Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Croma City  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2014
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    49
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 Km
    Rocznik
    2010

    Croma City

    Witam,jeździłem,Punto,Lancią Musa,miałem City,teraz kupiłem Cromę i szukam tej funkcji,bez skutecznie ,Mam pytanie jak jest z tym dodatkowym wspomaganiem City w Cromie rok 2010.Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    W Cromie z tego co mi wiadomo nie ma takiej opcji

    Twoje poprzednie auta to małe auta typowo miejskie, więc tam taka opcja była, natomiast Croma już do aut miejskich się nie zalicza więc takiej opcji z miejskim wspomaganiem nie ma.

  4. #3
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    Croma nie ma wspomagania city.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2014
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    49
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 Km
    Rocznik
    2010
    Wielkie dzięki ,tak tez sobie to tłumaczyłem.Pozdrawiam

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Tak samo próżno szukać teleskopowych wsporników maski

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Emenems-m Zobacz post
    Tak samo próżno szukać teleskopowych wsporników maski
    Kolega ma Stilo i przekonywał mnie niedawno o wyższości jego modelu bo miał maskę z teleskopem podtrzymującym. Trochę łyso że w Cromie tego nie dali a niby flagowy model.

    Croma nie była chyba projektowana do jazdy po mieście. Gabaryty, rozmiar, ciężar i spalanie w mieście mnie to tego przekonują (niektórzy piszą że w mieście łyka ponad 10l/100). Zestopniowanie skrzyni w automacie jest takie, że przy prędkościach miejskich i w terenie zabudowanym wchodza tylko pierwsze 3 biegi (do 70 km/h). I jak ma wtedy mało palić? Ciężko się tym zawraca, parkuje itp. A na dodatek ludzie piszą że trzeba gonić ją po trasach żeby wypalić DPF-a. Niektórzy specjalnie jadą na autostradę w tym celu. Paranoja jakaś z tym DPF-em...

    Ps. Czy da się zamontować kamerę cofania do Cromy z dużą nawigacją? Próbował ktoś?
    Pytam bo u mnie nie ma czujników cofania i zastanawiałem się nad ich montażem. W Cromie przy cofaniu nie widzę gdzie kończy się auto. Alternatywą może być kamera (są na Allegro w niewielkiej cenie).
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 12-03-2014 o 21:58

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał Emenems-m Zobacz post
    Tak samo próżno szukać teleskopowych wsporników maski
    To dobrze bo teleskopy to montują w samochodach co się często psują

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Nie trzeba jej gonić po trasach aby wypalić DPF, nawet na postoju wypali się, po prostu nie można tylko wyłączać silnika. Bodajże dwa razy wypalał mi się na postoju i nie było z tym większego problemu.
    Ostatnio edytowane przez Ali4 ; 12-03-2014 o 23:21

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ale z tego co słyszałem, to nie ma fabrycznej sygnalizacji tego wypalania. Jeśli mam rację to trzeba być niezłym magikiem żeby stwierdzić, że się wypala. Poza tym wypalanie trwa ok 10 minut. Wyobraźcie sobie że jadę lekko spóźniony na pociąg lub samolot. A tu na parkingu przed lotniskiem, jest info że DPF zaczął się wypalać. Dla mnie to jest właśnie paranoja. Przykłądem nie musi byc lotnisko, wystarczy że jedziemy spóźnieni do pracy.

    Poza tym o problemach z jego wypalaniem serwisowym, płukaniem, czyszczeniem, przegonieneim na autostradach , wchodzeniem silnika w tryb awaryjny, zwiększaniem poziomu oleju itp, itd. słyszałem dużo na różnych forach. Dodatkowo, gdzie tu ekologia, jak auto musi bezużytecznie pracować na parkingu 10 minut i spalać paliwo (w czasie wypalania na trasie też spala więcej).

    Jedno jest pewne. Jak u mnie zaczną się jakieś problemy z DPF to zostanie on szybko wyrzucony. Oczywiście pod warunkiem że nie będą za to dawać mandatów. Z tego co wiem w Polsce nie ma problemów. Mam nadzieję, że w Europie też.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Co do sygnalizacji wypalania DPF-a, to niestety jest tylko chyba jedna, jeżdżenie na chwilowym spalaniu i obserwowanie czy drastycznie nie skoczyło. Ja tak robię i już się do tego w miarę przyzwyczaiłem. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym aby było to rozwiązane w jakiś inny bardziej cywilizowany sposób . Wypalanie na postoju ma tą wadę, że nie wiemy dokładnie kiedy się zakończyło. Miałem tak ostatnio gdy jechałem do pracy i w trakcie drogi włączyło mi się wypalanie. Przyjechałem pod firmę i postanowiłem na postoju zaczekać parę minut żeby proces mógł się zakończyć. Chyba za krótko czekałem (trochę spieszyłem się do pracy), ponieważ po powrocie do domu i podłączeniu kompa do auta pokazało mi zapchanie dpf-a na poziomie ok. 75% (najprawdopodobniej przerwałem wypalanie). Ponowne wypalanie dpf-a włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. i tym razem już podczas normalnej jazdy filtr wypalił się jak trzeba. Najprawdopodobniej wypalanie na postoju trwa troche dłużej niż podczas jazdy. Dopóki nie mam większych problemów z dpf-em to go nie ruszam, jak się zaczną to się z nim pożegnam :-)

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał mugsy Zobacz post
    W Cromie z tego co mi wiadomo nie ma takiej opcji

    Twoje poprzednie auta to małe auta typowo miejskie, więc tam taka opcja była, natomiast Croma już do aut miejskich się nie zalicza więc takiej opcji z miejskim wspomaganiem nie ma.
    Nie dlatego. Croma ma układ wspomagania hydrauliczno-elektryczny z Vectry/Signum. Fiat montuje City w swoich elektrycznych układach. Stilo Multiwagon to duże auto a ma City.

    Pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jezdze z dpf od blisko roku/20 kkm. Na początku też chciałem kontrolki i bałem się jak będzie. Teraz nawet nie myślę o dpf. Nie i interesuję się tym kiedy się wypala. Nigdy nie było problemu. Mam 10 km do pracy i srednio raz na tydzień robię trasę. Ale bywało, ze przez 2 miesiące trasy nie było. Problemu też nie.
    Pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #12
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    nie wiem czemu wy tak płaczecie na ten dpf. Ja mam krowe od ponad 2 lat, zrobiłem 60k km i ani razu nie myślałem kiedy, gdzie i czy się wypala. A mam go napewno w aucie

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ostatnio od znajomego słyszałem, który wyczytał tutaj w innym temacie, że gdy się DPF wypala to włącza się ogrzewanie tylnej szyby.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kox Zobacz post
    nie wiem czemu wy tak płaczecie na ten dpf. Ja mam krowe od ponad 2 lat, zrobiłem 60k km i ani razu nie myślałem kiedy, gdzie i czy się wypala. A mam go napewno w aucie
    Pewnie jeszcze za krótko mamy swoje krówki po dwóch też nie będziemy zwracać uwagi na dpf-a.
    Pozdr.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2014
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    49
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 150 Km
    Rocznik
    2010
    Ja mam Cromę od kilku dni,jak na razie jestem pod jej wrażeniem,dla mnie to luksus pełną mordą.Lancia Musa też była wygodna.Proszę mi mniej więcej opisać ten sławetny DPF.Co ile on się wypala,?skąd ja będę wiedział że akurat się wypala?itd.itd. Może śmieszne to pytania,ale ja się Cromy dopiero uczę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka wspomagania kierownicy po uzyciu CITY
    Napisany przez mattii na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-12-2017, 22:47
  2. Croma 2,4
    Napisany przez DaNsOuNd na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2014, 16:44
  3. Croma 2.4- nie dogrzewa się?
    Napisany przez gopspeedy na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-02-2013, 16:15
  4. Spot Fiata -> Katowice parking Silesia City Center
    Napisany przez Kosiar na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-05-2009, 08:20
  5. [PDF] Croma
    Napisany przez miszko na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2008, 06:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl