Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree4lubi to!

Temat: Dpf-przygoda  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Skad Wy wiecie kiedy i co ile dpf sie wypala? Ja po spalaniu niewiele widze. Fakt-autem glownie zona jezdzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    [QUOTE=luk202;231836]Skad Wy wiecie kiedy i co ile dpf sie wypala?


    wiedzą a właściwie widzą jak we wstecznym lusterku jest za cromą czarna chmura,odnotowują stan licznika i tak od chmury do chmury

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    1. Charakterystyczne buczenie
    2. Spalanie chwilowe sporo większe
    3. Gwałtowne zdjęcie nogi z gazu i spalanie chwilowe nie spada od razu do 2.0l

    A co ile się wypala powie Ci FiatEcuScan.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    wiedzą a właściwie widzą jak we wstecznym lusterku jest za cromą czarna chmura,odnotowują stan licznika i tak od chmury do chmury
    Nie czarna lecz biała
    W czasie jazdy nie udało mi się zaobserwować, ale po zjechaniu z autostrady na pierwszych światłach owszem.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Panowie. Nie przesadzajcie z tą ekologią. To nie Cromy bez DPF zanieczyszczają powietrze tylko stare duże pojazdy (Jelcze, Kamazy, Autosany itp). Tam cały czas leci dym z rury, nieważne czy jedzie bez czy z obciążeniem. Prawdziwa zasłona dymna. Skoro takie auta są dopuszczane na stacjach diagnostycznych, to Cromy będą mogły jeszcze długo jeździć bez DPF-a w Polsce. Cromy i wiele innych aut. Jestem zdania że większość nowych wynalazków w silnikach diesla (dwumasa, DPF, EGR, turbo) skomplikowało na tyle silnik że stał się on awaryjny oraz mało żywotny i w efekcie oprócz niewielkich zalet natury ekologicznej jest duża wada ekonomiczna (koszty napraw, większe zużycie paliwa itp).

    Jedno jest pocieszające. Ostatnio w jednej z gazet motoryzacyjnych wyczytałem że większość wtryskiwaczy w silnikach CR ma problemy przy 250 tyś km a najmocniejsze są w 1,9 JTD (te wytrzymują bez czyszczenia i regulacji do 500 tyś).

    Tak więc kolego GUREGORI74, życzę długiej i przyjemnej jazdy swoją Cromą. Niech moc (i niskie zużycie paliwa) będzie z Tobą.
    Dziękuje bardzo ,jazda zrobiła się rzeczywiście bardzo przyjemna także życzę tego wszystkim posiadaczom Cromy z pdf-em i tym bez tego ekologicznego badziewia

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    43
    Postów
    226
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cześć GUREGORI74, czy mógłbyś wrzucić do tematu Chip tuning skan swojego wykresu z tuningu ? Będzie baza porównawcza dla wszystkich.
    Pozdrawiam

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Cześć GUREGORI74, czy mógłbyś wrzucić do tematu Chip tuning skan swojego wykresu z tuningu ? Będzie baza porównawcza dla wszystkich.
    Pozdrawiam
    Ok nie ma problemu

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał GUREGORI74 Zobacz post
    Dziękuje bardzo ,jazda zrobiła się rzeczywiście bardzo przyjemna także życzę tego wszystkim posiadaczom Cromy z pdf-em i tym bez tego ekologicznego badziewia
    Z pdf-em nie jeżdzę - czytanie manuala w trakcie mi nie jest potrzebne ))
    Za to z DPF-em owszem - i nie pozwolę go sobie wyrzucić! A nieraz MES i różni g...o znający się "fachofcy" (również z ASO) twierdzili przy okazji różnych awarii ze DPF umarł i trzeba go wyrzucić albo wymienić. Tyle że ja niewierny Tomasz jestem i wolałem doktorat zrobićz funkcjonowania DPF-a w mojej Cromie niż wydać 2kzł (czy ile tam to kosztuje) - i zawsze okazywało się że przyczyna nadmiernego zapchania to nadmierne dymienie spowodowane czymś zupełnie innym: a to spadnięta listwa kolektora, a to egr, a to wężyki czy rurki za parę złotych -i zawsze po naprawieniu tego DPF odżywał. Tal wiec z dużym prawdopodobieństwem usunąłeś sobie "czujnik awarii", pytanie teraz kiedy ujawni ci się faktyczna przyczyna

    PS

    A na jakim etapie ci się wykładała próba wypalenia serwisowego? Sprawdzałeś czy rozpoczęła się faz wtrysku POST? czy rosła temperatura? Co pokazywało ciśnienie różnicowe? Te informacje sporo mogą powiedzieć o ew przyczynie awarii
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 16-01-2016 o 19:09
    Capsel i pezet3 lubią to.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    Oslo
    Wiek
    36
    Postów
    23
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    1. Charakterystyczne buczenie
    2. Spalanie chwilowe sporo większe
    3. Gwałtowne zdjęcie nogi z gazu i spalanie chwilowe nie spada od razu do 2.0l
    Trafniej tego nie można było określić. Panowie mieszkam w Norwegii gdzie 70% samochodów po 2005r. to diesle z Dpf. Wspominając wśród znajomych, że w Polsce wycina się Dpf-a to za głowę się chwytają. Nie taki diabeł straszny jak go malują.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    I niespodzianka - odstawiłem crome na sprzęgło i rozbierając okazało się że zamiast DPF jest pusta puszka. Ciekawi mnie jeszcze jedno - po kupnie rozbierałem EGR i był czysty jak łaza. Czy możliwe że zostało wszystko wywalone i wyprogramowane? Mogę to kompem sprawdzić?
    I jeszcze mały OT: tarcza była obsmarowana jakimś smarem. Przypuszczalnie miał już wymieniany komplet tylko jak powstało to zabrudzenie?? Z dwumasy??

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    I niespodzianka - odstawiłem crome na sprzęgło i rozbierając okazało się że zamiast DPF jest pusta puszka. Ciekawi mnie jeszcze jedno - po kupnie rozbierałem EGR i był czysty jak łaza. Czy możliwe że zostało wszystko wywalone i wyprogramowane? Mogę to kompem sprawdzić?
    I jeszcze mały OT: tarcza była obsmarowana jakimś smarem. Przypuszczalnie miał już wymieniany komplet tylko jak powstało to zabrudzenie?? Z dwumasy??
    Podłącz do MES i zobacz DPF. Kiedy zamontowany, jaki stan zapchania - czy on go w ogóle widzi?

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Tylko co ma być zapchane skoro w środku pusto. Czy MES lub FES będzie coś widział jeśli jest wywalone?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Tylko co ma być zapchane skoro w środku pusto. Czy MES lub FES będzie coś widział jeśli jest wywalone?
    Nic nie ma być zapchane... Chodzi o to co "widzi" komputer.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    I niespodzianka - odstawiłem crome na sprzęgło i rozbierając okazało się że zamiast DPF jest pusta puszka. Ciekawi mnie jeszcze jedno - po kupnie rozbierałem EGR i był czysty jak łaza. Czy możliwe że zostało wszystko wywalone i wyprogramowane? Mogę to kompem sprawdzić?
    I jeszcze mały OT: tarcza była obsmarowana jakimś smarem. Przypuszczalnie miał już wymieniany komplet tylko jak powstało to zabrudzenie?? Z dwumasy??
    Ten smar pochodzi z koła dwumasowego.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. przygoda na drodze
    Napisany przez hans na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-05-2014, 20:37
  2. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  3. Niekończąca sie przygoda-Fiat
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-02-2011, 08:13
  4. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 18:15
  5. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 13:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl