a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?
Pozdrawiam
Wskaźnik degradacji oleju dramatycznie niski. Na pewno kasowałeś inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje"?
Ostatnio edytowane przez boch ; 16-09-2016 o 08:34
Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.
Inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje" kasowałem rok temu a olej wymieniałem miesiąc temu.
Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.
Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.
Co do przebiegu niekoniecznie moze nie byc warunkow. U mnie zdarzaja sie przebiegi nawet po 1800km auto duzo jezdzi po autostradach z predkosciami ok 180-200km/h takze warunki do wypalenia ma idealne.
Mnie się wydaje, że jest to parametr ściśle powiązany z przebiegiem samego DPF. Jeśli DPF jest od początku ten sam w aucie to wartość tego parametru powinna być zbliżona o ile nie identyczna z tym na blacie i w hodometrze. W przypadku wymiany DPF'a na nowy należy taką czynność zarejestrować w sterowniku za pomocą programu diagnostycznego, gdyż sterownik wyliczając interwały wypaleń bierze również pod uwagę zużycie eksploatacyjne filtra.
Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.
W związku z prośbami o nowy MES podaję linki do wersji: 3.1, zawsze można przetestować. Wersja wprowadza sporo zmian, można sprawdzić klimatyzację automatyczna czego mi brakowało, zaprogramować kluczyk.
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - Tiago Nobre
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - antonio antonio
Ostatnio edytowane przez andy5 ; 17-09-2016 o 09:56 Powód: literówki
Postanowiłem zadać nurtujące mnie pytanie teraz w tym (chyba lepszym) wątku, bo dotyczy ono właśnie DPFa. Mam pytanie szczególnie do Kolegów, których rydwany maja (jeszcze) DPFy i nalot powyżej 180 tys. km. Jak wiemy do tego przebiegu są aktywne tzw. Kupony kontrolne. Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji kupony "ubywają" aż do ich całkowitego ulotnienia. I o ile w czasie ich "bytności" sprawa jest jasna, komp. w wersjach z DPF po kasowaniu inspekcji oblicza na podstawie ilości uruchomień silnika, dystansów i innych tylko sobie znanych danych stopień degradacji oleju i jak wg. niego już czas na wymianę (co wcale nie musi pokrywać sie z instrukcyjnymi 30 tys.) migającą ikona olejarki daje znać o konieczności wymiany. A jak wygląda sytuacja w przypadku samoistnego wygaśnięcia info. o inspekcji po ok. 1 tys. km? Komp dalej przelicza degradacje (jeśli tak to od którego momentu) czy nie? A może pomimo wygaśnięcia inspekcji dobrze jest wykasować ją lub ponownie wyzerować "nastawy" i rozpocząć proces od nowa (instrukcyjnie) mimo braku kuponów kontrolnych? Reasumując lepiej kasować inspekcje czy dać sobie spokój a "inspekcje" mieć w głowie. A jeśli kasować to gdzie (w jakich zakładkach)? Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB). Pozdrawiam.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby kupony aktywować przez MES ponownie. Przy okazji zastanów się naprawdę mocno czy wymiana oleju co 30 tys. w Cromie i 35 tys. w Bravo II to dobry pomysł... W internecie znajdziesz całą masę publikacji nt. olejów Long Life i interwałów wymiany oleju co 30 tys. km. Ich wspólnym mianownikiem jest opinia - wymieniać zdecydowanie częściej. Wskaźnik (a właściwie algorytm) degradacji oleju to tak naprawdę wynalazek mający wyłącznie na celu obniżenie kosztów serwisu auta w okresie gwarancyjnym nie koniecznie z pożytkiem dla silnika. Czym grozi jazda na oleju o kiepskich właściwościach smarujących nie trzeba chyba tłumaczyć. Z tego co wiem, pierwsza odezwie się turbina...
Ostatnio edytowane przez boch ; 17-09-2016 o 17:27
Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.
Ok, źle zrozumiałem Twoją wypowiedź![]()
Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.