Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 45 z 45
Like Tree2lubi to!

Temat: Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy
    Czyli zgodnie z instrukcją. Więc zanim się DPF zawali sadzą (w przypadku przewagi jazdy miejskiej) da ostatnią szansę "świadomego" wypalenia.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 17-06-2013 o 08:54

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Czyli zgodnie z instrukcją. Więc zanim się DPF zawali sadzą (w przypadku przewagi jazdy miejskiej) da ostatnią szansę "świadomego" wypalenia.

    pzdr
    Jest dokładnie jak napisał kolega powyżej. Trzeba tylko się zorientować, że chodzi o dpf. W mojej wersji 2.4 w takiej alarmowej sytuacji zaświeca mi się specjalna kontrolka, a właściwie to piktogram. Na szczęście dotąd widziałem to tylko raz. Filtr wypala mi się co 270-360 km przy jeździe mieszanej. Często, prawda? Może po prostu nie zauważacie że się wam wypala dpf bo nie zwracacie na to uwagi podczas jazdy, zaabsorbowani czymś innym? Od czasu tego ostrzegawczego piktogramu zawsze jeżdżę z komputerem ustawionym na chwilowe spalanie, i widzę, co się dzieje. Chętnie posłucham jak to wygląda u innych użytkowników silnika 2.4. Mam wrażenie, że zapewne kiepski stan kolektora ssącego po 5 latach eksploatacji może też wpływać na częstotliwość wypaleń filtra dpf.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    U mnie wypala się z podobną częstotliwością. Często, ale może ten typ tak ma? Głównie jazda miejska. Jeżdżę z chwilowym i staram się nie dopuścić przerwania procesu wypalania. Kontrolki jeszcze nie widziałem.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Pewnie po jakimś czasie nauczę się wychwytywać ten moment patrząc na spalanie, czy inne objawy. Mój średnio wypala co ok. 500 km.
    Co ciekawe eLearn podaje, że wypalanie następuje w każdych warunkach pracy silnika, sama jazda nie jest więc konieczna. Wystarczy więc nie wyłączać silnika.

    pzdr

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    To jest ten moment Spalanie kosmos



    9 min z taka prędkością i po sprawie

  8. #37
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    No tak - dosć wyraźnie widać wzrost spalania.
    pzdr

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    U mnie DPF wypalał się średnio co 200km według wskazań komputera i Marcin z Cinsoftu polecił wycięcie filtra. Korzyści są takie, że przybyło 14 KM i 30 Nm ponieważ filtr nie odprowadzał odpowiednio spalin przez jego zużycie, a dodatkowo spalanie znacząco spadło.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    U mnie wypala się co 700-800 km. Podłączalem do komputera i pokazuje podobne przebiegu do zaobserwowanych po podwyższkolnym spalaniu. Jeżdżę głównie po mieście, dwa razy w miesiącu dłuższą tracą po ok 300 km i zawsze wtedy się wypala. Ok 10 minut mam zwiększone spalanie o jakieś 5 l.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dolek Zobacz post
    U mnie DPF wypalał się średnio co 200km według wskazań komputera i Marcin z Cinsoftu polecił wycięcie filtra. Korzyści są takie, że przybyło 14 KM i 30 Nm ponieważ filtr nie odprowadzał odpowiednio spalin przez jego zużycie, a dodatkowo spalanie znacząco spadło.
    Kopci coś po wycięciu?

  12. #41
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Od kilku dni jeździłem z włączonym chwilowym spalaniem. Dopala mi się co ok. 580 km, kiedy przejechałem kolejne 500 właczyła mi się czujność :-)
    Dzisiaj zaobserwowałem wzrost spalania w mieście (znaczny: 17-20 l/100 km). Silnik głośniej pracował. Jechałem w centrum miasta, dużo stania na skrzyżowaniach, większość odcinków z prędkością 30-40 km/h, max 50 km/h.
    Po 10 minutach wszystko wrociło do normy. Przyjechałem do domu i podłączyłem laptop. Wszystko się zgadza. DPF wypalony 10 km wcześniej. Czyli wszystko zgodnie z prawdą. Wypala się niezależnie od obrotów i prędkości . Nie trzeba jechać w trasę by się wypalił, wyastarczy mieć uruchomiony silnik.
    Podejrzewam, że gdybym przerwał wypalanie kilka razy, pojawiłby się komunikat na wyświetlaczu i trójkącik z wykrzyknikiem.


    pzdr

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Wypala się niezależnie od obrotów i prędkości . Nie trzeba jechać w trasę by się wypalił, wyastarczy mieć uruchomiony silnik.
    Dokładnie tak jest. To katowanie auta w trasie z trzema tysiącami obrotów to jest bezmyślnie powielany mit

  14. #43
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Tak bylo w VW. By wypalic DPF trzeba bylo grzac :-) Pewnie stad przenioslo sie na Fiata. Ale to inna konstrukcja.

    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    W związku z tym, że mam auto z dość mocnym softem to jak wciskam pedał do końca ( z kick downem) to przykopci. Ale przy normalnej jeździe nie.

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    35
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 150 KM manual
    Rocznik
    2010
    Mnie się wydaje , że wypala się też co ok 500-600 km, wtedy zamiast 2.0 L pokazuje minimum 4 z hakiem... ( oczywiście chodzi mi o jazdę bez gazu) także myślę. że wszystko tak jak powinno. Padł tu temat oleju ja też zalałem motulem X-clean. Czy w związku z DPF coś jeszcze jest istotne? Może to głupie pytanie ale to pierwszy mój samochód z tym ustrojstwem.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Opinie użytkowników fiat doblo
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2014, 10:28
  2. System reputacji i podziękowań dla użytkowników
    Napisany przez miszko na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-12-2012, 12:24
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:17
  4. Zlot użytkowników, miłośników i sympatyków FIAT Panda
    Napisany przez Voyager na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2012, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolki fiat croma

problem z dpf croma 2009

fiat croma kontrolki

dpf croma

fiat croma kontrolki opis

dpf fiat croma

croma wypalanie dpf

kontrolki ostrzegawcze fiat croma

schemat kontrolek fiat croma

kontrolki fiat croma opis

grand c4 wypalanie pdf na autostradziefiat croma opis kontrolek1.9 jtd wypalanie dpflampki kontrolne fiat cromafiat doblo oznaczenie kontrolekopis kontrolek fiatkontrolki w fiacie cromakontrolka filtra DPF w fiacie cromacroma kontrolkiopis kontrolek fiat multiplajak wypalic filtr cromafiat croma 1.9 150km manual dpf oznaczenieoznaczenie kontrolek fiat cromawypalanie dpf fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl