Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2013
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2007

    Dywanik bagażnika, piski z tyłu samochodu i inne..

    Witam forumowiczów, od kilku dni jestem posiadaczem Fiata croma 1.9 150km z 2007r. I mam do Was kilka pytań:
    1. Ponieważ mam jasną beżową tapicerkę, która się bardzo brudzi, chciałbym dokupić do bagażnika taką wykładzinę gumową, jest ich dużo np. na allegro ale widzę że są tylko do wersji z pojedynczym dnem a ja mam dno bagażnika podwójne, składane. Czy jest wykładzina gumowa do takiej wersji podłogi?
    2. Zauważyłem że podczas jazdy po nierównościach z tyłu samochodu coś popiskuje a czasem też "trzeszczy", wyjąłem wszystko z bagażnika i dalej to samo, Podejrzewam albo zawieszenie albo coś w klapie bagażnika. Podczas postoju poodciskałem podłogę bagażnika rękami i pisków nie było. Czy ktoś się z tym spotkał?
    3. Wczoraj wyskoczył mi komunikat "hill holder unavailable" i rzeczywiście nie działał. Po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym wyłączeniu i włączeniu silnika komunikat zniknął a hill holder zaczął działać. Niepokoić się?
    4. Podczas przyspieszania na 3 biegu słyszalny jest świst, n 4 i wyższych biegach już jest to zdecydowanie mniej słyszalne? J.w. niepokoić się?
    5. Skrzynia biegów chodzi jakby toporniej niż w moim starym Stilo, jest jakiś taki delikatny luz wyczuwalny na skrzyni i trzeba nieco więcej uwagi włożyć w zmianę biegów. Czy ten typ tak ma, czy może zmienić olej w skrzyni??
    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice)
    Wiek
    30
    Postów
    86
    Auto
    Croma Tempra, Punto I, Suzuki GS500
    Witam
    Co do pierwszego pytania, widziałem gdzieś na allegro aukcję z rozmiarami tej wycieraczki. Musiał byś poszukać i pomierzyć czy będzie pasować.
    hill holder unavailable - System umożliwiający zatrzymanie samochodu na wzniesieniu, tak aby nie stoczył się Nie wymaga użycia hamulca ręcznego(wyłącza także tempomat). Czasami też mam taki problem, prawdopodobnie czujnik pedału hamulca. Rada nie przejmować się chyba że bardzo często będzie to występować.
    W Cromach świst turbiny jest dosyć głośny a skrzynia chodzi dosyć topornie, u siebie wymieniłem olej w skrzyni ale nic się nie zminiło.
    Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kluczbork
    Wiek
    33
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    3. Może tylko turbo, ja po wizycie u "mechanika" miałem nowy dziwny świst przy przyspieszaniu, okazało się ze uszkodził ki taki gumowy wężyk. Oczywiście okazało się to jak pojechałem do ASO bo już odechciało mi się partactwa, a tak się składa że w ASO w Kluczborku 4 osoby mają Cromę więc chyba coś wiedzą na temat tego samochodu (jak odwiedziłem "mechanika" to został do końca życia zapamiętam jego słowa " OOO to tak wygląda Croma" i teraz już wiem że jak ktoś coś takiego mówi to się ucieka, ale koledzy polecali ...) tak czy inaczej w załączniku jest screen shot z epera. Ten gumowy wężyk był pęknięty gdzieś na zgięciu i przy szybkim przyspieszaniu wywalało błąd niskiego cisnienia spalin czy cos takiego. Te rurki to element 12 Przechwytywanie.JPG

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 JTDm FL 150 PS
    Rocznik
    2008
    Hej,

    Ad 2

    Nie wiem czy jest to ten sam rodzaj trzeszczenia co u mnie, ale możesz spróbować mojego rozwiązania. Gdzieś wyczytałem, że Fiaty tak mają i skrzypią zawiasy (zatrzaski) od tylnej kanapy. "Złam" ( w sensie pochyl) tylne siedzenia i widoczne metalowe ramki oklej taśmą izolacyjną. Zrobiłem tak prawie dwa miesiące temu i spokój ze skrzypieniem podczas nierówności.

    Ad 4

    Sprawka turbiny. W Cromach pracują dość głośno (należę do tych, co to się im ten świst podoba ), ale zbyt głośna praca świadczy prawdopodobnie o "końcówce" jej żywota. Nie stresuj się jednak od razu, jeśli świst nie jest zbyt głośny (względnie) - ja bałem się o moją, po czym miałem okazję usłyszeć jak pracuje taka na wykończeniu i jest to spora różnica. Ciężko określić to w słowach.

    Ad 5

    Tak, skrzynie w Cromach nie są super precyzyjne i wymagają trochę wprawy i siły. U mnie dziwnie wskakuje trójka, ale przeglądałem internety i taka praca skrzyni jest jej charakterem, więc tym bym się nie stresował, tym bardziej, że szybko się człowiek przyzwyczaja.

    Napisz czy się udało z tymi skrzypieniami, bo ja po kupnie też się tym stresowałem, ale po tym 'patencie' sprawa ucichła

    Pozdrawiam

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Wymiana oleju w skrzyni nic nie da. Dalej będzie chodzić topornie. Więc nie ma się co stresować.
    maty bagażnika do Cromy są w dwóch wersjach. W kształcie litery T (pojedyncza podłoga) i Prostokątne (podwójna podłoga)


 

Podobne tematy

  1. wyłącznik bagażnika
    Napisany przez adatru1111 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-07-2013, 23:24
  2. podłoga bagażnika i tempomat
    Napisany przez krechu na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-05-2013, 00:49
  3. Dziwna praca silnika, drżenie samochodu, brak mocy i inne
    Napisany przez SZOPENRAPU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 06-02-2013, 19:47
  4. [zamek] Awaryjne otwieranie samochodu lub samego bagażnika
    Napisany przez gregory_26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2010, 11:10
  5. Czujnik bagażnika?
    Napisany przez dave33 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2010, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl