Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 48
  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012

    DPF Croma - czy występują problemy?

    Witajcie,

    w wątku o spalaniu wyszedł spory OT dotyczący dpf. Przenieśmy ten temat tutaj.

    Wątek NIE DOTYCZY EGR (występuje w każdej Cromie diesel), dotyczy DPF.

    Czy macie jakieś konkretne przykłady problemów związanych z DPF w Cromie? Oczywiście z własnego doświadczenia.
    Opiszcie co się działo - mam na myśli wadliwe działanie, uszkodzenia. Nie chodzi mi o przypadki, w kótrych ktoś usunął profilaktycznie, albo po to by mieć kilka KM więcej.

    Z mojego punktu widzenia problemów brak. Auto ma przebieg 212 tys. Przestałem na niego zwracać uwagę.

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2014
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2006
    Ja tez nie zwracam uwagi a balem sie przed zakupem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 DCI 120 km
    Cytat Napisał Runo Zobacz post
    Ja tez nie zwracam uwagi a balem sie przed zakupem.
    Dzień Dobry,

    jak na razie bez problemów. Jeżdżę głównie w mieście. Bardzo krótkie trasy, 1,5 - 3 km. Raz w miesiącu a bywa, że i rzadziej zdarzają się wypady za miasto. Jak do tej pory przy przebiegu 113 000 km problemów brak. Również rwałem włosy z głowy przed zakupem.
    Korzystając z sugestii forumowiczów zazwyczaj mam włączone chwilowe spalanie i w razie czego jeżdżę aż spalanie się unormuje i dpf wypali się do końca. Przy wypalaniu nie jest to jazda autostradowa, zazwyczaj od świateł do świateł.

    Pozdrawiam

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Patrzę na chwilowe spalanie, robię trasy i nie ma najmniejszego problemu z filtrem. Trzeba mieś tylko na uwadze że taki filtr jest i nie zajeżdżać auta po mieście.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Ja uzywam auta typowo w miescie, od czasu do czasu przejazd obwodnica krakowa(jeden zjazd) , ptzejechane 8 tys km i tez zadnych problemow. Patrze tylko uwaznie na spalanie chwilowe po przejechaniu 450-550 km czy sie filtr nie zaczal wypalac.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Witam, ja posiadam auto od roku, problemów z DPF-em żadnych, jeżdżę na chwilowym i obserwuję spalanie. Raz przerwałem wypalanie, ale żadnych konsekwencji nie było, po kilku kilometrach znowu zalączyło się wypalanie. Jeżdżę 50% miasto, 50% trasa. Pozdr.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Proszę o wytłumaczenie w jaki sposób poznać ze w danym momencie wypala się DPF Auto zakupiłem w tamtym miesiącu, Croma 1,9 150 koni z automatem, przebieg 116 tyś. rok 2010. Przejechałem w tym czasie prawie 3 tyś kil. Średnie spalanie w pozycji A pokazuje 6,7 średni czas jazdy 51 kil/godz. 50/50 miasto i poza miastem, trochę autostrada.
    Auto ma moc, nic nie dymi i podobno ma DPF
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Podczas jazdy gdy puścisz pedał gazu chwilowe spalanie od razu powinno spaść do 2.0 l. Gdy wypala się filtr, po puszczeniu gazu spalanie nie spada od razu do 2.0 l. tylko bardzo powoli się obniża. Takie wypalanie trwa ok. 10 min. Zeby zaobserwowac wypalanie musisz jeździć na chwilowym spalaniu.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    No to coś już wiem dzięki
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2013
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2005
    U mnie jeszcze poza wspominanym wzrostem chwilowego spalania, dawało się zauważyć lekkie falowanie wolnych obrotów (np. przy dojeżdżaniu do świateł). Poza tym również żadnych problemów z DPF u siebie nie miałem. Podobno problemy zaczynają się w momencie, gdy wyeliminuje się całkowicie EGR - DPF ma wtedy więcej do filtrowania, dlatego przeważnie usuwa się jedno i drugie.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał infrat Zobacz post
    Podobno problemy zaczynają się w momencie, gdy wyeliminuje się całkowicie EGR - DPF ma wtedy więcej do filtrowania, dlatego przeważnie usuwa się jedno i drugie.
    W mojej Cromie są usunięte klapy wirowe i zaślepiony EGR, czyli wynika z tego że jest ok. skoro tej czynności (wypalania) nie zauważyłem
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    38
    Postów
    66
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat 180KM
    Rocznik
    12.2006
    Po części czuję się trochę prowokatorem tego tematu, więc opiszę dokładnie mój przypadek, aż do dzisiejszego podsumowania dwóch mechaników. Kupiłem moją Cromę z przebiegiem 165.000 z Belgii od pierwszego właściciela -sprowadzona. Aktualnie mam 218,000 W ASO w Krakowie dali mi wydruki potwierdzające autentyczność przebiegu. Po niedługim w zasadzie czasie od zakupu zorientowałem się że turbo gwiżdże nieco głośniej niż powinno, po ok 20.000 rozpadło się. Po założeniu zregenerowanego turbo, auto miało (w zasadzie ma dalej) bardzo słaby ciąg do ok. 2500-2800 obr/min, życie zaczyna się od ok 3000 obr. W między czasie do baku był wlany diesel spulung z LM, czyszczony egr i nic... Decyzja padła żeby wywalić dpfa a przy okazji zrobić chip'a. Efekt od około 2700 obr super, auto ciągnie jak marzenie, ale do 2700 dalej słabo. No i dzisiaj rano dyskusje u mechanika co z tym fantem.. Pomysł był żeby na hamowni sprawdzać każdą ewentualność. Po burzy mózgów mojego mechanika i gościa który robił chip i programowo wyciął dpf, doszli do wniosku że trzeba wyciągnąć turbo i przeczyścić geometrię turbo. Ponoć jest tak że niesprawny DPF ma destrukcyjny wpływ na turbo i wielce prawdopodobne jest że zawalony DPF uśmiercił moją poprzednią turbinę i o mało następną bo filtr miał już za mały "przelot". Osobiście dałbym temu wiarę. Ogólnie przy sprawnym dpf jest wszystko ok, najgorzej gdy zaczynają się schodki. Morał z bajki taki, że używany diesel potrafi być kosztowny i bardzo upierdliwy w utrzymaniu. Ciekawe jaki % z Was doczytało do końca? Dziękuję za uwagę.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    32
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie również klapy wirowe i egr usunięte, dpf w mieście wypala średnio co 540 km więc nie jest chyba źle skoro profilaktycznie komputer filtr dopala co 1200 km niezależnie od zapchania. Narazie filtr nie daję złych oznak a w trasie na wakacje dpf wypalał się dwukrotnie co 900 km.
    Dodatkowo fes pokazuję mi przebieg dpf'a jakby był wymieniony 21 tys km temu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Trzemeszno
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 ps
    Rocznik
    2009
    Witam ja mam Crome z dpf 120 ps od stycznia tego roku zrobilem prawie 30 tys km i nie mam zadnych problemo.Wypalanie mam od 1200 do 1400 km wiekszosc w trasie ,mam zalozona diode informujaca o wypalaniu i musze powiedziec ze zawsze dpf jest wypalany w trasie w miescie jeszcze mi nie wypalal.Pozdrawiam.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Po przeczytaniu wątków nt. DPF podzielę się spostrzeżeniami, dpf wypala się średnio co 1015 km dojeżdżając do pracy 10 km a na trasie wypalanie wzrasta do 1350km ale kiedyś było od 300 do 800 km na zwykłym paliwie (BP-Orlen) niestety czasami wypalanie przerwane, obecnie na paliwie SHELL V-POWER NITRO+ jest dużo lepiej postanowiłem też założyć kontrolkę ( wpięcie pod bezpiecznik) wczoraj było wypalanie do 16% filtr się wypala, kontrolka świeci i jest OK


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  2. Problemy z klimatyzacja
    Napisany przez fahrenheit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2013, 08:14
  3. Problemy z elektryką?
    Napisany przez l3ochnia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-05-2013, 14:16
  4. Brava 1.2 - Dwa problemy
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-06-2012, 12:11
  5. Sprzęgło - problemy...
    Napisany przez fuse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-04-2010, 18:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl