Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006

    Croma niespodziewanie zgasła

    Witam mam problem z samochodem mianowicie wczoraj wracając do domu croma niespodziewanie zgasła i wywaliła check engine. Auto odpaliło na dotyk i po przejechaniu 50 metrów znów zgasło i znów odpaliło. Po podłączeniu do kompa wyświetliły się dwa błędy P2148 sterowanie wtryskiwaczy (grupa 1) i P0271 Wtryskiwacz cylinder 4. Muszę nadmienić że od jakiś dwóch dni zauważyłem że po np. dojechaniu do świateł na wolnych obrotach autem szarpnęlo kilka razy właśnie tak jak by na moment przestał działać jeden wtrysk, dlatego moim głównym podejrzanym właśnie był wtrysk. Był ponieważ po usunięciu błędu i przejechaniu 30km nic się nie pojawiło aż do teraz gdzie sytuacja się powtórzyła z tym ze teraz wywaliło błąd sterowania i wtrysku ale na pierwszym cylindrze. Moje pytanie czy jest możliwość żeby to był wtrysk ? Tylko który? A może bardziej jakaś usterka elektryki ?
    Ostatnio edytowane przez hayzer ; 30-05-2017 o 22:03



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    36
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolego może wtyczki, nasze roczniki mają z nimi problem. Wiecej informacji jest na forum vectry, mają ten sam silnik.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Mój znajomy miał crome z 2005 i z tego co wiem wymieniał konektorki w wtyczkach wtrysków bo oryginały z czasem się poluzowały czy jakoś tak i wiem ze kupił tez oryginały ale popodkładał kawałki blaszki miedzianej czy jakoś tak żeby był lepszy styk.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Też bym zaczął od wymiany wszystkich wtyczek wtrysków, tak by sugerowały błędy.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Wtryski oddane do sprawdzenia. Jeśli będą dobre zaczne poszukiwania w elektryce

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Kolego miałem podobny problem. wymieniłem wtyczkę i po kłopocie.Wtyczki 2 pinow kupisz na allegro.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    zaczynasz szukać problemu od najdroższych i najtrudniejszych rzeczy ?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    ale mi się podoba, pisze jak byk, P2148 Fuel Injector Group "A" Supply Voltage Circuit High
    piszą zacznij od wtyczki, która kosztuje 20zł a robota 30zł.
    no ale kto bogatemu zabroni
    za niedługo już nie będzie porblemu bo UE bedzie chciała znieść nakaz obd2, każdy będzie wolność tomku w swoim domku, wtedy nas to walnie w zadek, oj bedzie bolec.

    Powodzenia, oby przy okazji okazało się że pierwszy wtrysk jest słaby ( a tak powinno być jak masz egra-a pracującego) i przy tej całej zabawie zrobisz to na zaś, i nie pójdzie ta cała robota na daremno.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Takie już mam podejście lepiej chyba się upewnić czy to do czego podłączam wtyczkę jest sprawne. Ale żeby najtrudniejszych ?? Wyjećie wtrysków zajeło mi 25 min tak że nie nazwał bym tego czymś trudnym

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    błąd mówi że jest problem ELEKTRYCZNY
    wystarczy multimetr i masz sprawdzone wtryski
    koszt 10zł, czas 15-20s, plus odpięcie wtyczek po 2-5s na jeden wtrysk
    co jest trudniejsze ?
    nikt tu nie bije do ciebie, tylko że.... kolego, zakładasz temat, omawiasz problem, dostajesz odpowiedź a i tak robisz po swojemu

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Dobra przyzanje że może się troszkę się pośpieszyłem ale teraz mam pewność że to nie wtryski i ze spokojem zrobie coś innego. Ale mam pytanie jak sprawdzić wtrysk multimetrem ? A raczej co sprawdzić?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    101
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006.09.21
    Nie sprawdzasz wtrysku tylko wtyczkę, ale multimetr moż Tobie nie wykazać błędu.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Dlatego się pytam bo może o czymś nie wiem. Ale jedyne co można sprawdzić według mnie multimetrem to fakt czy nie mam zwarcia z masą. Sygnału na wtrysku nie sprawdze raz multimetr mi tego nie pokaże a dwa nie można odłączyć wtyczki i uruchomić samochodu.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Mi chodziło o sprawdzenie cewki wtrysku, np. ohmomierzem sprawdzasz czy jest obwód czy jest przerwa i wtrysk sprawdzony.
    Natomiast same wtyczki... To jest rzecz normalna przy tych silnikach. W Oplach z tymi silnikami jest większy problem bo prawie w każdym wtyczki nawalają.
    Masz błąd, lokalizujesz wtrysk, sprawdzasz czy cewka wtrysku przewodzi, jeżeli wtrysk jest ok, wymieniasz daną wtyczkę, lub próbujesz rzeźbić. Doradzam profilaktyczną wymianę wszystkich. Na alledrogo można zakupić. Niestety nie pomogę z doborem wtyczek bo mnie ten problem nie dotknął.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Tak można sprawdzić ale tylko cewke. Ja oddałem wszystkie na stól i na szczęście są w 100% dobre. Teraz wymiana wtyczek i zobaczymy co będzie.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zapalił zgasł nie zapala a kręci.
    Napisany przez Shiliat na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-01-2017, 21:53
  2. Silnik zgasł i koniec
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-07-2016, 12:57
  3. Nagle zgasł i nie pali
    Napisany przez Lawer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-02-2015, 09:26
  4. Pomocy! Zgasła deska
    Napisany przez MiKuŚ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-05-2014, 17:27
  5. uno - zgasło i nie odpala
    Napisany przez marcinm28 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-05-2014, 10:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl