Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Angry Croma-Błędy i nie odpala

    Witajcie!
    Samochód z silnikiem 1.9 jtd multijet 150 KM w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
    Wczoraj rano chciałem uruchomić silnik i po przekręceniu kluczyka zauważyłem następujące błedy:
    -Błąd skrzyni biegów
    -Wspomagania kierownicy
    -Systemu ASR i ESP
    -Kontrolka alarmu (Samochód z kłódką)
    Silnik kręcił rozrusznikiem,ale nic nie dawało znaku życia.
    Po kilku próbach samochód zapalił,ale wcześniej nie mogłem skrzyni przełączyć nawet na Neutral, po którymś przekręceniu stacyjki odblokował skrzynie i odpalił.
    Jak auto postoi godzinę nic się nie dzieje,odpala jak zawsze,ale gdy postoi dłużej np.8h to sytuacja się powtarza.
    Dodam że są do wymiany świece żarowe-jeśli to coś zmienia.
    Odłączałem akumulator i po ponownym podłączeniu to samo.
    Przyspiesza,jeździ wszystko jest ok.
    W nocy było około 6-7 stopni.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Zmierz napięcie na akumulatorze przed pierwszym odpaleniem. Akumulator jeszcze fabryczny czy już zmieniany?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Zmieniany. Roczny Varta Silver, jutro zdobędę miernik i zmierzę. Myślę żeby rano go podładować parę godzinek,ale trochę strach nie wiedząc jakie napięcie ma akumulatorek.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Karas Zobacz post
    trochę strach nie wiedząc jakie napięcie ma akumulatorek.
    dlaczego strach? Po prostu ładujesz normalnie i nic się nie martwisz.
    Jeśli jest roczny nie powinien sprawiać problemów. Zobaczymy, co inni napiszą.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Niedawno też tak miałem. Podczas odpalania wyświetlał bledy i zapalaly sie kontrolki od wspomagania, ABS i skrzyni, a nastepnie odpalal silnik. Po chwili pracy silnika wszystkie kontrolki gasły.po ponownym odpaleniu nic nie wyświetlał. Bledy wyswietlal ponownie podczas uruchamiania po dłuższym postoju. Po podłączeniu komputera informacja o bledach w tych ukladach "zbyt niskie napiecie". Kilkadziesiad dni tak jeździłem. Po sprawdzeniu akumulatora okazalo się ze powinien być wymieniony. Niskie napiecie, przy rozruchu mały prad rozruchowy. Wymienilem akumulator na nowy i teraz odpala normalnie, bez wyswitlania błędów.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Niedawno też tak miałem. Podczas odpalania wyświetlał bledy i zapalaly sie kontrolki od wspomagania, ABS i skrzyni, a nastepnie odpalal silnik. Po chwili pracy silnika wszystkie kontrolki gasły.po ponownym odpaleniu nic nie wyświetlał. Bledy wyswietlal ponownie podczas uruchamiania po dłuższym postoju. Po podłączeniu komputera informacja o bledach w tych ukladach "zbyt niskie napiecie". Kilkadziesiad dni tak jeździłem. Po sprawdzeniu akumulatora okazalo się ze powinien być wymieniony. Niskie napiecie, przy rozruchu mały prad rozruchowy. Wymienilem akumulator na nowy i teraz odpala normalnie, bez wyswitlania błędów.
    Zgodnie z postanowieniem rano wyjąłem akumulator i naładowałem (Akumulator był dosyć słabo naładowany) po naładowaniu podjechałem do zakładu z akumulatorami zmierzyli mi napięcie,ładowanie i wydajność akumulatora. Ładowanie ok, napięcie ok i wydajność 1100A ! (Przy aku 780A). Po włożeniu akumulatora zapalił bez żadnych błędów,zobaczymy jak będzie jutro rano po całej nocy.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Trzeba było sprawdzić akumulator przed naladowaniem.
    Ja po sprawdzeniu akumulatora jeździłem na nim kilka dni, nie miałem kasy na jakiś drogi, szukałem w miarę taniego i jakościowo dobrego, kupiłem Kagera.
    Dzień przed kupnem nowego żeby się dodatkowo upewnic czy to na pewno akumulator jest do wymiany, rano poszedłem i podłączyłem pod prostownik na ok godz przed uruchomieniem silnika. Akumulator zostal podładowany i odpalił bez problemu. Niestety wieczorem już błędy się wyświetlały. Akumulator mial 5 lub 6 lat. Już sie wypracował.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 09-10-2014 o 09:04

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Nie miałem wtedy miernika,ale po wskazaniu prostownika można wywnioskować że naładowany nie był (na 1 trybie ładował się 7A). Już jest wszystko ok, auto jeździ w mieście na krótkich odcinkach i z tego wynika że po roku takiej jazdy trzeba doładować.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Komputer przy włączeniu zapłonu testuje wszystkie systemy (łączność z nimi) - jeśli mu brakuje prądu, nie przeprowadza testu i"dla świętego spokoju" wywala błąd bo przecież nie sprawdził czy wszystko działa.
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Niestety dziś rano (Chłodna i wilgotna noc) błędy znowu się pojawiły, akumulator ładowany tydzień temu.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    44
    Postów
    1,113
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2012
    Zmierzyłeś napięcie?

    pzdr
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    jedź na diagnostykę do dobrgo elektryka niech zmierzy ci parametry akumulatora przy wyłączonym silniku obciążeiu i przy włączonym silniku.
    u mnie w gtv bylo tak. odpalał ok. natomiast jak był po przejechaniu paru km tak że włączał się wiatrak chłodzenia to już był amen. później okazało się że aku miał połowe pojemości i pomimo dobrego ładowania aku był niedoładowany. i przy obciążeni wiatrakiem sorki amen.
    po wymianie akumularota. rewelacja :-), spalanie z 19-20L spadło do 13-14. czyli norma. auto płynniej wkręca się w obroty.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Jutro zmierze napięcie. Po ładowaniu akumulatora byłem u elektryka sprawdzał napięcia podczas zgaszonego silnika i odpalonego z włączonymi światłami,radiem i nawiewami-powiedział że wszystko ok i wydajność powiedział że ma 1100 A. Podjadę jutro żeby sprawdził bez żadnego ładowania może akumulator rzeczywiście nie ma swojej pojemności.
    Jutro napisze co i jak

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Akumulator jest okej, auto stoi u mechanika.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a czy mechanior sprawdził pobór prądu na wyłączonym silniku, może któryś układ jest uszkodzony i za dużo prądu pobiera.
    alternator jest sprawny, jaki masz napięcie ładowania?
    Pozdrawiam



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Seicento 1.1 Sporting nie odpala a odpalał
    Napisany przez Majorek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-06-2014, 12:29
  2. [silnik] Odpala i gaśnie, odpala i ... nie trzyma obrotów
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 116
    Ostatni post: 09-09-2013, 14:51
  3. Croma odpala za drugim razem
    Napisany przez yaro810 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2013, 16:55
  4. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 22:46
  5. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma nie odpala

fiat croma slaby akumulatot

fiat croma odpali i gasnie

nie odpala croma

fiat croma gasnie po zapaleniu

niezawszeodpalazapierwszymrazem croma

fiat croma nie chce odpalic

croma nie odpala

kontrolka samochod z kludka fiat

po dluzszym postoju nie odpala fiat croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl