Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree4lubi to!

Temat: Dpf-przygoda  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    50
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008

    Angry Dpf-przygoda

    W czasie świątecznego pobytu w Zakopanym moja Croma zaczęła tracić moc z dnia na dzień była coraz słabsza...W czasie powrotu do Warszawy na obwodnicy Krakowa silnik zaczął się dusić a z rury zaczęły się wydobywać duże ilość spalin.Zjechałem na pobocze silnik zgasł i niestety brak było możliwości ponownego odpalenia.Zaznaczę że w czasie tej awarii nie zapaliła się żadna kontrolka.A że nie zabrałem ze sobą komputera z FES-em nie mogłem stwierdzić co się stało.
    Laweta i do domku.
    Samochód wylądował u znajomego mechanika który po podłączeniu komputera stwierdził że z samochodem jest wszystko ok poza ...DPF-em który jest zapchany w 90 %.Próby serwisowego wypalenia dpf nie przyniosły oczekiwanego rezultatu więc po rozpięciu wydechu Cromka wylądowała w firmie VTG która ma siedzibę blisko mojego miejsca zamieszkania.
    Zapadła decyzja o wycięciu dpf i wywaleniu go z systemu a przy okazji podniesienu mocy i momentu obrotowego.
    Po zabiegu to inny samochód moc podniesiona z 147 KM do 170 KM a moment obrotowy z 328 Nm do 375 Nm.Od tej chwili to inne auto mordka mi się śmieje jak nim się poruszam no i spalanie spadło po mieście z 9,5 na 8,5 l/100 km
    Także przygoda z dpf-em mimo początkowych nerwów i ubytku kilkudziesięciu stówek z porfela zakończyła szczęśliwym końcem.Napomne że wcześniej nigdy nie miałem problemów z dpf-em w tym aucie.To także przestroga dla wszystkich którzy posiadają autka z dpf-em że nie znają ani dnia ani godziny kiedy dpf zrobi ERROR
    Pozdrawiam wszystkich Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Hej. Dzięki za pozdrowionka i ostrzeżenie ale powiedz ile Cię kosztowało usunięcie filtra i podniesienie mocy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Ok teraz nie masz problemu z dpf'em, ale usunąłes tylko skutek jakiejś awarii, a co z diagnozą, co było przyczyną uwalenia dpf'a? Sam z siebie na pewno nie padl tym bardziej ze 90% to nie jest Max jego zapchania(u mnie zatkanie normalne).
    Proponuję przyjrzeniu się wtryskom, turbinie itd bo coś fizycznie Ci go zabiło.
    Ja mam nalatane 207 tysięcy i 90 % jazdy w miescie I ostatnie 5 wypalen mam co 650 km, nigdy nie miałem wymuszania serwisowego.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 13-01-2016 o 13:10

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Wszyscy w dpfie widzą wroga numer jeden I na potęgę go usuwają, a to jest ostatnie ogniwo które dostaje po dupie jak mamy parametry silnika odbiegające od normy.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 13-01-2016 o 13:35
    Capsel lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    50
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    Hej. Dzięki za pozdrowionka i ostrzeżenie ale powiedz ile Cię kosztowało usunięcie filtra i podniesienie mocy
    2000 pln z wymianą oleju i filtra oleju

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Ok teraz nie masz problemu z dpf'em, ale usunąłes tylko skutek jakiejś awarii, a co z diagnozą, co było przyczyną uwalenia dpf'a? Sam z siebie na pewno nie padl tym bardziej ze 90% to nie jest Max jego zapchania(u mnie zatkanie normalne).
    Proponuję przyjrzeniu się wtryskom, turbinie itd bo coś fizycznie Ci go zabiło.
    Ja mam nalatane 207 tysięcy i 90 % jazdy w miescie I ostatnie 5 wypalen mam co 650 km, nigdy nie miałem wymuszania serwisowego.
    Podobno padł czujnik pdf-u ,poza tym wszystkie parametry silnika tzn.wtryski ,turbina,egr są w porządku

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Wszyscy w dpfie widzą wroga numer jeden I na potęgę go usuwają, a to jest ostatnie ogniwo które dostaje po dupie jak mamy parametry silnika odbiegające od normy.
    Bo jest to wróg nr 1 obecnych samochodów z silnikiem diesla.Ekologia jest wytłumaczeniem dla producentów aut żeby doić właścicieli.Po wycięciu dpf-a samochód jakby dostał skrzydeł
    no i spalanie jest mniejsze i kultura pracy silnika przyjemniejsza.Pozdrawiam

  7. #6
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    2000 tysie? toć to rozbój w biały dzień ! a chociaż filtr ci oddali ? ba jak nie to na samym filtrze jeszcze zarobią z 6 - 7 stówek!

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,143
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Objawy jak przy zepsutym EGR. 90% zapchania dla dpf to pikuś :-)
    Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM
    Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4 1.6 130KM
    ____________________
    Były: Lancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Ja mam 230 tys km nalatane i DPF też nie stwarza problemów. Po mieście też jeżdżę, ale mniej niż kolega pezet3, wypalanie filtra podobnie, co ok. 650 km. Moim zdaniem taka nagła "śmierć" DPFa musi być z czymś powiązana, jak przedmówcy wspomnieli. A co do faktu posiadania filtra sadzy w samochodzie, to nie przeszkadza mi on szczególnie, jednak jeśli miał bym do wyboru samochód wyposażony w to ustrojstwo i taki bez niego, to wybrałbym ten drugi :p

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja mam ok 203 tys km. jazda głównie po mieście, raz w miesiącu wypad za miasto, czasem co 2 miesiące. dawno nie sprawdzałem średniego dystansu pomiędzy wypaleniami. kiedyś się zdziwiłem jak tylko żona do pracy jeździła (8 km w jedną stronę) lub ja do marketu (2 km) i zobaczyłem że średnia z ostatnich 5 wypaleni była niewiele powyżej 200 km. wypaliłem na wyjeździe w dłuższą trasę i sprawdzałem jaki jest dystans od tego wypalenia. po przejechaniu ok 600 km DPF był zapchany w 70%. ten dystans mnie uspokoił bo już myślałem że DPF będzie do wymiany. żona jak jeździła do pracy to musiała kilka razy przerwać wypalanie. niedawno zaczął mi się wypalać jak wracałem do domu i musiałem się jeszcze kilka minut pokręcić. jak już wróciłem do domu poleciałem pod kompa. sprawdziłem poziom zapchania po zakończonym wypalaniu i pokazało 17%. wydaje mi się, że jeszcze trochę mój filterek pożyje. na chwile obecną i planuję zabiegów usuwania.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    To że dpf' przysparza kłopotów w to nie wątpię, ale dpf we fiatach jest naprawdę nie do zajechania(suchy ceramiczny-po czyszczeniu jak nowy) i cykle wypalen też są "przyjazne" dla kierowcy ze względu na to ze wypali się w każdych warunkach.
    Też miałem obiekcje co do dpf'a i to do miasta( przrstrzegano mnie) na wzór VW, ale po przejechaniu 25 tysięcy km nie mam z nim żadnych kłopotów.
    Wszelakie problemy z dpf'em trzeba wiązać z niepsrawnym silnikiem a nie z samym filtrem, takie jest moje zdanie.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 13-01-2016 o 17:46
    mirek8423 lubi to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Ciekaw jestem jak po wycięciu DPF Croma spełnia normy Euro 5 na przeglądzie ?? Zapewne po wycięciu są wyższe tylko o ile i jak to będzie podczas kontroli na SKP.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Przed świętami byłem na przeglądzie ale gość nie sprawdził spalin. Trochę szkoda bo sam byłem ciekawy ale nie chciałem drążyć tematu

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Ciekaw jestem jak po wycięciu DPF Croma spełnia normy Euro 5 na przeglądzie ?? Zapewne po wycięciu są wyższe tylko o ile i jak to będzie podczas kontroli na SKP.
    Croma nie spełnia normy Euro5, czy to z DPF czy też bez....
    Każda Croma spełnia normę Euro4 i taka dyskusja już była

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Na stacji w dieselu nie sprawdzają spalin tylko poziom zadymienia.
    Badanie polega na 3 krotnym wprowadzeniu silnika na najwyższe obroty i utrzymanie ich co najmniej przez 1,5 sek, wartość zadymienia nie może przekraczać Max wartości.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Panowie. Nie przesadzajcie z tą ekologią. To nie Cromy bez DPF zanieczyszczają powietrze tylko stare duże pojazdy (Jelcze, Kamazy, Autosany itp). Tam cały czas leci dym z rury, nieważne czy jedzie bez czy z obciążeniem. Prawdziwa zasłona dymna. Skoro takie auta są dopuszczane na stacjach diagnostycznych, to Cromy będą mogły jeszcze długo jeździć bez DPF-a w Polsce. Cromy i wiele innych aut. Jestem zdania że większość nowych wynalazków w silnikach diesla (dwumasa, DPF, EGR, turbo) skomplikowało na tyle silnik że stał się on awaryjny oraz mało żywotny i w efekcie oprócz niewielkich zalet natury ekologicznej jest duża wada ekonomiczna (koszty napraw, większe zużycie paliwa itp).

    Jedno jest pocieszające. Ostatnio w jednej z gazet motoryzacyjnych wyczytałem że większość wtryskiwaczy w silnikach CR ma problemy przy 250 tyś km a najmocniejsze są w 1,9 JTD (te wytrzymują bez czyszczenia i regulacji do 500 tyś).

    Tak więc kolego GUREGORI74, życzę długiej i przyjemnej jazdy swoją Cromą. Niech moc (i niskie zużycie paliwa) będzie z Tobą.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. przygoda na drodze
    Napisany przez hans na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-05-2014, 21:37
  2. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 09:22
  3. Niekończąca sie przygoda-Fiat
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 03-02-2011, 09:13
  4. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 19:15
  5. Przygoda z ASO - AutoKrak.
    Napisany przez Lukasz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-12-2008, 14:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl