Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    299
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Moja Croma jest wyposażona w czujnik różnicowy, badający ciśnienie przed i za DPFem. Jest on dokładnie tam gdzie opisano, czyli pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wiem o nim, ponieważ wyprogramowano go u mnie łącznie z wszystkim co związane z DPF. Teraz wtyczka od czujnika jest wypięta, a auto jeździ



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    66
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Wyjąłem dzisiaj obie rurki wraz z czujnikiem t.j.odłączyłem od dpf.Są drożne i szczelne również te metalowe od dpf są drożne.Pozostaje wypalenie dpf bądź wymiana czujnika.Stawiam na czujnik.Moją Cromą jeżdżę bardzo mało po mieście i według MES dpf wypala się regularnie Na co wy stawiacie ?
    Pozdrawiam

  4. #108
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Regularnie tzn. jak często?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  5. #109
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    66
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Regularnie tzn. jak często?
    Co około 800 km

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    266
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    85kPa to bardzo duza roznica na dpf . Na moje max powinno byc 10-15kPa.
    jaki jest odczyt na czujniku gdy rurki sa wypiete? Roznica jest 0? Powtórzę pytanie bo ktos je juz zadał czy ta wartość roznicy ciśnienia sie zmienia? Na biegu jalowym wg. mnie powinno byc ok 2-3kPa po wypaleniu

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Hej, ja trochę z innej beczki. Cromą jeżdzę od 2,5 roku i jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić takiego dystansu miedzy cycklami wypalania DPF, oczywiście dystans z trasy. Ciekawe ile jeszcze przejade do następnego wypalenia, max procent zapchania jaki miałem to było 105 % , więc może jeszzce jakies 100-200 km zrobię.

    Zapchanie dpf Croma.jpg

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Masz ponad 80%, więc przy pierwszej sposobności ( dłuższa stabilna jazda) rozpocznie ci wypalanie

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Nigdy mi się jeszzce nie wypalał poniżej 99%, ale sądze ze jakbym teraz wpadł na autostrade to pewnie wypalanie by się zaczelo. W kazdym razie narazie zadnej takiej drogi nie przewiduje, pozostaje jazda po mieście.

  10. #114
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Pytanie do posiadaczy Cromy z silnikiem 120 konnym. Czy DPF zintegrowany jest z katalizatorem?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #115
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2003
    Po tym wypaleniu dodaj sobie dodatek do czyszczenia filtra DPF, zawsze trochę lepiej ci przeczyści, nawet jak będziesz jeździł tylko po mieście.

  12. #116
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    66
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Wracam do swojego problemu z czujnikiem różnicy ciśnień. Jak radziliście obejrzałem jeszcze raz rurki i wężyki a nawet je wymontowalem wraz z czujnikiem. Przedmuchalem wszystko wraz z rurkami metalowymi przy dpf.Zamontowałem wykasowałem po raz chyba dziesiąty błędy 2453 i 2455 .Zrobiłem od tej pory po mieście ponad 20 km i na ekspresówce około 30 i bez błędów .Co jeszcze zrobiłem to podładowalem akumulator bo był już słaby a nie jest już młody. Mocny akumulator to też podstawa w dzisiejszych autach,przekonałem się o tym w punto z elektrycznym wspomaganiem .Zapchanie dpf nie odbiega od normy a różnica ciśnień od 0 do 11 w zależności od obrotów. Zobaczymy co będzie dalej,jutro wyjazd na wakacje i nie ździwi mnie jak znowu wyskoczy jakiś błąd. I tak kocham to auto i na razie dpf nie wycinam Pozdrawiam
    mirek8423 lubi to.

  13. #117
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    66
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał CAMEL1 Zobacz post
    Wracam do swojego problemu z czujnikiem różnicy ciśnień. Jak radziliście obejrzałem jeszcze raz rurki i wężyki a nawet je wymontowalem wraz z czujnikiem. Przedmuchalem wszystko wraz z rurkami metalowymi przy dpf.Zamontowałem wykasowałem po raz chyba dziesiąty błędy 2453 i 2455 .Zrobiłem od tej pory po mieście ponad 20 km i na ekspresówce około 30 i bez błędów .Co jeszcze zrobiłem to podładowalem akumulator bo był już słaby a nie jest już młody. Mocny akumulator to też podstawa w dzisiejszych autach,przekonałem się o tym w punto z elektrycznym wspomaganiem .Zapchanie dpf nie odbiega od normy a różnica ciśnień od 0 do 11 w zależności od obrotów. Zobaczymy co będzie dalej,jutro wyjazd na wakacje i nie ździwi mnie jak znowu wyskoczy jakiś błąd. I tak kocham to auto i na razie dpf nie wycinam Pozdrawiam
    Po wakacjach.Zrobiłem ponad 1300 km i zero błędów.Musiało chyba pomóc przedmuchanie rurek i wężyków w komunikacji między czujnikiem a dpf.Dzięki za podpowiedzi
    Pozdrawiam

  14. #118
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym. Pogarsza się przez to jakość filmu olejowego o czym najszybciej zakomunikuje turbosprężarka swoją głośną pracą. Jeśli to zlekceważysz w następnej kolejności pójdą krzywki na wałku/wałkach rozrządu, a na końcu zatarciu ulegnie silnik. Przebiegi 30 tys między wymianami oleju podawane w instrukcji pojazdów to science/fiction, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że piszemy o autach kilkuletnich. Żywotność dpf'a przecież ma jakiś limit, a nie oszukujmy się, że na rynek wtórny w Polsce trafiają auta z przebiegiem przykładowo 50 tys km. Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    362
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym.
    Zastanawia mnie cały czas jak ten olej napędowy dostaje się do miski olejowej ?


    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...
    Z tym to nie mam żadnego problemu

  16. #120
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Podczas dopalania w trybie miejskim silnik nie ma optymalnych warunków dopalania dpfa - duże dawki wtrysków. Niespalone paliwo ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej - temat bardzo dobrze znany w serwisach.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-04-2016, 11:51
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 13:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 14:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 13:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 18:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl