałowy) oraz dodatek do czyszczenia wtrysków w dieslu STP. Jutro będę testował czy objawy ustąpią czy będzie tak jak było. Serwis zostawiam sobie na koniec, ponieważ jak komputer niczego nie sygnalizuje, to na ile znam ASO (oraz wszystkie inne warsztaty) to będą eksperymentować cóż takiego się mogło zepsuć, a potem wystawią rachunek za gdybanie (nawet wtedy, gdy nie uda się znaleźć przyczyny i usunąć wady).

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał jamal Zobacz post
    1 diagnoza egr
    lub przepływka
    Jellou a co do twojego problemu to nie masz przypadkiem DPF'a?? może on sie wypalał (czyścił) i dlatego miałeś czarny dym za sobą??
    kolejna sprawa to te dodatki zimowe do paliw one też bywają rożne

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    również wpadł mi pomysł o samoczyszczeniu filtra cząstek stałych. Kiedyś u mojego szwagra był gościu Oplem Zafirą z 2006 roku i również miał takie same problemy jak Ty. Po 2 czy 3 dniach wszystko wróciło do normy.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    Poobserwuję przez parę dni i dam znać jak rozwija się sytuacja.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli jest to samochód krajowy, pochodzący z polskiego salonu, to na pewno ma filtr cząstek stałych - DPF. Więc albo czyszczenie (wypalanie), albo całkowite go odłączenie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    W ten weekend pojechałem na narty (350km w obie strony). Wszystko chodzi poprawnie, spalanie poprawne. Można przypuszczać więc, że objaw kopcenia spowodowany był wypalaniem DPF. Zobaczymy po kolejnym tysiączku, czy historia się powtórzy.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Jellou Zobacz post
    Można przypuszczać więc, że objaw kopcenia spowodowany był wypalaniem DPF. Zobaczymy po kolejnym tysiączku, czy historia się powtórzy.
    nie koniecznie po tysiącu musi się załączyć. na to nie ma reguły. cieszę się że jednak to DPF się wypalał a nie cos innego. szerokości

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    43
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    podepnę się i ja
    jak to jest z DPF??, czy on samoczynnie się wypala? czy zgłasza jakiś komunikat przed wypalaniem? co jaki okres się to dzieje? i czy są wskazania na temat stylu jazdy podczas wypalania?

    ja jeżdżę codziennie 2x30 km do pracy z czego połowę mam dwupasmówkę gdzie jadę z prędkością 110-140, podobno przy takich trasach wypalanie jest prawie niezauważalne, prawda to??

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    co do DPF'a to sa dwa rodzaje. z tekturowym wkladem i on się nie wypala i trzeba go wymieniać i z ceramicznym o którym tu rozmawialismy. co do sygnalizacji to z tym bywa różnie z tego co wiem do pewnego okresu tego nie było a po któryms tam roku już jest sygnalizacja. co do wypalania to ono uruchamia się i przeprowadza się w określonej temperaturze spalin. co do samej obserwacji wypalania to najlepiej jak odbywa się to np. podczas wakacji na trasie wtedy jest to najbardziej optymalne ale wiadomo nie wszystko mozna zaplanować. co do twojego auta to czy jesteś pewien że masz DPF'a??

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    Nie wiem jak jest w Cromce bo jeżdżę nią od paru miesięcy. Wcześniej miałem służbowego Citroena C5 z takim cudem. W C5 wszystko odbywa się automatycznie i zaleca się tylko, aby co jakiś czas pojechać trochę szybciej przez jakieś 30-40min, aby temp. silnika podskoczyła. Poza tym do wypalenia tej sadzy też jest potrzebna temp. na poziomie 650-700oC.

    W Cromce nie ma żadnych informacji na desce rozdzielczej o wystąpieniu tego procesu. Podpiąłem komputer i jeden z parametrów pokazuje poziom "zatkania" DPF oraz średni przebieg, po którym nastąpiło wypalenie (średnia brana jest z 5-u ostatnich okresów pomiędzy wypalaniem).

    Ponadto z tego co wyczytałem w C5 to co 100tys. zalecane było uzupełnienie jakiegoś "magicznego płynu", który był automatycznie dozowany do zbiornika paliwa (uzupełnienie tego płynu jest w procedurze serwisowej). Brak tej substancji w paliwie przyspieszał "wykończenie" filtra cząstek stałych i potrzebę jego wymiany (ładnych parę tysięcy PLN - lepiej wtedy zamienić na emulator).
    Nie mam jeszcze wiedzy jak to wygląda w przypadku Fiata.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    w nowym bravo z tego co wyczytałem zaświeca się kontrolka wtrysku i daje komunikat wiec w bravo po lifcie tez pewnie tak jest
    samo wypalanie trwa podobno około 10 minut oczywiście pewnie mowa była o sprzyjających warunkach

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    43
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    tak jestem pewien (chyba) w połowie podłogi jest duży filtr z doprowadzoną rurką (chyba od paliwa), czy przy moich przelotach muszę się obawiać zapchania czy niekoniecznie?

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał galka Zobacz post
    połowie podłogi jest duży filtr z doprowadzoną rurką
    to jest chłodnica spalin. dpf jest walcowaty przynajmniej tak wychodzi z eper. z tego wniosek ze możesz nie mieć dpf'a


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kotrolka ładowania świeci a ładowanie jest (dziwny objaw)
    Napisany przez zbimos na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-12-2011, 21:23
  2. [osprzęt silnika] Dziwny pisk - pasek klinowy?
    Napisany przez aethalyste na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-01-2011, 21:21
  3. [silnik] Fiat Siena 1,4 dziwny hałas z silnika
    Napisany przez Lasgo07 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-01-2011, 20:43
  4. [osprzęt silnika] Dziwny dźwięk
    Napisany przez radke na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2010, 16:32
  5. dziwny oglos wlaczonego silnika...
    Napisany przez s_m na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma spadek mocy

fiat croma kontrolka silnika

fiat croma czy opel zafira opinie

filtr paliwa fiat croma 2006

emulator dpf croma

filtr paliwa croma forum

fiat croma brak mocy filtr paliwa

fiat croma brak mocy

fiat croma jaki filtr

fiat croma objaw brak mocy

dziwny zapach po wypalaniu dpf

dpf wypalanie fiat croma objawy

croma krajowa dpf

fiat croma dymifiat croma awaria gazuzafira dziwny pisk po odpaleniucroma czasem kopcicroma dymi 1.9 jtd 2006 roksmrod podczas wypalania dpf jtdfiat albea dym z rurydpf wypalanie objawy fiatfiat 1.3 multijet objawy zapchania filtra dpf
http://www.iparts.pl