Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Croma szarpie podczas delikatnego przyśpieszania

    Witam!
    Jestem nowym użytkownikiem.
    Niedawno stałem się posiadaczem fiata croma r 2007 przed liftem z automatem.Niestety autko ma dość dokuczliwą bolączkę a mianowicie podczas delikatnego przyśpieszania w granicach 1800-2400 obr/min szarpie niemiłosiernie.Dzieje się tak na każdym biegu na ciepłym silniku.Podczas dynamicznej jazdy dolegliwość nie występuje.
    Silnik JTD 150KM.EGR wyczyszczony i założona zaślepka z dziurkami....bez efektu.
    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    880
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Gratuluje zakupu, mam nadzieję udanego.
    po wyczyszczeniu sprawdzales czy cewka dziala poprawnie? Zawór zamyka sie i otwiera? Ciekawe czy na zamknietym jest szczelny?
    sprawdz czujnik doladowania.
    kup sobie kabel elm, przejściówkę typ 1(jesli sie myle niech mnie ktos poprawi) oraz zainstaluj MES.

    Ostatnio Lucek czyscil u siebie EGR i tu spoto opisal oraz dodal zdjecia
    1,9 jtdm nagle zaczął mulić

    no i oczywiscie poszukaj na forum podobnych tematów. Juz gdzieś tu czytałem o szarpaniu podobnym jak u Ciebie
    Pozdrawiam


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    35
    Postów
    49
    Auto
    Croma Dynamic 1.9 JTD Automat
    Rocznik
    2008
    Witam nowego posiadacza Cromy.
    Na moje oko zainteresowałbym się automatem. Przede wszystkim kiedy ostatnio był wymieniany olej.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    U mnie jest podobnie a mam wersje 8v 120 KM manual. Egr był czyszczony i teraz mysle o zaślepieniu go i wycięciu z kompa. Zastanawiam się dlaczego u Ciebie zaślepienie nic nie dało czyżby samo zaślepienie było bezcelowym zabiegiem na tę przypadłość?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    880
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Trzeba by komputer podłączyć, on prawdę powie.

    Można jeszcze przepływomierz odpiąć i zobaczyć czy będzie różnica
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    U mnie komp był podpinany nic nie wykazał mechanikowi. Więc szukam dalej.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2015
    Skąd
    Heinsberg
    Postów
    11
    Auto
    Grande Punto
    Rocznik
    2006
    ja bym też zaczął od skrzyni.Kiedy w niej olej z filtrem był wymieniany?Spróbuj zdłączyć akumulator ,żeby skrzynia stracia ustawienia i zobacz,czy się sie poprawi.Miałem tak w audi i po adaptacji skrzyni chodziła gorzej niż bez.A ile auto ma przejechane i czy tam nie jest skrzynia CVT?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Tak nie na temat pozwolę sobie napisać do jasiekGP już któryś z kolei Twój post jest dla mnie niezrozumiały tak jak np. wyżej

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Trzeba odróżnic zaślepienie od montażu "zaślepki z otworami" - ty zdaje się piszesz o kompletnym zaślepieniu i wyprogramowaniu, a Hepo pisze o zaślepce serwisowej z dziurami tłumiącą ilość spalin..
    Zabieg nic nie dał bo zapewne nie tu był problem Owszem, nie wiadomo czy egr jest sprawny (samo czyszczenie to jedno - pytanie czy on poprawnie się zamyka? - jeśłi nie, to czyszczenie nie mogło pomóc, choć zaślepka powinna zmniejszyć negatywne skutki)
    U mnie szarpanie było gdy nie było tej zaślepki - po jej montażu zniknęło, ale po jakimś czasie pojawiło się znowu - jak miałem przycinającą się geometrię turbiny (kierownice). Gdy kierownice odżyły, szarpanie ustało.
    Doświadczenie mnie uczy że do tego co gadają mechanicy nalezy podchodzić z ogromną rezerwą.. KOmputer nic nie wykazuje tzn co? nie ma błędów zarejetrowanych? nic dziwnego, zwykle ich nie ma gdy "jeszcze nie dupło definitywnie". Trzeba umieć przeproadzić test drogowy, ale co najważniejsze - potafić przeanalizować otrzymane dane i wyciągnąć wnioski (a nie zawsze są one oczwiste na pierwsze spojrzenie). Tyle że - nikomu nie ubliżając - ludzie którzy potrafią ogarnąć nieco więcej informacji i wyciągać z tego wnioski nie są mechanikami tylko inżynierami - i raczej nie pracują w warsztacie (a przynajmniej nie za akceptowalne pieniądze)..
    NIe ma innego wyjścia - zwłąszcza jak ktoś ma inżynierski umysł-trzeba kupić złącze, soft, i obserwować dane, a jak są wątpliwości albo podejrzenia - zapodawać na forum.
    Stąd - jak coś szarpie - złącze, soft na laptopa i w trasę, i dane na forum - coś poradzimy, bo bez tego -ciężko zgadywać, a może się okazać że zupełnie nie o to chodzi.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    - jak miałem przycinającą się geometrię turbiny (kierownice). Gdy kierownice odżyły, szarpanie ustało.
    Przepraszam za OT. W jaki sposób je reanimowałeś? Wyciągałeś turbo czy coś magicznego wlewałeś do paliwa?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Na dobrą sprawę - postraszylem mechanikiem )
    Pisałem o tym w wątku i ciśnieniu turbo i wklejałem wykresy.. brak czasu od wrzesnia by to zrobić bo auto potrzebne, ale i ostrzejsze traktowanie auta (tzn wykorzystywanie okazji by trochę pociągnąć obroty tak pod 3000-3200) - jak się trafiało na światłach w bezpiecznym miejscu pole position, wolny pas rozbiegowy na A czy S - to redukcja i ciągnąłem obroty (kilka razy wywalając błąd), i generalnie korzystanie z gazu gdy była okazja - nie na prędkości ale na obrotach - relatywnie niskich biegach.. no i od 3h tygodni zaczęło zupełnie inaczej chodzić. Pomiar ciśnienia turbo pokazuje że jest wyraźna poprawa - więc chyba się rozruszało. NIe wiem czy chłodniejsza pogoda coś tu mogła pomóc, ale - jakoś się stało...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Wyczyść czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym. Zasyfia się on okrutnie. U mnie objawy były inne ale można spróbować. To tylko 5 min roboty.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam ponownie i dzięki za zainteresowanie.Egr wygląda na sprawny ..przynajmniej w/g FES...otwiera się i zamyka.Nie rejestruje żadnych błędów zarówno silnik jak i skrzynia...a ponieważ dzieje się tak na wszystkich biegach w okolicach 2000 obr/min. to mam nadzieję ze to nie kwestia skrzyni.Rano na zimnym silniku działa wszystko świetnie natomiast gdy złapie temp zaczynają się czkawki.Obserwując korekcję wtryskiwaczy 4 ty wyraźnie odstaje od pozostałych.....jednak nie powoduje żadnego błędu.Póki co zalałem mu do zbiornika środek do czyszczenia wtryskiwaczy ale szczerze mówiąc jestem do tego nastawiony sceptycznie.Kabelek elm 327 mam od dawna gdyż przez ostatnie 6 lat pomykałem mareą 1,9 JTD (nawiasem mówiąc mam ją nadal i bardzo ją chwalę).
    Pozdrawiam.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    880
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a ja skrzynie uważam za całkowicie sprawną.

    diesel nie lubi być przez dłuższy czas traktowany bardzo delikatnie, lubi żeby go przegonić, nie mam na myśli PDFa. tak jak RafalWawa pisze też co jakiś czas przegonie auto na wyższych obrotach, nawet po mieści. po prostu jadę na 2 biegu z prędkością 50 km/h a nie na 3. kiedyś jeździłem właśnie wolniusieńko, chciałem się pobawić w ekodriving żeby sprawdzić do ilu mogę zejść z minimalnym spalaniem. niestety nie wyszło to na dobre. stał się strasznie mułowaty. po przegonieniu kilkanaście razy zaczął lepiej jeździć, ale to też już kiedyś pisałem chyba w wątku o rzeczywistym spalaniu.

    jak diagnozowałeś maryśke to masz pewnie trochę wiedzy na ten temat. zerknij w posty Rafała, sporo razy pisał jak diagnozować i co.

    komp będzie Ci pokazywał że EGR działa poprawnie dopóki cewka będzie w nim sprawna. niestety nie znaczy to że będzie się otwierał i zamykał poprawnie. o tym sporo pisał Lucek w linku, który już podałem. wyciągnij czujnik doładowania, zobaczysz co wozisz w kolektorze, nieźle się zdziwisz

    turbo to jest bardzo dobry trop. jeśli się zacinają kierowniczki to komp powinien pokazać.

    powodzenia w diagnozowaniu, zapodaj kilka wykresów.

    ciężki okres przedświąteczny i początek nowego roku mnie czeka bo bym może nawet do Ciebie podjechał. widzę po wpisach do postów że nie tylko mnie. niestety nie mam nawet czasu do swojego zajrzeć, a od dłuższego czasu też już mały przegląd, czyszczenie i konserwacje planuje
    Pozdrawiam


  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia, a raczej do rozebrania i przesmarowania. Zawór overboost. W cromie też jest w tak ciulowym miejscu jak w stilo i w alfie? Trzeba go rozebrać, wyczyścić i zamontować gdzieś na pokrywie akumulatora. Manual w necie. Dla wprawnego roboty na kilka(naście) minut. Myślę, że jeśli to nie egr to z dużym prawdopodobieństwem overboost. Moje stilo też poszarpuje i poprawia mu się jak mu przesmaruję zaworek.
    Jeśli nie to, to szukałbym nieszczelności w dolocie albo wężykach podciśnienia do sterowania gruchą od turbo. Były takie przypadki.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Urządzenie do szybszego przyśpieszania auta SPRINT BOOST
    Napisany przez mycior na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2015, 15:44
  2. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  4. Szarpanie przy ruszaniu + podczas nagłego przyśpieszania
    Napisany przez Ar2r_20 na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-10-2011, 18:03
  5. Klekot podczas przyśpieszania
    Napisany przez 89marcin19 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-04-2010, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpanie fiat croma

delkatnie szarpie asb fiat croma

croma szarpie

szrpniecie croma

czkawka croma

szarpanie w cromie

jtd szczeka cza cza i szarpie

czarpanie croma 2800 obrotow

samochud croma szarpie co moze byc

cza cza croma szarpie

czkawka i szarpanie fiat croma

fiat croma czkanie

szarpanie croma przy 2800 obrotow

szarpie croma i szczeka

fiat croma forum szarpie przy przyspieszaniu

jtd cza cza i szczeka i szarpie

cza cza szczeka szarpie croma

croma szarpanie przy 2800 obrotow

jtd szczeka czkawka i szarpie

fiat croma szarpanie

pidszarpywanie vroma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl