Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
Like Tree4lubi to!

Temat: Czarny dymek z rury  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009

    Czarny dymek z rury

    Jak w temacie, jeśli jeżdżę spokojnie wszystko jest ok. W momencie, gdy depne pedał gazu mocniej to od 2,5tys obrotów widzę za sobą czarny dym. Nie ma go jakoś bardzo dużo ale się pojawił. Spalanie wg komputera oscyluje w granicach 8,5-9l po mieście. EGR czyszczony w listopadzie, DPF wymieniony 1,5 roku temu. Obawiam się, że to wtryski.
    Cromal 1.9 150km automat.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Czarny dym to w skrócie informacja, że silnik dostaje za dużo ON w stosunku do ilości powietrza...
    Powodów może być bardzo wiele, wymienię kilka głównych:
    - bardzo rzadko wymieniany filtr powietrza ( jeśli ktoś robi to raz na 30 tys km to nie może spodziewać się że silnik ma czym oddychać )
    - z czasem przepływka traci swoje parametry - zabrudzona / kwestia weryfikacji lub przemycia dobrym preparatem do "optyki" który nie zostawi śladu na elementach grzejnych wewnątrz układu pomiarowego )
    - zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania i temperatury w kolektorze - czyszczenie/ przepłukanie
    - Słaba kondycja turbiny i np.: problemy z sterowaniem łopatkami zmiennej geometrii ( za niskie podciśnienie w układzie ), wypalone łopatki, zapieczone...
    - Problemy z wtryskiwaczami - duże korekty i lejące wtryskiwacze....
    - różnego rodzaju modyfikacje softu które spowodowały zwiększenie dawki paliwa ..

    i pewnie jeszcze kilka .... zacznij od profilaktycznej diagnostyki silnika i parametrów...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 11-04-2018 o 08:49
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Polecam również sprawdzenie w jakim stanie jest kolektor dolotowy, a w szczególności sczelność klap. Sprawdź też czy przypadkiem listwa sterująca klapami nie leży sobie spokojnie na kolektorze.
    Podobny objaw miałem gdy klapy były już nie szczelne i powietrze zamiast w cylindry szło w atmosfere. Stosunek ON do O2 wtedy był bardzo niekorzystny.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Ja bym zaczął od szczelności dolotu miedzy turbo a przepustnica. Może interkuler się rozszczelnil i silnik rekompensuje niższe ciśnienie powietrza zwiększając dawkę paliwa = czarna chmura przy przyspieszaniu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Z początku myślałem tak jak podpowiadacie, że to turbina, ale turbina ma niecałe 2 lata i mało prawdopodobnym jest, aby już padła. Klap wirowych brak w moim modelu także 1 problem mniej. Całą resztę waszych podpowiedzi sprawdzę kro po kroku.
    Dzięki Panowie.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał cicuhel Zobacz post
    Jak w temacie, jeśli jeżdżę spokojnie wszystko jest ok.
    Może przyczyną jest że dużo jeździć jak dorożkarz i w układzie wylotowym gromadzi się sadza która jak ostro wdepniesz gaz to wylatuje. Pojeździj bardziej dynamicznie i zobacz czy wtedy kopci. Delikatna jazda na niskich obrotach powoduje gromadzenie się sadzy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o styl jazdy to wygląda to tak... dopóki auto nie załapie temperatury (olej w układzie, a nie płyn chłodniczy) staram się nie kręcić powyżej 2 tyś obrotów (choć w automacie czasami ciężko jest tego upilnować) z racji uszkodzenia turbo, a później staram się jeździć dynamicznie. Fakt jest taki, iż jakieś 80% tras robię po mieście. Może jestem trochę przewrażliwiony, bo to mój 1 klekot, ale lepiej dmuchać na zimne.
    Strazak lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cicuhel Zobacz post
    dopóki auto nie załapie temperatury (olej w układzie, a nie płyn chłodniczy)
    A skąd wiesz jaka jest temperatura oleju, masz zamontowany wskaźnik?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    32
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Póki co na czuja, ale niedługo czeka mnie wymiana oleju, wiec odrazu wrzucam czujnik temperatury. Wszystko juz kupione także czeka tylko na montaż
    headhunterzz lubi to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mozesz zrobic logi na pstoju i dynamiczne podczas jazdy, zobaczysz dlaczego brakuje mu powietrza.Sprawdz cisnienie doladowania oczekiwane i realne.Po mojemu masz walniety wąz na polaczeniu turbiny z intercoolerem. Zrob jakas piane, spsikaj te elementy, ktos niech daje po gazie, a Ty obserwuj , moze zauwazysz gdzies ulatnianie sie powietrza. Turbina wali do 2 barow, wiec nietrudno bedzie zauwazyc.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic
    Tez tak myślę, że DPF powinien "czarnego bąka" wyłapać. Co do dymu z wydechu to może dymić ale nie na czarno. Raz jedyny miałem okazje zaobserwować to u siebie w czasie szybkiej jazdy na autostradzie i wtedy dymił na biało. Było to ze dwa lata temu i od tego momentu nie zdarzyło się ani raz. Tak jak sugerują Koledzy sprawdzić trzeba IC i przewody do/z bo moim zdaniem tam boże być problem.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Na biało w trakcie dopalania sadzy to wielokrotnie zaobserwalem przy dopalanu stacjonarnym roznego rodzaju sprzetow.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał cicuhel Zobacz post
    Póki co na czuja, ale niedługo czeka mnie wymiana oleju, wiec odrazu wrzucam czujnik temperatury. Wszystko juz kupione także czeka tylko na montaż
    Możesz przedstawić jak chcesz to zrobić?

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Dziwne ze jak ma DPF to zadymi. DPF powinien wszystko wychwycic. Jedynie przy dopalaniu moze kopcic
    Autor posta napisał, że DPF wymienił. Kto wie, co tam zamontowali. Zamienniki za 700 zł ze stalowym "wkładem" to jest pic na wodę, a nie DPF. Zresztą nawet bez DPF kopcić na czarno nie powinien. Ewidentnie coś niedomaga. Kolega również napisał, że turbosprężarka ma dopiero 2 lata. 2 lata od ostatniej regeneracji w serwisie, tak? Niektórym turbosprężarka pada już po kilku dniach od "regeneracji", także te 2 lata to żaden argument. Wszystko zależy od tego kto i na jakich gratach ją zregenerował. Tak jak pisali poprzednicy zacząć od sprawdzenia rury od IC. Następnie czujnik doładowania na kolektorze. Logi też by się przydały.
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dymek/para
    Napisany przez Grzywka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-04-2015, 23:19
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-07-2013, 20:37
  3. Kręci, nie pali, z rury czarny dym
    Napisany przez hlx na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-12-2010, 19:19
  4. [silnik] czarny dym z rury wydechowej
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:25
  5. Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td
    Napisany przez lamoderna na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-10-2009, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446czarny-dymek-z-rury-40818

croma dymek z rury na zi mm nym

czarny dymi fiat croma 1.9 jtd

Czarny dym Fiat ceoma

fiat croma 1.9 jtd dymi na czarno

croma kopci

1.9 jtd 150km kopci na czarno

Fiat Croma dymi na czarno

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl