Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    według mnie to elektromagnes nie bardzo co ma trzymać w tym kluczyku, no chyba że wkładkę od awaryjnego otwierania drzwi. gdyby tak jednak było to kluczyk byłby przyciągany przez fale elektromagnetyczne, niestety nie odczułem nigdy tego u mnie.

    w kluczyku widać wypustki. zawsze mi się wydawało, że jest w stacyjce mechanizm, który za te wypustki zahacza.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 19-10-2016 o 10:48
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    w kluczyku widać wypustki. zawsze mi się wydawało, że jest w stacyjce, który za te wypustki zahacza.
    też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    41
    Auto
    Croma 1.9 mJTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.
    Przy stacyjce jest szczelina do awaryjnego wyciągania zablokowanego kluczyka. Może ten mechanizm zaciął się i uwalnia kluczyk nadgorliwie?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    też mi się teak wydaje. Być może jest jakieś mechaniczne uszkodzenie w stacyjce.
    A jak to sprawdzić (rozebrać)? Może miał ktoś kiedyś z tym kłopot?

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    OKI, zabrałem się i rozebrałem stacyjkę. Wniosków jest dużo, po pierwsze, większość osób które myślą, że WD 40 pomoże lub, że elektromagnez trzyma kluczyk jest w głębokim błędzie. Nasuwa się myśl, że osoby które wypisuję różne porady strzelają na oślep.

    Po rozebraniu stacyjki wnioskuję, że nie ma tam elektromagnesu który by "trzymał" kluczyk. jest owszem mały mechanizm na silniczku który po włożeniu kluczyka umożliwia jego przekręcenie. Ponadto układ cały jest "plastikowy" nawet z "awaryjnym" kluczem. Ten awaryjny klucz to nic innego jak przesunięcie tego silniczka tak aby można było przekręcić klucz właściwy. zwykłą wykałaczką da się to zrobić.

    Niestety nie rozwiązałem problemu wypadającego klucza ze stacyjki. Są tam dwa plastikowe trzymacze które najprawdopodobniej albo się już wytarły albo w samym kluczu już się wytarły te wypustki.

    Psikanie czymkolwiek do środka - odradzam, jest w środku płytka sterująca z układem elektronicznym i psikaniem można ją uszkodzić.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Tam nie ma elektromagnesu - co on miałby trzymać? Wypustki w kluczu tak jak pisałeś muszą wpaść w uchwyty w stacyjce. Daj zdjęcie klucza - porównamy. Jak mi przypomnisz to zmierzę suwmiarką i podam Ci wymiary końcówki. Przy odrobinie zabawy i delikatności można rozebrać klucz i zamienić obudowy.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2015
    Skąd
    Częstocowa
    Wiek
    41
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9
    Rocznik
    2006
    z własnego doświadczenia wiem że kluczyk wystarczy położyć koło stacyjki a palcem przekręcić zapłon i autko odpala.

    wysłane z Letv Cool 1

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Tam nie ma elektromagnesu - co on miałby trzymać? Wypustki w kluczu tak jak pisałeś muszą wpaść w uchwyty w stacyjce. Daj zdjęcie klucza - porównamy. Jak mi przypomnisz to zmierzę suwmiarką i podam Ci wymiary końcówki. Przy odrobinie zabawy i delikatności można rozebrać klucz i zamienić obudowy.
    Samo zdjęcie nic nie da sprawdzałem (porównywałem) z fotkami w necie i wygląda oki. Myślę, że klucz sam się już wytarł więc jedynie co mi zostaje to kupić nową obudowę klucza. Jedynie co, to oryginały używane także już są powycierane. Podróby, kto wie jak działają...

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Nie mógłbyś porównać z inną croma? Bo coś mi się wydaje, że problem raczej leży w stacyjce skoro kluczyk wygląda normalnie. Ew. najtaniej będzie kupić obudowę (niestety podróbki) i zobaczyć co się dzieje.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:57
  2. Fiat Croma - parę pytań o silniki benzynowe
    Napisany przez mic1986 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-01-2016, 19:15
  3. Croma 1.8 16V - zakup
    Napisany przez gregsen na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-11-2013, 21:15
  4. zakup Fiat Croma 2,4
    Napisany przez krzysztofd na forum Croma
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post: 23-06-2013, 22:11
  5. jaki kolor do poprawek lakierniczych?
    Napisany przez sethtaca na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-04-2011, 15:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl