Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree1lubi to!

Temat: drgania kierownicy przy hamowaniu  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Oczywiście, jednak zawsze warto sprawdzić wyważenie, choćby ze względu na koszty. Luz na drążku, a może też być przegub czy maglownica. Najpierw.uwazam ze trzeba sprawdzić najtańsza rzecz.

    via note 3
    To prawda dlatego najpierw sprawdziłem wyważenie :-)
    lukq lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Ali4 daj znać czy wymiana drążka pomogła. Zacznę od wyważenia kół, jak nie pomoże jadę na szarpaki lub po prostu wymienię komplet drążek i końcówkę. BTW mam jeszcze jeden problem ale to na osobny wątek - coś zaczęło terkotać, jakby spod kokpitu ale ewidentnie to od kół bo terkot i jego częstotliwość jest związana z prędkością.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    206
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Ali4 daj znać czy wymiana drążka pomogła. Zacznę od wyważenia kół, jak nie pomoże jadę na szarpaki lub po prostu wymienię komplet drążek i końcówkę. BTW mam jeszcze jeden problem ale to na osobny wątek - coś zaczęło terkotać, jakby spod kokpitu ale ewidentnie to od kół bo terkot i jego częstotliwość jest związana z prędkością.
    Ja zabrałem swoją cromkę na szarpaki i okazało się, że jednak ma delikatne luzy na drążkach kierowniczych. Więc trzeba kupić nowe drążki, od razu końcówki i pewnie manszety (dla zainteresowanych drążki TRW JAR958 a końcówki TRW JTE 1009, JTE 1010) plus geometria. Postaram się w przyszłym tygodniu wymienić, dam znać, czy drgania kierownicy ustały.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Z tego co patrzyłem w zestawie TRW JAR958 są manszety i opaski.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Panowie, głupie pytanie ale może to jest mój trop bo przyznam, że tych drgań do tej pory nie miałem ale ostatnio zdejmowałem przednie koło i założyłem je niezważając na pozycję względem piasty - czy to ma znaczenie? Na zdrowy rozum nie no wyważa się koło na wyważarce a nie na aucie ale gdzieś na forum vectry przeczytałem że może mieć to związek z wyważeniem. Nie brałbym tego serio gdyby nie to, że jeszcze 2 tygodnie temu nic nie drgało acw między czasie zdejmowałem nadkole i tym samym zdejmowałem koło.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    467
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W kilku opracowaniach typu "Sam Naprawiam" czytałem, że zdejmując koło należy zaznaczyć jego położenie żeby później tak samo zamontować. Nigdy na to nie zważałem i montuje tak jak wpadnie koło w rękę. Ale może wg wiedzy tajemnej coś w tym jest.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    244
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Znajomy ostatnio walczył z takimi drganiami w Octavii i wymienił w sumie 3 kpl. tarcz+klocki. Zawsze przez kilka tys. po wymianie było dobrze, ale problem powracał, aż w końcu ktoś kumaty powiedział mu, że należy u niego zregenerować zaciski hamulcowe, bo przez ich uszkodzenie klocek nierównomiernie dochodzi do tarczy, przez co tarcze się "wichrują". Niestety nie znam dalszego rozwoju wydarzeń i nie jestem w stanie potwierdzić diagnozy.

    EDIT: doczytałem teraz wcześniejsze posty o wyważaniu kół i dodam od siebie, że nie każdy warsztat ma dobrze skalibrowany sprzęt i też miałem drgania podczas jazdy z V=110km/h prawie cały sezon (zaraz po założeniu nowych opon), po czym ponowne wyważenie w innym warsztacie załatwiło temat.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 10-08-2016 o 21:51

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    206
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    Ja zabrałem swoją cromkę na szarpaki i okazało się, że jednak ma delikatne luzy na drążkach kierowniczych. Więc trzeba kupić nowe drążki, od razu końcówki i pewnie manszety (dla zainteresowanych drążki TRW JAR958 a końcówki TRW JTE 1009, JTE 1010) plus geometria. Postaram się w przyszłym tygodniu wymienić, dam znać, czy drgania kierownicy ustały.
    Koła wyważone, drążki z końcówkami wymienione, geometria zrobiona i.... drgania zostały przy hamowaniu w końcowej fazie
    Tarcze były wymieniane z klockami rok temu, może tam się coś podziało. Może z tymi zaciskami to dobry kierunek?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Sprawdź czy ci się tarcze nie grzeją

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    U mnie po wymianie drazkow jakby drgania przy ok 130 km/h nie ma, ale dopiero jak zrobie dluzsza trase to bede pewny na 100 procent

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2010
    Skąd
    Tyczyn
    Postów
    2
    Auto
    Marea Weekend 1,6 16V ; CROMA 1,9 Multijet 150KM EMOTION
    Rocznik
    06.1998 ; 06.2007
    Miałem taką samą sytuację, że w końcowej fazie hamowania hamulce zachowywały się jak na mimośrodzie. Takie zjawisko nie było wyczuwalne podczas hamowania na dużej prędkości (większa siła docisku klocków do tarcz). Tarcze były idealne i klocki też. Udałem się do mechanika i zapytałem go o radę czy wymieniać tarcze i klocki. Odpowiedział, że spotykał się już z taką sytuacją, że po jakimś okresie użytkowania (starcie się powierzchni tarcz) tarcze mają niejednorodną powierzchnię i może występować takie zjawisko. Stwierdziłem, że hamulce to nie błaha sprawa i wymieniłem cały kpl. tarcz i klocków. Sprawa została załatwiona.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Może to jakaś przypadłość tarcz TRW bo te chyba idą na pierwszy montaż, chociaż w innych autach na TRW się nie zawiodłem. Pytanie zatem jak wymieniać to na TRW czy ATE?

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,056
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    TRW i ATE to dość zbliżone "ligowo" tarcze. Jednak skłaniałbym się ku ATE. Jednak warto stare, jeśli są w b.dobrej kondycji dać do przetoczenia.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin
    Postów
    90
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam kolegów w końcu znalazł się czas na wymianę gałek kierowniczych + pełna geometria kół przednich i tylnich o dziwo śruby na wachaczach tylnich popuściły (bez urwania) fotka po ustawieniu Pomiary po pełnej geometrii przód + tył.jpg i powiem szczerze problem drgania kierownicy ustał. przy prędkości 150km testowane.w moim przypadku problem się rozwiązał jak ktoś jest z woj. Śląskiego to polecam tego p.Wiesława zna się na rzeczy i profesjonalnie podchodzi do sprawy
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 27-08-2016 o 21:20

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    203
    Auto
    Croma 150
    Koła wyważone, jedna felga troche krzywa-bedzie poprawiona ale dało radę wyważyć. Drgań podczas jazdy w zasadzie nie ma ale za to przy hamowaniu z dużej prędkości (tak ze 120kmh do 70kmh) drgania są bardzo duże i do tego jakby stuki. Wydaje mi się, że pedał hamulca nie drga, raczej drgania idą na kierownice. Skłaniam się w kierunku drążków a następnie samych tarcz. Czy słusznie myślę? To chyba nie jest kwestia wyważenia skoro bez hamowania auto juz nie drga w okolicach 120-130kmh.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bicie na kierownicy przy hamowaniu (tylko czasami)
    Napisany przez lupuss na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-07-2016, 18:30
  2. Drgania przy hamowaniu BRAVO '99 1.9 TD
    Napisany przez piotreklfc na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-12-2015, 17:06
  3. Drgania kierownicy przy większych prędkościach
    Napisany przez carooso na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-08-2015, 14:28
  4. "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-06-2011, 09:44
  5. [ukł. hamulcowy] Drgania przy hamowaniu
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2009, 13:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl