Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: Dpf a przegląd techniczny  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Dorzucę swoje 5gr do dyskusji. Przegląd robiłem w lipcu w stacji diagnostycznej w której byłem pierwsi raz. Dpf-a nie mam. Nie pamiętam jak on wygląda teraz od spodu, czy jest pucha czy co innego w każdym razie diagnosta niczym się nie zainteresował. Bardziej zainteresowalo go lusterko ktore mialo brazowy nalot.Podczas badania czuć bylo spaliny (silnik w końcu ciągle pracowal) i to znacznie ale czy bardziej niz w jakimkolwiek innym dieselu nie wiem. Wczesniej mialem same benzyny. Moim zdaniem póki co nie ma obawy o sprawdzanie składu spalin.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Diagnosta nie musi wchodzić pod samochód by dowiedzieć się czy jest PDF, wszystko jest zakodowane na tabliczce znamionowej którą widać po podniesieniu maski. Jeżeli w lewym dolnym rogu jest 0,5 to samochód wyposażony jest w filtr, cyfra 1 oznacza brak DPF.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    21
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2002
    No tak, ale jak ktoś wyciął i zostawił puszkę - to diagnosta po tabliczce zobaczy, że powinien być DPF, potem zerknie i zobaczy puszkę. A DPFa brak

    Generalnie jak będzie nadgorliwy, będzie badał skład spalin, to spora częśc diesli może mieć problem.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Osobiście byłbym spokojny o skład spalin po wycięciu DPF, Cromy z filtrem i bez spełniają normę EURO4. Filtr DPF niezbędny jest do spełnienia normy EURO5. Cromy na polski rynek były bez filtra sadzy chyba że ktoś się uparł i dopłacił 2500 zł to wtedy takie auto mógł kupić. Na innych rynkach było różnie, pewnie główny wpływ miały obciążenia podatkowe.
    Capsel lubi to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    A tak przy okazji, ostatnio widziałem świeżego Passata w dieslu, który ruszając ze świateł w mieście zostawił chmurkę sadzy za sobą a w niej przechodniów, którzy musieli tym oddychać. Jakaś matka z dzieckiem w wózku... Masakra. Pewnie miał zaślepiony EGR i wycięty DPF.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    A tak przy okazji, ostatnio widziałem świeżego Passata w dieslu, który ruszając ze świateł w mieście zostawił chmurkę sadzy za sobą a w niej przechodniów, którzy musieli tym oddychać. Jakaś matka z dzieckiem w wózku... Masakra. Pewnie miał zaślepiony EGR i wycięty DPF.

    pzdr
    A ja bym powiedział, że właśnie EGR miał niezaślepiony - taki efekt powoduje uszkodzony (zacięty) zawór EGR, który cały czas pcha spaliny z powrotem do silnika, a nie tylko na biegu jałowym. Po zaślepieniu EGR'a raczej takie zjawisko nie występuje. Mógł mieć jeszcze sporo sadzy w katalizatorze - np. wcześniej jeździł "zbyt spokojnie" przez długi czas.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    A ja bym powiedział, że właśnie EGR miał niezaślepiony - taki efekt powoduje uszkodzony (zacięty) zawór EGR, który cały czas pcha spaliny z powrotem do silnika, a nie tylko na biegu jałowym. Po zaślepieniu EGR'a raczej takie zjawisko nie występuje. Mógł mieć jeszcze sporo sadzy w katalizatorze - np. wcześniej jeździł "zbyt spokojnie" przez długi czas.
    OK, jakkolwiek DPF już nie miał.

    pzdr

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jak jest sprawny silnik to pomimo usunięcia dpf nie kopci na czarno. U mnie kopcił jak był zabrudzony czujnik ciśnienia w kolektorze. Po wyczyszczeniu czujnika silnik ozdrowiał i nawet przy mocnym deptaniu w gaz bąków nie puszcza.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    A tak przy okazji, ostatnio widziałem świeżego Passata w dieslu, który ruszając ze świateł w mieście zostawił chmurkę sadzy za sobą a w niej przechodniów, którzy musieli tym oddychać. Jakaś matka z dzieckiem w wózku... Masakra. Pewnie miał zaślepiony EGR i wycięty DPF.

    pzdr
    Jak świeży to prędzej bym stwierdził, że wszystko miał na miejscu tylko mu się filtr wypalał i stąd ta chmura.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Stilo Abarth , stan techniczny idealny!
    Napisany przez kamil19871 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-06-2015, 22:33
  2. Ceny przeglądów
    Napisany przez Lza na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-03-2015, 23:06
  3. Auto bez przeglądu i OC
    Napisany przez Alexis na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-07-2012, 21:16
  4. przeglądając net
    Napisany przez palix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-02-2010, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czym zastapic usuniety dpf

pomiar spalin bez dpf

usuniecie dpf a norma spalin

usunoeciebdpf 2017

normy spalin bez dpfa

wyciety dpf co z przegladem

wyciety dpf przeglad

wyciety dpf przeglad w aso

analiza spalin po wycietym dpf

brak dpf a przeglad

przeglady aut z wycietym dpf

czy da sie wykryc brak filtra dpf

bez dpf a przeglad techniczny

test spalin bez dpf

usuniety dpf a przeglad

przeglad rejestracyjny dpf

czy usuniecie dpf mozna wykryc na przegladzie

przeglad techniczny filtr dpf

analiza spalin a dpf

normy spalin bez fap

Pomiar spalin po wycieciu dpf

po usunieciu dpf jaka bedzie norme spalin

czy auto z usunietym dpf

dpf przeglad

usuniecie dpf a przeglad

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl