Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2005

    Dobry mechanik w Poznaniu

    Witam

    Koledzy, chyba przyszła pora na wymianę świeczek w mojej Cromie. Komunikat na kompie "check glow plugs" i migająca spiralka. Znacie jakiegoś dobrego mechaniora w Poznaniu, do którego warto pojechać? Dzwoniłem do Pol-Caru i zaśpiewali mi 8 stówek za świece z robocizną. Wydaje mi się to trochę dużo, czy też się mylę? A może ktoś z klubowiczów by się podjął? Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 aut. 290tkm
    Rocznik
    2006
    Polecam z doświadczenia - robili mi Pandę i Alfę 156
    własnie umawiam się do nich z moją cromką

    Mechanika Pojazdowa, Poznań, Św. Antoniego 65
    Kotowicz Henryk i Bernard
    (61) 879-33-49

  4. #3
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Dziś zobaczyłem ten sam komunikat, po pracy kupuje świece, na płacenie kilkuset złoty za wymianę nie mam ochoty (kasy też...).
    W benzyniaku zawsze sam zmieniałem, w dieslu nie wydaje się to bardziej skomplikowane.
    Changing the Glow Plugs - The FIAT Forum

    Wymieniał ktoś z Was sam świece?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kojarzę z aut ciężarowych. Poza tym, że trzeba zdjąć zasilanie, jakoś szczególnie to trudne nie jest. Klucz nasadkowy, dobra grzechotka i można odkręcić. Tylko z dostępem nie wiem jak, ale po zdjęciach wyżej nie wydaje się jakoś trudny.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Zasilanie? Czyli odpiąć aku, czy miałeś na myśli kable ze świec?
    Po pracy odbieram 4szt nowych NGK (100zł/kpl), plan mam taki, aby po powrocie odkręcić pokrywę, popsikać wd40, zaczekać parę godzin aż całkiem ostygnie silnik, w międzyczasie jeszcze psiknąć wd40. Pędzelkiem wyczyścić brud wokół świec i ewentualnie sprężonym powietrzem w sprayu usunąć drobiny i wymienić. Nie wiem za co chcą aż 600-800zł... Jedynym niebezpieczeństwem jakie przewiduje może być zapieczenie świec i możliwość ich ukręcenia.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zasilanie do świec miałem na myśli. Za samą robociznę krzyczą tyle? Nie ukrywam, nie mało. Pewnie kasują za to, że dostęp nie jest ciekawy, trzeba mieć przedłużkę lub taki specjalny długi rurowy klucz do świec, doliczają pewnie też możliwość ukręcenia jej, a wtedy się zaczyna zabawa.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Rozmawiałem z Wrocławskim ASO, 240zł robocizna bez względu czy 1 czy 4szt do wymiany plus świeczki - bosch od 90zł, org. dużo ponad 200zł. Teraz najciekawsze! Nie biorą odpowiedzialności za ukręcenie świecy, w razie czego naprawa (ściąganie głowicy) na koszt klienta... To jakiś lokalny dolnośląski dowcip czy standard w ASO Fiata?

    Świece zamówiłem na dziś, klucz dynamometryczny już mam, miernik cęgowy mam, reszta klamotów domu. Dam znać jak poszło.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Teraz najciekawsze! Nie biorą odpowiedzialności za ukręcenie świecy, w razie czego naprawa (ściąganie głowicy) na koszt klienta... To jakiś lokalny dolnośląski dowcip czy standard w ASO Fiata?
    Dowcip wielu mechaników, którzy nie mają w tym doświadczenia. Kiedyś szukałem mechanika do wymiany świec żarowych i chyba w dwóch warsztatach taki tekst usłyszałem...

  10. #9
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Leżałem prawie godzinę na silniku i lipa... Dostęp jest masakryczny, z tyłu silnika (np. jedna ze świec jest pod egr'em), nasadką 1/4 z 15cm przedłużką można dojść, ale nie udało mi się odkręcić świec. Trochę popsikałem wd40, kluczem na 20Nm nie ruszyły i dałem spokój. Jutro podzwonię po warsztatach i zobaczę kto i za ile wymieni świece. Oczywiście pod warunkiem, że jak zerwie to sam naprawia...
    Błąd kasowałem, po ponownym uruchomieniu jest z powrotem "P0683 Centralka podgrzewania wstępnego".


    --------------------------------------

    Próbuje dalej....
    Pomierzyłem omomierzem rezystancję na wkręconych świeczkach, pierwsza ponad 170 Ω, reszta ok 1,1 Ω. Czyli pierwsza do wymiany, znów dostała wd40, może się uda
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 20-01-2014 o 21:54

  11. #10
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Zrobione Ręce krwawią... ale satysfakcja gwarantowana!

    Ku potomności:
    -świece można sprawdzić omomierzem, wystarczy (tylko aż...) zdjąć z niego wtyczkę i sprawdzić rezystancję między elektrodą, a obudową świecy. Napisałem "tylko, aż" bo jest jeden warunek - potrzebna osoba, która położy się na silniku (przyda się koc) z... niezbyt dużymi dłońmi. Mam średniej wielkości i w tej chwili krwawiące kostki...
    - wykręcenie: długa nasadka 10mm na 1/4" wraz z min. 15cm przedłużką
    - ciężko jest wyjąć świecę, przydała się długa łapka (pazurki) do śrub
    - dokręcanie z momentem 15Nm
    - do założenia wtyczki znów przydaje się łapka, później przycisnąć aż kliknie
    - skasować błąd w FES/MES i tyle

    ps. nie mogłem już edytować poprzedniego posta, sorry

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    To jakiś lokalny dolnośląski dowcip czy standard w ASO Fiata?
    Teoretycznie to nie ich wina, bo jak się idzie z bolącym gardłem do lekarza to lekarz nie bierze odpowiedzialności za to, że Ty wyzdrowiejesz po jego kuracji. Jest tylko nadzieja w poprawie, wiadomo podparta wiedzą i doświadczeniem, ale zawsze tylko nadzieja Pewnie, aby mieć pewność cena wzrośnie proporcjonalnie do odpowiedzialności strony, która się podejmuje działania.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Teoretycznie to nie ich wina, bo jak się idzie z bolącym gardłem do lekarza to lekarz nie bierze odpowiedzialności za to, że Ty wyzdrowiejesz po jego kuracji. Jest tylko nadzieja w poprawie.
    Jest 'subtelna' różnica między maszyną, a pacjentem
    Dla mnie sytuacja jest typu - idę do serwisu wymienić żarówkę, a facet przy okazji urwał mocowania reflektora... Są profesjonalistami w swej dziedzinie (teoretycznie), biorą jakby nie patrzeć grubą kasę za odkręcenie 4 śrub i nie mają zaufania do swojej roboty? Wczoraj między laniami wd40 trochę naczytałem się na temat odkręcania świec. Od sytuacji szybko-łatwo-przyjemnie, poprzez polewanie np wd40 przez kilka dni, po chłodzenie azotem. Tak czy inaczej da się. Sam już wiem w jaki sposób i jakimi narzędziami się do nich dobrać, następne pójdą szybciej. Mechanikiem nie jestem ani z wykształcenia, ani z wykonywanego zawodu - siedzę przy kompie w algorytmach i cyferkach

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Gdyby Ktoś we Wrocławiu miał problem ze świecami żarowymi ewentualnie (planowanie, regeneracja głowicy spawanie aluminium) BJB głowice ul. Gazowa 3 50-513 Wrocław tel. 71/336 83 88 tel kom. 501 471 786
    Uchol znany też jako Maciar


 

Podobne tematy

  1. [Małopolskie] Dobry i solidny mechanik samochodowy w Krakowie
    Napisany przez tomekk_s na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 24-10-2017, 10:58
  2. [Śląskie] Dobry mechanik do Fiata Brava 1,4 12V
    Napisany przez sandra_2013 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2014, 21:40
  3. Kto zna dobry sklep a akumulatorami w Poznaniu?
    Napisany przez Korbol na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2013, 14:18
  4. [Sosnowiec]DObry mechanik Punto II JTD
    Napisany przez cccebek na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2012, 18:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma sklep poznan

auto naprawa ul sw antoniego poznan kotowicz

fiat serwis poznan opinie

check glow plugs

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl