Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    04.2009

    Croma opinie pozytywne i nagatywne

    Witam Serdecznie



    Drodzy użytkownicy w związku z tym,że w piątek 13-stego moje piękne Bravo które nabyłem w salonie lat temu 6 uczestniczyło w kolizji szukam aktualnie nowego auta ponieważ na 99% będzie to szkoda całkowita (chociaż auto nie jest wcale mocno uszkodzone)..

    Tak czy siak po Uno,Punto,Marei,dwóch Stilo i Bravo nastał czas na Cromę..?

    I tu rodzi się moje pytanie..

    Jak się sprawują wasze Cromy,jak trakcyjnie ,awaryjnie..
    Jaki silnik wybrać ,na co zwrócić uwagę ,w jakim przedziale szukać ,kiedy mniej więcej zaczynają się większe problemy (dwumas itp-chodzi o przebieg).

    Jak ze spalaniem ,czy części od Bravo 1.9 MultiJeta 120KM są dokładnie te same w Cromie 1.9MultiJet 120KM.?

    Jak z występowaniem filtra DPF .?

    Benzyna,diesel.?

    Jakie macie przebiegi.?


    Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał adikojot1 Zobacz post
    Witam Serdecznie



    Drodzy użytkownicy w związku z tym,że w piątek 13-stego moje piękne Bravo które nabyłem w salonie lat temu 6 uczestniczyło w kolizji szukam aktualnie nowego auta ponieważ na 99% będzie to szkoda całkowita (chociaż auto nie jest wcale mocno uszkodzone)..

    Tak czy siak po Uno,Punto,Marei,dwóch Stilo i Bravo nastał czas na Cromę..?

    I tu rodzi się moje pytanie..

    Jak się sprawują wasze Cromy,jak trakcyjnie ,awaryjnie..
    Jaki silnik wybrać ,na co zwrócić uwagę ,w jakim przedziale szukać ,kiedy mniej więcej zaczynają się większe problemy (dwumas itp-chodzi o przebieg).

    Jak ze spalaniem ,czy części od Bravo 1.9 MultiJeta 120KM są dokładnie te same w Cromie 1.9MultiJet 120KM.?

    Jak z występowaniem filtra DPF .?

    Benzyna,diesel.?

    Jakie macie przebiegi.?


    Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.
    Gdyby tu odpowiedzieć na te wszystkie pytania, to byłoby drugie forum Szkoda powielać wątki, które na tym forum już były. Wszystko, co cię interesuje. Lepiej powiedz, jaki masz budżet, w jaki rocznik chcesz celować i jakie przebiegi robisz miesięcznie (trasa/miasto)

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,478
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał adikojot1 Zobacz post
    Proszę o wszystkie opinie ,bo wszystko wskazuje na ,że czas zacząć szukać.
    Miałem podobny dylemat jak Ty. Poczytałem na forum na temat Cromki, jest dużo pomocnych danych.. Korzystałem też z Google. Najpierw byłem zdecydowany na Crome z silnikiem benzynowym z możliwością założenia w przyszłości gazu. Poprzednie auta Tempra i Marea były zasilane gazem,w sumie 14 lat. Po głębszym namyśle i opiniach na temat silników diesla postawiłem na zakup Cromy 1.9 150 KM z automatyczna skrzynia biegów. Była to dla mnie nowość, gdyż jest to pierwsze auto diesla i z automatem od sierpnia przejechałem już 10 tyś. kilometrów i jestem zadowolony
    Tak jak kolega miras napisał, sprecyzuj swoje oczekiwania będzie łatwiej coś doradzić.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    04.2009
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Miałem podobny dylemat jak Ty. Poczytałem na forum na temat Cromki, jest dużo pomocnych danych.. Korzystałem też z Google. Najpierw byłem zdecydowany na Crome z silnikiem benzynowym z możliwością założenia w przyszłości gazu. Poprzednie auta Tempra i Marea były zasilane gazem,w sumie 14 lat. Po głębszym namyśle i opiniach na temat silników diesla postawiłem na zakup Cromy 1.9 150 KM z automatyczna skrzynia biegów. Była to dla mnie nowość, gdyż jest to pierwsze auto diesla i z automatem od sierpnia przejechałem już 10 tyś. kilometrów i jestem zadowolony
    Tak jak kolega miras napisał, sprecyzuj swoje oczekiwania będzie łatwiej coś doradzić.
    Dzięki za info Panowie,

    Budżet na auto to około 22.000-24.000zł.
    Nie zależy mi aż tak na roczniku ,ale na stanie mechanicznym auta.
    Dużo czytałem - raporty o awaryjnościach,bolączkach i zaletach ,ale wiecie jak to jest.. Wolałbym poznać opinie osób które na użytkują te auta na co dzień.
    Z Bravo byłem bardzo zadowolony.. Oleje,filtry,klocki,a przez 6 lat zaledwie 280zł na naprawy - fakt byłem jedynym użytkownikiem.

    Auto ma być jeżdżone generalnie 50/50.
    Miesięczny przebieg około 1000-1500km.
    Poszukuję info na temat dpf w Bravo 2008 go nie było..

    Czego można spodziewać się w tej kwocie .?


    Ostatnio edytowane przez adikojot1 ; 18-03-2015 o 15:53

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Posiadam w rodzinie cromke od 5 lat z ,silnikiem 1.9 JTD 150KM Automat. W ciągu tych 5 lat 2 razy padł alternator i żadnych niespodzianek więcej nie było związanych z ,,silnikiem".
    Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku. Moim zdaniem jeśli chodzi o zawieszenie bolączką są tylne wahacze górne(banany) z tyłu,ale można wymienić same tuleje,które nie kosztują majątku.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał Karas Zobacz post
    Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku.
    To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
    Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 18-03-2015 o 17:54

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    04.2009
    Cytat Napisał Karas Zobacz post
    Posiadam w rodzinie cromke od 5 lat z ,silnikiem 1.9 JTD 150KM Automat. W ciągu tych 5 lat 2 razy padł alternator i żadnych niespodzianek więcej nie było związanych z ,,silnikiem".
    Jeśli większość km robisz w mieście polecam usunięcie filtra dpf,zapychał się średnio raz na 1,5 miesiąca i trzeba było robić wypalanie komputerowe,aż w końcu już się nie nadawał do użytku. Moim zdaniem jeśli chodzi o zawieszenie bolączką są tylne wahacze górne(banany) z tyłu,ale można wymienić same tuleje,które nie kosztują majątku.

    Okej.

    Pytanie nr 1. Czy w każdej Cromie mamy do czynienia z dpf'em ,czy tylko od któregoś rocznika.?
    Pytanie nr 2. Jakie przebiegi mają wasze auta i czego w/w kwocie mogę się spodziewać.?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Kolego nie każda Croma miała fabrycznie montowany DPF. Moja nie posiada go od nowości kupiona w kraju - ASO Polska, silnik 1.9 JTD 150KM Manual.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet
    Rocznik
    04.2009
    Cytat Napisał Krzysiek89 Zobacz post
    Kolego nie każda Croma miała fabrycznie montowany DPF. Moja nie posiada go od nowości kupiona w kraju - ASO Polska, silnik 1.9 JTD 150KM Manual.
    Widzę kolego 2007 ,czyli chyba coś w tym jest ,że te nasze krajówki do 2008 go nie miały,bo ta sama sytuacja tyczy się mojego Bravo.

    A jak z awariami ,przebieg.?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Tak dokładnie kolego z tego co wiem nie wszystkie krajowe miały to cudo - była możliwość wyboru podczas konfiguracji nowego modelu w ASO - opcja z DPF była za dopłatą - co niektórzy by dziś dopłacili żeby tego nie mieć od nowości.
    Przebieg ponad 220 tysięcy km oczywiście w 100% oryginalny.
    Z takich większych awarii - wymiana EGRu, wymiana przednich sprężyn - jedna pęknięta była, wymiana alternatora, wymiana przedniej piasty - chociaż łożysko nie huczało to wydawało dziwne piski więc z czystego komfortu poleciało do kosza, przednie łączniki stabilizatora ale myślę że takie naprawy na naszych drogach to norma, musisz zwracać uwagę na skrzynie manualne M32 - słynne z awaryjności - huczące łożyska 6-biegu - zalecana wymiana oleju w skrzyni, świece żarowe 2 szt. Chyba to wszystko z bolączek więc myślę że nie jest tak źle. Koła dwumasowego ani sprzęgła do dzisiaj nie ruszałem i póki co nie sprawia żadnych problemów.
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek89 ; 18-03-2015 o 18:37

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    To że dpf się często zapycha i często dopala to nie wina dpf'u. To jest jedynie skutek nie domagania jakiegoś układu. Ja użytkuję auto w mieście, przejechane mam już 14 tyś km i ŻADNEGO ALE TO ŻADNEGO problemu z dpf'em nie mam. Nigdy nie musiałem go dopalać komputerowo a dodam że dopala mi się średnio co 600 km. Jedyną uwagę jaką muszę poświęcić to moment wypalania.
    Także uważam że jak wszystko z autem w porządku ( turbina, wtryski...) to i nie ma problemu z dpf'em.
    Może cromy po FL miały rozwiązany jakoś ten problem-nie wiem. Samochód w rodzinie zrobił już ponad 50 tyś km i nigdy nie było żadnych problemów z niczym(Oprócz dpf), wszystko jest w porządku, nie mam pojęcia dlaczego się tak działo. Może dlatego że cromka jest często odpalana i gaszona (Dużo krótkich dystansów),a z tego co słyszałem to diesle tego niestety nie uwielbiają

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Każdy samochód wymaga wkładu finansowego po przejechaniu 200 tyś km zawsze coś ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Nasze samochody nie są produkowane od 4 lat więc 90 % ma przebieg w okolicach tych właśnie 200 tyś nie ma się co czarować i wierzyć w cuda, nikt nie kupuje tak dużego auta żeby nim nie jeździć. Nie jest to jednak auto które psuje się jakoś ponad przeciętną, silniki w innych samochodach są dużo bardziej awaryjne do tego w Fiacie zastosowano osprzęt który z pośród większości silników wysokoprężnych jest chyba najlepiej przystosowany do naprawy. Słowem nie ma się czego bać tylko brać i jeździć.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2015
    Skąd
    Pce
    Wiek
    37
    Postów
    11
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Potwierdzam to co już tutaj było powiedziane - też mam Cromę (od 2 tygodni) kupiona w kwietniu 2007 w polskim salonie, wersja 1,9 150KM diesel i fabrycznie nie ma DPF. A przebieg- no cóż - 297000, ale co ważne udokumentowany i sprawdzony

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Jeszcze do tego wszystkiego mogę dorzucić problem ze wspomaganiem układu kierowniczego - diagnoza we fiacie uszkodzona pompa do wymiany - o wycenie lepiej nie wspominać. Okazało się ze wystarczyło przeczyścić styki na kostce doprowadzającej zasilanie do pompy. Od tego czasu do dzisiaj spokój więc nie każda awaria od razu wiąże się z wydatkami.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Croma to kolos żrący na mieście 10l/100 km(1.9 automat). Przy 50% jazdy miejskiej wybrałbym bravo. Croma sprawdza się na długich trasach (wyciszenie). W mieście jej masa i rozmiary są wadą.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opinie o Ruville?
    Napisany przez miszko na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-01-2014, 15:52
  2. Fiat Croma prośba o opinie
    Napisany przez frynas na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-10-2011, 14:23
  3. Opinie o Marei 1,9 TD JTD i 1.8 16v
    Napisany przez romano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 12-04-2010, 17:28
  4. PROSZĘ O OPINIE ??
    Napisany przez pakers na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-02-2010, 20:26
  5. Euroscan - opinie
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-03-2009, 18:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-opinie-pozytywne-i-nagatywne-28023

Fiat Croma 1.9 JTD - opinie na forum

Fiat Croma wady i zalety - forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl