Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    185
    Auto
    Brąz Croma 150

    croma jaki alternator 100A czy 120A

    Pacjent Croma FL 150KM JTDM. Zacznę od objawów. Dziwny smród w kabinie wraz z lekkim gryzącym dymem. Pod maską zapach spalenizny z okolic alternatora. Alternator bardzo się grzeje wręcz parzy - podejrzewam, że to jego koniec i teraz pytanie. Czy można do cromy FL założyć alternator z cromy sprzed liftu? Co dziwne dla silnika 150jtdm wg eper dla wersji FL altek jest jedynie 100A a croma sprzed FL ma 120A. Różnica jak dobrze zauważyłem jest też w średnicy sprzęgiełka odpoeiednio 54 i 62mm. Czy zatem będzie mimo to pasować? I czy to 100A to nie ciut mało?

    Acha, jak z wyciągnięciem aktka wygląda sytuacja? Da radę to zrobić od góry? Jakieś wskazówki?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    722
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    wyciągnij i oddaj do regeneracji. zrobią Ci go za 200 zł. jak poprosisz to zrobią go na 120A.
    Pozdrawiam


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    427
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mialem podobnie. Do tego brak ladowania. Poszly diody. Wywalenie i naprawa ok. 300.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    185
    Auto
    Brąz Croma 150
    Pozostaje pytanie czy do Cromy FL bezproblemowo podejdzie alternator z Cromy 2005-2008. Różnica jest na pewno w średnicy sprzęgiełka 54 a 62. Pytanie czy mocowania są te same do bloku i z tyłu do prądu?

    Denso DAN994 po FL
    Denso DaN513 przed FL

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Mi się upalił alternator kilka dni temu. Poprzedni był założony 140A. Kupiłem za 250 PLN chyba z Bravo i przełożyłem rolkę z upalonego (Niestety trzeba mieć do tego specjalne klucze). Średnica sprzęgiełka/rolki nie powinna mieć znaczenia, ma natomiast znaczenie ilość rowków. Ten ma 120 A. Z tego co doczytałem to 120A są stosowane w autach z automatyczną klimą.
    Wyciągałem go przez miejsce gdzie jest założony filtr paliwa. Jest dość ciężki i klęknąłem na przednim pasie by go wyciągnąć.
    Mocowania są te same, to jest popularny alternator do aut z silnikiem JTD.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    185
    Auto
    Brąz Croma 150
    Chciałbym właśnie 120A a w cromie FL są 100A - wydaje mi się trochę mało jak na wyposażenie które mam w cromie i możliwe, że altek padł także poprzez duży pobór prądu. W cromach sprzed FL są 120A alternatory. Z wymiarów uzyskanych w necie wynika, że obudowa DAN513 i DAN994 jest ta sama ale chciałem upewnić się bo może ktoś już takiej zmiany dokonał.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    722
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    wyciągnij alternator, oddaj do regeneracji. wymienią cały mostek prostowniczy lub diody na większe i będziesz miał nawet 150 jak będziesz chciał. uzwojenie wytrzyma, kwestia elektroniki.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Jak uzwojenie się nie spaliło, co też się zdarza.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    Starogard
    Postów
    185
    Auto
    Brąz Croma 150
    Tyle tylko, że za regenerację krzyczą jakieś chore pieniądze w miarę sprawdzonym zakładzie, diody + łożyska + sprzęgiełko + ewentualnie uzwojenie + wymiana (650zł) - nowe denso mogę mieć za niewiele więcej.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    101
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Za regenerowany przez Magnetti do Cromy miałem zapłacić 450 PLN.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    33
    Postów
    722
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja za regeneracje, nie ruszyli tylko uzwojenia, mostek był spalony, wymienili łożyska, podobno sprzęgiełko też, zapłaciłem 200 zł i dostałem gwarancje na rok. rozrusznik robiony w lipcu 2014. ceny nieznacznie mogły się zmienić. zapakuj w paczkę i wyślij do nich, nawet z przesyłka nie dasz rady wydać 600 zł.

    Auto-Art: alternatory i rozruszniki Warszawa - regeneracja, sprzedaż
    Pozdrawiam



 

Podobne tematy

  1. Croma jaki silnik i jaka instalacja LPG do tego auta.
    Napisany przez Ricardus na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-02-2016, 19:42
  2. Jaki alternator do Cromy?
    Napisany przez kolper na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-01-2016, 19:47
  3. [osprzęt silnika] alternator Denso 120A 46748353 Fiat Brava 1.9 JTD 105 KM
    Napisany przez Marcin91 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2014, 21:59
  4. [alternator] Od jakich modeli fiata pasuje alternator do uno
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2011, 19:55
  5. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 14:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu