Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #136
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    431
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał nora81 Zobacz post
    I roznica cisnien?
    może kiedyś przy okazji....


    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    wymieniałeś DPFa na nowy czy tylko w dziale Regulacje odklikałeś że był wymieniony?
    filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    820
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?
    Pozdrawiam


  4. #138
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    431
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?
    Nie wiem, po prostu kasuje inspekcje jak mi wywala komunikat na desce co ostatnio zrobiłem rok temu.

  5. #139
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Wskaźnik degradacji oleju dramatycznie niski. Na pewno kasowałeś inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje"?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 16-09-2016 o 08:34
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #140
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    431
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje" kasowałem rok temu a olej wymieniałem miesiąc temu.

  7. #141
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    384
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Dodaję uzupełniony zrzut.

    Załącznik 24874


    Mam MES 3.1 z witaminką, może ktoś mi pomoże dodać go do działu download, bo dostałem prośbę na priv żeby go udostępnić.
    Zatkanie 87,92% i degradacja 4,999% i do tego 1361km dystans.... czyli Twoja eksploatacja UNIEMOŻLIWIA wypalanie się filtra...

  8. #142
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    47
    Postów
    384
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.
    No tego też nie pojmuję, jak można wymienić olej i nie skasować inspekcji ...

  10. #144
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Co do przebiegu niekoniecznie moze nie byc warunkow. U mnie zdarzaja sie przebiegi nawet po 1800km auto duzo jezdzi po autostradach z predkosciami ok 180-200km/h takze warunki do wypalenia ma idealne.

  11. #145
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji
    Mnie się wydaje, że jest to parametr ściśle powiązany z przebiegiem samego DPF. Jeśli DPF jest od początku ten sam w aucie to wartość tego parametru powinna być zbliżona o ile nie identyczna z tym na blacie i w hodometrze. W przypadku wymiany DPF'a na nowy należy taką czynność zarejestrować w sterowniku za pomocą programu diagnostycznego, gdyż sterownik wyliczając interwały wypaleń bierze również pod uwagę zużycie eksploatacyjne filtra.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  12. #146
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    431
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    W związku z prośbami o nowy MES podaję linki do wersji: 3.1, zawsze można przetestować. Wersja wprowadza sporo zmian, można sprawdzić klimatyzację automatyczna czego mi brakowało, zaprogramować kluczyk.
    Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - Tiago Nobre
    Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - antonio antonio
    Ostatnio edytowane przez andy5 ; 17-09-2016 o 09:56 Powód: literówki

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    469
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Postanowiłem zadać nurtujące mnie pytanie teraz w tym (chyba lepszym) wątku, bo dotyczy ono właśnie DPFa. Mam pytanie szczególnie do Kolegów, których rydwany maja (jeszcze) DPFy i nalot powyżej 180 tys. km. Jak wiemy do tego przebiegu są aktywne tzw. Kupony kontrolne. Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji kupony "ubywają" aż do ich całkowitego ulotnienia. I o ile w czasie ich "bytności" sprawa jest jasna, komp. w wersjach z DPF po kasowaniu inspekcji oblicza na podstawie ilości uruchomień silnika, dystansów i innych tylko sobie znanych danych stopień degradacji oleju i jak wg. niego już czas na wymianę (co wcale nie musi pokrywać sie z instrukcyjnymi 30 tys.) migającą ikona olejarki daje znać o konieczności wymiany. A jak wygląda sytuacja w przypadku samoistnego wygaśnięcia info. o inspekcji po ok. 1 tys. km? Komp dalej przelicza degradacje (jeśli tak to od którego momentu) czy nie? A może pomimo wygaśnięcia inspekcji dobrze jest wykasować ją lub ponownie wyzerować "nastawy" i rozpocząć proces od nowa (instrukcyjnie) mimo braku kuponów kontrolnych? Reasumując lepiej kasować inspekcje czy dać sobie spokój a "inspekcje" mieć w głowie. A jeśli kasować to gdzie (w jakich zakładkach)? Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB). Pozdrawiam.

  14. #148
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Nic nie stoi na przeszkodzie aby kupony aktywować przez MES ponownie. Przy okazji zastanów się naprawdę mocno czy wymiana oleju co 30 tys. w Cromie i 35 tys. w Bravo II to dobry pomysł... W internecie znajdziesz całą masę publikacji nt. olejów Long Life i interwałów wymiany oleju co 30 tys. km. Ich wspólnym mianownikiem jest opinia - wymieniać zdecydowanie częściej. Wskaźnik (a właściwie algorytm) degradacji oleju to tak naprawdę wynalazek mający wyłącznie na celu obniżenie kosztów serwisu auta w okresie gwarancyjnym nie koniecznie z pożytkiem dla silnika. Czym grozi jazda na oleju o kiepskich właściwościach smarujących nie trzeba chyba tłumaczyć. Z tego co wiem, pierwsza odezwie się turbina...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 17-09-2016 o 17:27
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #149
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    469
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB).
    To mój wpis. Co do reszty Twojego wpisu - pełna zgoda. Za info o "odnowieniu" kuponów dziękuję i pozdrawiam.

  16. #150
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ok, źle zrozumiałem Twoją wypowiedź
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-04-2016, 11:51
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 13:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 14:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 13:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 18:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl