Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 47
Like Tree1lubi to!

Temat: Dlaczego Croma II nie przyjęła się na rynku?  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Dodatkowo ogromny bagażnik (chyba większy niż w Cromie przy długości auta o 40 cm mniejszej)
    Zgadza się ale zwróć uwagę na ilość miejsca na tylnej kanapie. W Cromie siedzisz wygodnie w Octavii jesteś ściśnięty. Mam Octavię II kombi i tam jest lekko lepiej w porównaniu z Octavią I ale nadal gorzej niż w Cromie. Octavia ma dużo większy bagażnik - OK, zgadzam się ale wychodzę z założenia że z pełnej pojemności bagażnika korzystam maksymalnie może ze 3 razy w roku a z tylnej kanapy co najmniej kilka razy w tygodniu (mówię o jeździe w 4 osoby).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Sam pomysł porównania Octavii I i Cromy II jest dziwny. Segment "C" i "D" rządzą się innymi prawami. Prędzej porównalbym ja do Stilo.
    Miałem ciągły kontakt z wieloma Octaviami w pracy (służbowe auta) , tak przypisane do poszczególnych osób jak i "wspólne". Zrobiłem nimi sporo km.
    Octavia to konstrukcja na podłodze Glofa IV... To prostota taczki. Twarde zawieszenie, belka skrętna z tyłu, o komforcie nie ma mowy.
    Rozstaw osi ok. 2500 mm nie poprawia komfortu jazdy i prowadzenia po nierównosciach. Z tyłu brak miejsca wystarczającego do odbycia dłuższych niż po mieście podrózy. Do tego twarde siedzenia i twarde zawieszenie.
    Wykonanie? Przed lifetem wyglada to jak szafka pracownicza w fabryce. Poziom hałasu jest poza moją tolerancją.
    Wypozażenie? Jeśli w Cromie padnie 90% elektroniki to wciąż pozostałe 10% to coś czego nie ma Octavia I z 97.


    Co do silnika tdi w Octavii I, 90 KM to bardzo oszczędna jednostka. Coś za coś - nie jest to auto, którym z odpowiednia rezerwą mocy jedziesz w trasie/na autostradzie.
    90 KM nie bierze aż tak oleju jak mocniejsze wersje tdi, wszystkie mają czasem problem z odpalaniem na mrozie.

    Ale oszczędność porównajmy "jak nalezy". Croma to cięższe auto o jakieś 300 kg.
    Gdybyś wziął pod uwagę Cromę i silnik 120KM 8v, to spalanie byłoby porównywalne z Twoim 90KM.
    Wystarczy delikatnie traktować Cromę - czyli uzyskiwac takie same prędkości i przyspieszenia jak w Skodzie 90KM a spalanie będzie ok. 5l/100 km/h
    Skoda ma jakieś 14s do 100 km/h - by uzyskać ten wynik w Cromie wystarczy "dotknąc" gazu. a wtedy pali bardzo mało.
    Gdyby zdjąć Cromie te 300 kg, wynik byłby lepszy - ale to większe auto.

    Porównaj Skodę z autami mniejszymi, np. Bravo ("C" do "C").

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał wujekp Zobacz post
    Myślę, że doskonale odnalazłbyś się w centrali Fiata. Oni myślą tak samo i właśnie w ten sposób zarżnęli sprzedaż. Przez chciwość.


    No cóż. Tu jest fundamentalna różnica między nami. Ja uważam, że 130 tys. to bardzo wysoka cena jak za to co oferuje ten samochód (a kilka lat temu to była cena prawie jak za prom kosmiczny).
    Tyle samo kosztował "brat" Signum (według mnie zrobiony z gorszych materiałów). Dzisiaj za 130 tys. kupisz Skodę Superb. Przyjrzyj się i powiedz czy jest warta tej kasy.

    pzdr

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Tyle samo kosztował "brat" Signum (według mnie zrobiony z gorszych materiałów). Dzisiaj za 130 tys. kupisz Skodę Superb. Przyjrzyj się i powiedz czy jest warta tej kasy.
    pzdr
    Powiedz który samochód - nowy - jest wart swojej ceny . Gdzie średnio koszt jego wyprodukowania to rzadko ( często mniej ) 50 % ceny za którą my musimy to auto kupić ... .
    Panda ... średni koszt produkcji (w 2009-10) to było 13 tyś zł , podstawa była sprzedawana za okolice 30 tyś . Im drożej tym lepiej jesteśmy naciągani ... w przypadku taczek klasy premium np za 300 tyś ... koszt wytworzenia to będzie max 30-40 % ceny ...

  5. #34
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Cytat Napisał mugsy Zobacz post
    Ja nie brałem pod uwagę automatu bo moim zdaniem jest to "kolejna rzecz do psucia się", a także wpływa na większe spalanie i osłabia dynamikę (a w Cromie zapewne szczególnie bo słyszałem dużo opinii że automat ospale zmienia biegi). Przykładowo wersja 200 koni z automatem ma w danych podane przyspieszenie 8.5 sekundy do setki, a podejrzewam że gdyby ten sam silnik był z manualem to możliwe że ten czas zszedł by do poniżej 8 sekund.
    Tematów manual vs automat juz bylo bez liku, wiec nie bede tu zaczynal kolejnego ale jeśli chodzi o czesci do "psucia sie" to w automacie wymieniasz tylko płyn a jak masz manula to niestety co jakis czas kolo dwumasowe. Wiec raczej do "psucia sie" jest manual
    Biegi zmienia szybko. Start ma konkretnie zmulony - to fakt. Ale generalnie automaty tak maja. Trzeba ta sekunde wczesniej nacisnac gaz zeby wyskoczyl wtedy co trzeba.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    Audi
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    Mercedes
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    Bmw
    Te marki to nie jest konkurencja fiata, a właściwie to fiat nie jest dla nich konkurencją
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Ja mam skodę octavię I TDI i nie zgadzam się z opinią, że wylansowały ją gazety z niemieckim kapitałem.
    Pewnie, że nie Tylko artykuły, w których Octavię porównuje się z Mondeo albo Vectrą i określa jako "alternatywę passata" budują u Polaków obraz supersamochodu za cenę golfa.
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Skoda wygrała na tym że korzysta ze sprawdzonych i nieco starszych (niezawodnych, poprawionych) rozwiązań technicznych VW i oferuje to w nieco niższej cenie.
    wiesz dlaczego w niższej cenie? Bo koszt opracowania tych rozwiązań już dawno się zwrócił w VW i Audi.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Te marki to nie jest konkurencja fiata, a właściwie to fiat nie jest dla nich konkurencją

    Pewnie, że nie Tylko artykuły, w których Octavię porównuje się z Mondeo albo Vectrą i określa jako "alternatywę passata" budują u Polaków obraz supersamochodu za cenę golfa.

    wiesz dlaczego w niższej cenie? Bo koszt opracowania tych rozwiązań już dawno się zwrócił w VW i Audi.
    Powiem więcej. Nie tylko się zwrócił ale rozwiązania te często poprawiano w trakcie produkcji VW/Audi co przełożyło się na niezawodność i cenę Skody (zawsze miała montowane silniki, które w VW wycofywano i zamieniano na nowsze wynalazki). U nas w kraju 3 parametry brane są głównie pod uwagę przy zakupie: cena, niezawodność i koszty eksploatacji. A wyciszenie budy jest na dalszym miejscu.

    Jeśli chodzi o porównanie Cromy i Octavii to jak piszecie są one z innego segmentu i trudno je porównywać. W przypadku Cromy, widać ze jest stworzona jako auto rodzinne do jazdy na dużych dystansach, z dużymi prędkościami na autostradzie. Jej duża masa i rozmiary są tam idealne. Zapewne po przejechaniu dystansu 1000 km za jednym zamachem Croma bije Octavię na głowę.
    Jeżeli natomiast bierzemy pod uwagę większość zastosowań typu jazda mieszana (codziennie do pracy 10-20 km + miasto+ raz, dwa razy w roku wakacyjny wyjazd krajowy) to Octavia I i II (wszystkie 1.9 bez dpf) bije na głowę Cromę. Wyciszenie na krótkich dystansach nie ma znaczenia i nie przekłada się na zmęczenie kierowcy. W tych zastosowaniach większą uwagę przykłada się do kosztów eksploatacji, czy choćby wymiarów gabarytowych auta.

    Jest pytanie, jak często jeździcie Cromą (w 4 osoby + pełny bagażnik) na autostradzie.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 18-03-2014 o 10:32

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Te marki to nie jest konkurencja fiata, a właściwie to fiat nie jest dla nich konkurencją
    tylko jak byś zauważył bardziej mi chodziło o to co jest w segmencie cromy...

    No to dobra zastąp te 3 tymi:
    Honda:
    Acord sedan
    Acord coupe
    Acord kombi

    VW:
    Passat kombi
    Passat sedan

    Renault:
    Laguna liftback
    Laguna kombi...


    jak widać szanująca się konkurencja w danym segmencie, ma co najmniej dwie wersje nadwoziowe danego modelu...
    chociaż jak ja patrzę na cromę to może i lepiej że nie zrobili sedana...


    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    U nas w kraju 3 parametry brane są głównie pod uwagę przy zakupie: cena, niezawodność i koszty eksploatacji. A wyciszenie budy jest na dalszym miejscu.
    Nie do końca... w polsce, jak kupuje polak, liczą się tylko: Przebieg(pow 180000km w 10-cio letnim dieslu jest już nie akceptowalny), następna kwestia to wygląd, 10-cio letnie auto ma wyglądać jak nówka sztuka albo i jeszcze lepiej, przy czym kolejna kwestia jaka jest cena, która powinna być jak najniższa...


    Popatrzcie na cenę Bravo HGT Vis, a Golfa IV GTI... cena hgty teraz to ok dwukrotnie mniej niż za gti... a auta kosztowały podobne pieniądze...
    Ostatnio edytowane przez pajel ; 18-03-2014 o 11:46

  9. #38
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał k66 Zobacz post
    Tematów manual vs automat juz bylo bez liku, wiec nie bede tu zaczynal kolejnego ale jeśli chodzi o czesci do "psucia sie" to w automacie wymieniasz tylko płyn a jak masz manula to niestety co jakis czas kolo dwumasowe. Wiec raczej do "psucia sie" jest manual
    Biegi zmienia szybko. Start ma konkretnie zmulony - to fakt. Ale generalnie automaty tak maja. Trzeba ta sekunde wczesniej nacisnac gaz zeby wyskoczyl wtedy co trzeba.
    Na wyczynowo = wciśnij hamulec i gaz razem. Puść hamulec w momencie startu
    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  10. #39
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    tylko jak byś zauważył bardziej mi chodziło o to co jest w segmencie cromy...
    w segmencie B jest zarówno Fiat Punto jak i Audi A1 - ale konkurencją nie są i nie będą.
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    jak widać szanująca się konkurencja w danym segmencie, ma co najmniej dwie wersje nadwoziowe danego modelu...
    z czasów BBM (hatchback - sedan - kombi) w fiacie nie zostało nic - ale jakiś 'mądry' wymyślił, że w każdym segmencie będzie jakaś odmiana pięćsetki (osobiście czekam na Ducato z mordą 500-tki). Tak jak piszesz, jedna wersja nadwozia to samobójstwo, tym bardziej, że jest to raczej niekonwencjonalne kombi.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    w segmencie B jest zarówno Fiat Punto jak i Audi A1 - ale konkurencją nie są i nie będą.
    z czasów BBM (hatchback - sedan - kombi) w fiacie nie zostało nic - ale jakiś 'mądry' wymyślił, że w każdym segmencie będzie jakaś odmiana pięćsetki (osobiście czekam na Ducato z mordą 500-tki). Tak jak piszesz, jedna wersja nadwozia to samobójstwo, tym bardziej, że jest to raczej niekonwencjonalne kombi.
    Ducato z mordą 500 pewnie powstanie lada chwila , zapewne zwał by się Fiat 500XXL

    Póki co są plany na mini SUVa Fiata 500X i wyciekły nawet projekty. Moim zdaniem nawet nie wygląda źle ale to kolejne małe pierdzidełko którego nikt nie weźmie na poważnie. Poza tym dziwne posunięcie bo mają już przecież takiego mini SUVa - nazywa się Sedici. Dlatego nawet jeżeli Fiat/Lancia/Alfa zrobią coś równie dobrego jak konkurencja, to i tak będą z nią przegrywać z kretesem dopóki nie wyrobią sobie renomy (ten proces musi potrwać wiele lat).

    Tak nawiasem mówiąc zobaczcie ile znaczy marka - Sedici to bliźniaczy model Suzuki SX4, sprzedało się w Europie w liczbie 294290 egzemplarzy a Sedici 137278 egzemplarzy, pomimo że jest to dokładnie to samo auto tylko z innym znaczkiem. Suzuki to Japończyk więc działa tutaj stereotyp niezawodności. Fiatowi udało się wyrobić renomę w segmencie małych aut jednym samochodem - Fiatem Pandą II. Jeździło (i jeździ do dziś) tego naprawdę dużo. I nawet teraz Panda III jest na 2 miejscu pod względem sprzedaży minisamochodów w Europie - przegrywa tylko z Fiatem 500, i wyprzedza m. in. VW up!, Skodę Citigo i Seata Mii (źródło - European sales 2013 Minicar segment - Left-Lane.com , ogólnie ciekawe stronka żeby popatrzeć sobie na liderów sprzedaży w różnych segmentach). Warto jeszcze wspomnieć że również 500L w swojej klasie jest liderem (European sales 2013 Small MPV segment - Left-Lane.com). Czyli można powiedzieć że akurat w segmencie aut małych Fiat radzi sobie bardzo dobrze.

    I jeszcze taka ciekawostka - Cromy w trakcie całej produkcji sprzedało się 132973 sztuki (http://left-lane.com/european-car-sa...at/fiat-croma/), podczas gdy Passat jedynie w 2013 roku sprzedał ponad 150 tysięcy sztuk Ale i tak sprzedaż Passata w 2013 jest najniższa w całej jego historii (http://left-lane.com/european-car-sa...swagen-passat/).

    Wracając do 500X, nawet same powiązanie nazwy z 500 już jest złe marketingowo bo sugeruje że to mała zabawka a nie prawdziwy samochód. Jedna pięćsetka wystarczy i szlus. Nawet jeżeli chcą wszędzie wklejać mordkę 500 to powinni odciąć się od nazwy 500. VW mimo że też wszędzie daje taki sam przód to nie nazywa swoich aut np. Golf, GolfL, GolfX, GolfXXL itp., dzięki czemu ludzie przynajmniej psychicznie mają wrażenie różnorodności. Czasem zastanawiam się w w Fiacie pracują myślący ludzie czy szympansy, bo jak tak nieraz patrzę na poczynania Fiata to wydaje mi się że sam bym lepiej poprowadził tą firmę





    Rzeczywiście robienie mutantów pięćsetki to poroniony pomysł i tak Fiat raczej nie zbuduje reputacji. Ale w sumie VW, BMW i zwłaszcza Audi też robią wszystko na jedno kopyto i nikomu to nie przeszkadza

    Audi wszystkie od A1 do A8 z przodu wyglądają identyko, tak że w lusterku wstecznym nie odróżnisz jaki to model jedzie.

    Wogóle przeczytałem gdzieś że plany Fiata na przyszłość są następujące:

    - pod marką Fiat zostawić tylko 2 modele: Pandę i 500 (oraz pewnie jej mutacje)
    - pod marką Lancia zostawić tylko model Ypsilon i przenieść sprzedaż jedynie do Włoch
    - uczynić Alfę Romeo główną marką i wypuścić kilka nowych modeli stworzonych przy współpracy z Maserati (czyli może być ciekawie), między innymi tylnonapędowe Giulię w 2015 która ma konkurować z BMW3, Audi A4 i Mercedesem C, i Alfettę w 2016 która ma konkurować z BMW5, Audi A6 i Mercedesem E. Tu jest artykuł z niemieckiego Auto Bilda jak niby miała by wyglądać Alfetta (niewiem na ile te zdjęcia są wiarygodne)

    Ostatnio edytowane przez mugsy ; 18-03-2014 o 23:41

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Konkurencja z BMW 3 i 5 to BARDZO trudne zadanie. Musieli by wypuścić coś co najmniej równie dobrego jak BMW 3 i 5, i sprzedawać to w dużo niższej cenie przez minimum 5 lat żeby dać ludziom szansę przekonać się do Alfy i wyrobić sobie jakąś renomę.

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Powiem więcej. Nie tylko się zwrócił ale rozwiązania te często poprawiano w trakcie produkcji VW/Audi co przełożyło się na niezawodność i cenę Skody (zawsze miała montowane silniki, które w VW wycofywano i zamieniano na nowsze wynalazki). U nas w kraju 3 parametry brane są głównie pod uwagę przy zakupie: cena, niezawodność i koszty eksploatacji. A wyciszenie budy jest na dalszym miejscu.

    Jeśli chodzi o porównanie Cromy i Octavii to jak piszecie są one z innego segmentu i trudno je porównywać. W przypadku Cromy, widać ze jest stworzona jako auto rodzinne do jazdy na dużych dystansach, z dużymi prędkościami na autostradzie. Jej duża masa i rozmiary są tam idealne. Zapewne po przejechaniu dystansu 1000 km za jednym zamachem Croma bije Octavię na głowę.
    Jeżeli natomiast bierzemy pod uwagę większość zastosowań typu jazda mieszana (codziennie do pracy 10-20 km + miasto+ raz, dwa razy w roku wakacyjny wyjazd krajowy) to Octavia I i II (wszystkie 1.9 bez dpf) bije na głowę Cromę. Wyciszenie na krótkich dystansach nie ma znaczenia i nie przekłada się na zmęczenie kierowcy. W tych zastosowaniach większą uwagę przykłada się do kosztów eksploatacji, czy choćby wymiarów gabarytowych auta.

    Jest pytanie, jak często jeździcie Cromą (w 4 osoby + pełny bagażnik) na autostradzie.
    Być może z Twojego punktu widzenia tak, co nie znaczy, ze inni mają swój punkt widzenia. Dla wielu te chey mają znaczenie również an krtkich dystansach.

    Moje auta były wybierane pod preferencje kierowcy. Moja żona woli mniejsze samochody (jako kierowca), ja wolę wieksze.
    Teoretycznie jadąc do miasta powinienem wziąc jej auto ale jezdzę Cromą, bo mi jej gabaryty w niczym nie przeszkadzają.
    Lubię komfort nawet na krótkich odcinkach. Jeżdżę autostrada dość regularnie (ostatnio ok. 1000-1500 km miesięcznie) i to czy jadę w 2 osoby, sam czy w 4, z bagażem czy bez nie ma dla mnie znaczenia.
    Wolę jechać Cromą niż Octavią I - OCt. w 2 osoby nie jedzie się tak wygodnie jak Cromą w 2 osoby :-)
    Dodajmy jeszcze bezpieczeństwo: pełna kontrolę trakcji, poduszki (7-9), odpowiednia masę, automat...

    Jak juz pisałem, zrobiłem sporo km Octaviami i gdybym miał wybierać coś z "C" sięgnąłbym prędzej po Bravo.

    PS: Jest jeszcze cos takiego jak fajnośc auta - ale to jest niezmierzalne

    pzdr

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    30
    Auto
    Chrysler
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post

    Tyle samo kosztował "brat" Signum (według mnie zrobiony z gorszych materiałów). Dzisiaj za 130 tys. kupisz Skodę Superb. Przyjrzyj się i powiedz czy jest warta tej kasy.

    pzdr
    I dlatego na każdym rogu zabijamy się o Signum.

    A z Superbem to pewnie jesteś w stanie skompletować wersję za 130 tys. ale zaczyna się od 80. tys.
    A po uwzględnieniu inflacji dziś cena mojej Cromy wyniosłaby 170 tys. Dalej mnie nie przekonałeś że to nie cena była jednym z ważniejszych powodów klapy sprzedaży Cromy.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Moim zdaniem, Fiat Croma przegrał przez sabotażystów względnie nieudaczników w koncernie Fiata. To nie miał być Fiat, lecz Lancia. W 2005 roku zakończono produkcję Lancii Lybry, kontynuowano produkcję Thesis. Można było wtedy wprowadzić nowy model Lancii.
    Natomiast sprzedaż Fiata Cromy np. w Polsce mogłaby być trochę większa gdyby nie embargo informacyjne na ten model w prasie motoryzacyjnej (polskiej ale faktycznie niepolskiej)
    Owszem były ze dwie wzmianki o tym modelu, ale od razu zaznaczono,że to bardzo drogie auto, że nie wypada, bo to Fiat itp brednie.
    Nie przeszkadzało tej samej prasie, zachwycać się często do znudzenia, bardzo drogimi odmianami Octavii ( Scout i Laurin-Klement)

    Do fanatycznych entuzjastów Skody Octavii, mam pytania:
    Czy dobrze się czujecie, chwalicie sobie komfort, wygodę i przestrzeń w kabinie pojazdu osobowego, który został zaprojektowany wg filozofii pojazdu ciężarowego/ roboczego? Jak inaczej można zakwalifikować auto, w którym przewóz jak największej ilości bagażu jest ważniejszy od wygody ludzi?
    Dla dociekliwych, proszę sobie porównać wymiary wnętrza Fiata Grande Punto i Skody Octavii.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Dla dociekliwych, proszę sobie porównać wymiary wnętrza Fiata Grande Punto i Skody Octavii.
    piter, co Ty chcesz tu porównywać? powszechnie wiadomo, że Octavia to odpowiednik Passata, tylko że lepszy
    Cytat Napisał piter Zobacz post
    To nie miał być Fiat, lecz Lancia.
    nie wiem czy miałoby to jakieś pozytywne skutki. Moim zdaniem sprzedaż nie byłaby większa pod marką Lancii.
    mrozek lubi to.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dlaczego nie załącza się wentylator?
    Napisany przez mcrafal6 na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-03-2015, 18:57
  2. Dlaczego nie odpala?
    Napisany przez AtMa na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2013, 02:19
  3. Sprzedam fiat 126p ostatni na rynku :)
    Napisany przez sterngre na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-02-2013, 21:36
  4. Dlaczego nie załącza się wentylator?
    Napisany przez mcrafal6 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-07-2012, 19:15
  5. Tychy: dodatkowe dni urlopu, spowolnienie rynku
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-09-2011, 14:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma

fiat croma 2016

fiat croma ii

alfa romeo alfetta 2016

fiat croma sedan

nowy fiat croma

fiat sedan

alfetta 2016

alfa alfetta 2016

przyciski szyb fiat cromaalfa romeo2015fiat croma 2 sedannowy fiat argentafiat croma 2015croma ll 2006fiat croma croma sedanfiat croma 2010fiat croma flsklep fiat croma 2008 kombifiat croma 2alfa alfetta kombijak wymienic termostat mercedes w204alfetta 2014Fiat CromeAlfa romeo Giulia 2016 r

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl