Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree4lubi to!

Temat: Dodatki do ON  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    64
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010

    Dodatki do ON

    Cześć,

    Dolewacie czegoś ekstra do baków po tankowaniu? Chodzi mi o specyfiki typu Kleen Flo Lubricant, olej do dwusuwów (Ravenol, Liqui Moly)?
    Ktoś używa? Warto czy nie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    77
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Ja od roku leje mobil do 2 taktow tak zeby spr roznice czy sa. Po 20000 km nie ma zadnych zmian ani na + ani na -.po zimie zaprzestaje testow. Dodam ze sinik jtd 120 kucy bez dpf przebieg aktualny 111000.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    77
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    Wczesniej octavia na or przejezdzilem 2 lata zrobilem ok 43000 km i super tanio i bez problemu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Ja co 5 tysięcy dolewam środek do czyszczenia układu paliwowego Motul (Liqui Moly i Wynn's też są spoko), a co drugie tankowanie oleju 2T Ravenola. Do tego tankuje tylko ropką wzbogacaną (typu v-power, verva itd).
    Czy jest różnica, nie wiem bo tankuje tak od samego początku posiadania auta. Lanie oleju 2T jest solidnie umotywowane, warto poszperać w necie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2014
    Skąd
    Skoczów
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1,9 Dynamic
    Rocznik
    2008
    też nad tym myślałem ...ale na razie się nie zdecydowałem. Myślałem o oleju, który leje się do benzyny do mieszanki w kosach spalinowych (taki różowy). Wydaje sie że powinien spełnić wszystkie kryteria, ale skoro coś dobrze działa, to po co kombinować ...i na razie nie leję, choć naczytałem się sporo pozytywnych opini.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Na forum Alfy jest watek o dolewaniu oleju 2T i dodatków do ON. Ja osobiście dolewałem olej 2T jak miałem na jednym z wtryskiwaczy korektę +2 i po kilku wypalonych bakach korekta powróciła do akceptowalnego poziomu +0,6.
    sokluk lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Stosowałem Millers Eco Max, sporadycznie 2T Elfa (zaprzestane jak wyczerpie zapas), stosuje do zwykłego ON AR6400

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    A po kiego stosować dodatkowe oleje skoro paliwo jest i tak "chrzczone" odpowiednią dawką przepracowanego oleju i innych wypełniaczy??? Za dużo pieniążków w kieszeni? Chętnie przyjmę darowiznę w zamian za stosowanie 2 "zdrowasiek" przed odpaleniem silnika Efekt będzie podobny....
    Capsel lubi to.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    A po kiego stosować dodatkowe oleje skoro paliwo jest i tak "chrzczone" odpowiednią dawką przepracowanego oleju i innych wypełniaczy??? Za dużo pieniążków w kieszeni? Chętnie przyjmę darowiznę w zamian za stosowanie 2 "zdrowasiek" przed odpaleniem silnika Efekt będzie podobny....
    Poczytaj Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Poczytaj Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce
    Czytałem ten i inne artykuły...
    Jednak to do mnie nie przemawia. Tym bardziej, że każdy silnik ulega naturalnemu procesowi zużycia (a obecne silniki są dużo mniej trwałe od swoich poprzedników z lat 90-tych => minimalizacja kosztów/maksymalizacja osiągów) i żadne dodatkowe "cuda" nie wydłużą jego pracy.
    Zawsze mnie zastanawia - przy takiej okazji - stanowisko wszystkich tych, którzy walczą o czystość paliw w Polsce. Ile to narzekań, że "nasze" paliwo jest zanieczyszczone w stosunku do "zachodniego" i silniki, szczególnie diesla, szybciej ulegają awariom. To teraz wytłumaczcie mi, dlaczego "zanieczyszczacie" paliwo olejem skoro wszyscy walczą o lepsze/czystsze paliwo???
    Duże podzespoły mechaniczne może popracują trochę dłużej (lepsze smarowanie) ale różnej maści dpf-y, egr-y, elektrozawory etc. szybciej ulegną zanieczyszczeniu i awarii bo tłustsze paliwo powoduje powstawanie większej ilości sadzy i nagarów.
    Nawet w lotnictwie walczy się o jak najczystsze paliwa a smarowanie pozostawia się układom olejenia silnika a nie paliwom.
    Ale OK, jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze to proszę bardzo. W końcu ktoś musi wierzyć we - wszystko tłumaczące - teorie spiskowe koncernów, producentów i rządów. To gigantyczne pole do zarabiania na emocjach, nie do końca powiązanych z logiką.... Ale co ja tam wiem...
    Capsel lubi to.
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    57
    Postów
    140
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Czytałem ten i inne artykuły...
    Jednak to do mnie nie przemawia. Tym bardziej, że każdy silnik ulega naturalnemu procesowi zużycia (a obecne silniki są dużo mniej trwałe od swoich poprzedników z lat 90-tych => minimalizacja kosztów/maksymalizacja osiągów) i żadne dodatkowe "cuda" nie wydłużą jego pracy.
    Zawsze mnie zastanawia - przy takiej okazji - stanowisko wszystkich tych, którzy walczą o czystość paliw w Polsce. Ile to narzekań, że "nasze" paliwo jest zanieczyszczone w stosunku do "zachodniego" i silniki, szczególnie diesla, szybciej ulegają awariom. To teraz wytłumaczcie mi, dlaczego "zanieczyszczacie" paliwo olejem skoro wszyscy walczą o lepsze/czystsze paliwo???
    Duże podzespoły mechaniczne może popracują trochę dłużej (lepsze smarowanie) ale różnej maści dpf-y, egr-y, elektrozawory etc. szybciej ulegną zanieczyszczeniu i awarii bo tłustsze paliwo powoduje powstawanie większej ilości sadzy i nagarów.
    Nawet w lotnictwie walczy się o jak najczystsze paliwa a smarowanie pozostawia się układom olejenia silnika a nie paliwom.
    Ale OK, jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze to proszę bardzo. W końcu ktoś musi wierzyć we - wszystko tłumaczące - teorie spiskowe koncernów, producentów i rządów. To gigantyczne pole do zarabiania na emocjach, nie do końca powiązanych z logiką.... Ale co ja tam wiem...
    Popieram SAR37 w 100%,ja przejechałem ponad 40 tyś km i nie mam żadnych problemów z EGR-m czy z DPF-m, od czasu do czasu zatankuję tylko najlepsze paliwo z Shela i oby tak dalej.
    Capsel lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Czytałem cały wątek już dawno temu. Z niego właśnie dowiedziałem się od Kolegi wlyszkow o Archoil AR6800 i taki leję. W moim przypadku sprawia, że auto odpala dużo lepiej i nie przebiera chwilę po odpaleniu. Mam kolektor do wymiany i doraźnie ten preparat mi pomaga.
    www.fso-1500.pl

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Popieram SAR37 w 100%,ja przejechałem ponad 40 tyś km i nie mam żadnych problemów z EGR-m czy z DPF-m, od czasu do czasu zatankuję tylko najlepsze paliwo z Shela i oby tak dalej.
    co rozumiesz pod pojęciem "najlepsze paliwo..." - cenę? nie żebym się czepiał ale w Polsce te" lepsze" są tylko z nazwy i przy kasie , wystarczy nalać paliwa za zachodnią granicą a nawet południową i czuć że auto jedzie jakby miało ze 20 kucy więcej, kolega właśnie przez takie "lepsze "paliwo wymieniał wtryski i wałek rozrządu (audi 2.0 tdi)

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    kolega właśnie przez takie "lepsze "paliwo wymieniał wtryski i wałek rozrządu (audi 2.0 tdi)
    Wałek to na pewno przez paliwo

    BTW nie zatankowałem nigdy gorszego ścierwa niż paliwo premium od shella. O ile fuelsave na tle konkurencji spokojnie daje radę, to te v-power czy obecnie nitro+ to jakaś totalna żenada. Ile razy to wlałem miałem zamulone auto i sporo więcej piło. Nie wiem. Może shell w Krakowie ma z dupy paliwo.

    @SAR37 i adamo: gdyby dodatek oleju 2T pogarszał jakość paliwa i zanieczyszczał układ, to nie byłoby dziesiątek zadowolonych użytkowników, którym spadły korekty na wtryskach i auto zaczęło lepiej palić. Pozytywne opinie są do poczytania zarówno tutaj, na forum alfaholików jak i na forum klubu fiata stilo. Osobiście (będąc sceptycznym do takich wynalazków) odczułem wzrost dynamiki i zmniejszenie spalania po kilkuset km od rozpoczęcia stosowania oleju 2T. Było to na tyle odczuwalne, że moja żona po chwilowej przerwie w prowadzeniu stilo pytała co zrobiłem z autem
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 10-08-2015 o 22:56

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    33
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    @sar37 uzywales/stosowales? Ja owszem.. mam pomiary MES zarowno dla korekt jak i wypalania DPF. Średnia znaczaco sie poprawila z 600 na 900. A korekty mam ponizej 1.0.. poza dodatkami niczego nie zmienialem.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dodatki do oleju i paliwa liqui moly
    Napisany przez govva na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-01-2014, 14:43
  2. Dodatki do Paliw i oleju. Ramki pod tablicę,zaciskarka YATO
    Napisany przez govva na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-03-2013, 17:18
  3. Dodatki do Paliw i oleju firmy Liqui Moly
    Napisany przez govva na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-01-2013, 20:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

archoil 6800 czy warto

ar6800 opinie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl