Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 55
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Byłem dziś u tłumikarzy z nadzieją ,że znajdą jakąś nieszczelność.Niestety wszystko idealnie jeżeli chodzi o szczelność układu wydechowego.....tak,że poszukiwania trwają dalej i chyba czas najwyższy przyglądnąć się kolektorowi (tylko dlaczego szarpie wyłącznie na nagrzanym silniku?)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    witam

    nie chce mi się zbytno czytać całości- takie pytanie mam , na wstecznym tez szarpie??może coś ze sprzęgłem F w skrzyni się sypie lub elektrozaworem(cewką)

    Jeśli było już to poruszane to sorry za powtórkę

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    witam

    nie chce mi się zbytno czytać całości- takie pytanie mam , na wstecznym tez szarpie??może coś ze sprzęgłem F w skrzyni się sypie lub elektrozaworem(cewką)

    Jeśli było już to poruszane to sorry za powtórkę
    Trochę mnie zaskoczyło to pytanie bo manewry na wstecznym wykonuję najczęściej bez gazu a już na pewno nie przekraczam 2 tys obr.Na pewno szarpie na wszystkich biegach do przodu kiedy przechodze pomału przez zakres około 2 tys obr.....jeśli robię to dynamicznie nie jest to odczuwalne.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    a z ciekawości sprzwdź , może to nic nie wniesie do rozwiązania ale co tam...sprawdzić można

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wczoraj z ciekawości odłączyłem na próbę przepływomierz.Po chwili zapaliła się kontrolka ale samochód jeździ bez szarpania i czkawki.Nie bardzo wiem czy można wobec tego wskazać jednoznacznie na uszkodzoną przepływkę? Czy po prostu w takiej sytuacji samochód pobiera dane z mapy pomijając ileś tam czujników?W każdym razie odetchnąłem z ulgą gdyż wszystko wskazuje na to ,że skrzynia jest ok.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podmieniłem inną przepływkę i czkawka wróciła niestety.....czyli jednak nie to.Teraz musze znaleźć które sygały i z których czujników są ignorowane po odłaczeniu przepływomierza ?

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Musisz zrobić logi albo przejechać się i ogarniać parametry podczas jazdy. Czyściłeś tego overboosta?

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czyściłem go ale wygląda na to ,że poprzednik założył nówkę niedawno.Jutro spróbuję jeszcze podmienić elektromagnes do EGRa mimo że mój wygląda dobrze.Zaobserwowałem w FES że przy odpiętym przepływomierzu EGR jest zamknięty cały czas.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Wiesz co, przegoń porządnie "krówkę" po jakiejś drodze szybkiego ruchu (np. po obwodnicy od węzła wielickiego do Balic) tak, aby obroty były w zakresie 3000+ obr/min przez kilka, kilkanaście minut. I nie żałuj jej nogi
    Wszystkie te problemy z dieslem pojawiają się jak ktoś (w tym wypadku pewnie poprzedni właściciel) chce jeździć "ekonomicznie" lub z "trwogą o dobra kondycje turbo", przy delikatnym naciskaniu pedału gazu. Diesel wymaga czasami cięższej nogi aby wypalić sadzę i nagary ze spalania oleju napędowego.
    Niestety, znam to z autopsji
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Wiesz co, przegoń porządnie "krówkę" po jakiejś drodze szybkiego ruchu (np. po obwodnicy od węzła wielickiego do Balic) tak, aby obroty były w zakresie 3000+ obr/min przez kilka, kilkanaście minut. I nie żałuj jej nogi
    Wszystkie te problemy z dieslem pojawiają się jak ktoś (w tym wypadku pewnie poprzedni właściciel) chce jeździć "ekonomicznie" lub z "trwogą o dobra kondycje turbo", przy delikatnym naciskaniu pedału gazu. Diesel wymaga czasami cięższej nogi aby wypalić sadzę i nagary ze spalania oleju napędowego.
    Niestety, znam to z autopsji
    To prawda.Ja mam Cromę ponad 2,5 roku.Wiem że to auto trzeba czasem przegonić.Nie jest to samochód do jazdy na zakupy i do pracy po mieście.Lubi dłuższe trasy.U mnie poszarpywania raz były a raz nie.Teraz spokój od dłuższego czasu.Klapy mam zregenerowane,EGR wymieniony i co jakiś czas czyszczony,przepływka wymieniona(MES nie pokazywał błędu,ale nie wierzę że po 10 latach i dobrze ponad 300 tyś była bezbłędna,zmniejszyło się spalanie),overboost wymieniony(stary miał spękaną obudowę).Czujnik ciśnienia doładowania co jakiś czas czyszczony.Chciałbym jeszcze wyjąć turbinę i sprawdzić zmienną geometrię bo sama turbina nie puszcza oleju ani nie gwiżdże .Jest wiele czynników które mogą mieć wpływ na szarpanie.Prócz tych elementów które opisałem również stan wtrysków, stan przewodów gumowych zasilających geometrię turbiny wraz z akumulatorem podciśnienia i.t.d.Trochę cierpliwości ,umiejętności,i nie słuchanie stereotypowych bzdur o Fiatach.Bardzo przyjemne auto.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Chwilowo śledztwo zostaje wstrzymane gdyż croma łaskawie upomniała się o naprawę alternatora zapalając czerwoną kontrolkę akumulatora.....tak ,że czkawka musi trochę poczekać.Pozdrawiam serdecznie i dzięki za sugestie i podpowiedzi.Jak tylko problem zostanie namierzony to natychmiast się pochwalę.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dziś w ramach eksperymentu zaślepiłem wejście spalin do EGRa.......przestał szarpać całkowicie.Po jakimś czasie zapalił się oczywiście check ale auto jeździ przyzwoicie.I teraz dylemat czy można zawyrokować że to napewno wina EGRa?Sam już nie wiem co o tym mysleć.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Dziś w ramach eksperymentu zaślepiłem wejście spalin do EGRa.......przestał szarpać całkowicie.Po jakimś czasie zapalił się oczywiście check ale auto jeździ przyzwoicie.I teraz dylemat czy można zawyrokować że to napewno wina EGRa?Sam już nie wiem co o tym mysleć.
    Witam
    Wina EGR jest bardzo prawdopodobna.Z którego roku produkcji jest twój EGR.jeżeli od nowości to jest do wymiany.Warunków pracy nie wytrzymuje elektromagnes.Moja Croma z 2005 roku ma trzeci EGR.Ja kiedy zaślepiłem na chwilę całkiem EGR.nie było żadnej różnicy chociaż nie z powodu szarpania a z powodu czasami późno załączającej się turbiny
    Pozdrawiam
    Spieszmy się kochać Cromy...,wrogowie w postaci japończyków bądź francuzów czuwają.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Zaryzykuje zakup nowego EGRa choć przyznam się że myślę o jakimś tańszym zamienniku,Co o tym myślicie?

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Hepo Zobacz post
    Zaryzykuje zakup nowego EGRa choć przyznam się że myślę o jakimś tańszym zamienniku,Co o tym myślicie?
    W ASO można wymienić swój na regenerowany.To się nazywa regenerowanie ale wymienia się w nim prawie wszystko.Dajesz im swój i po kilku dniach otrzymujesz zregenerowany.Jest trochę tańszy niż nowy ale musisz zapytać w ASO i poszukać cenę nowego w internecie .Spróbuj tutaj Namlet Sp. z o.o.
    Pozdrawiam


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Urządzenie do szybszego przyśpieszania auta SPRINT BOOST
    Napisany przez mycior na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2015, 15:44
  2. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  4. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  5. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpanie fiat croma

delkatnie szarpie asb fiat croma

croma szarpie

szrpniecie croma

czkawka croma

szarpanie w cromie

jtd szczeka cza cza i szarpie

czarpanie croma 2800 obrotow

samochud croma szarpie co moze byc

cza cza croma szarpie

czkawka i szarpanie fiat croma

fiat croma czkanie

szarpanie croma przy 2800 obrotow

szarpie croma i szczeka

fiat croma forum szarpie przy przyspieszaniu

jtd cza cza i szczeka i szarpie

cza cza szczeka szarpie croma

croma szarpanie przy 2800 obrotow

jtd szczeka czkawka i szarpie

fiat croma szarpanie

pidszarpywanie vroma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl