Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 150 KM 2006r.

    Croma-automatyczne odpowietrzanie

    Witam,
    To mój pierwszy e-mail, do tej pory tylko czytałem posty.
    Mam Cromę 1.9 150KM 2006.

    Ostatnio zauważyłem brak grzania w środku oraz często załączał mi się wentylator. Wskazówka od temperatury równo w pionie, ani nie drgnie już po ok 7 km jazdy.

    Diagnoza-termostat. W sobotę wymiana i lipa... Grzania nie ma nadal, a dodatkowo doszły wahnięcia temperatury podczas ostrzejszej jazdy. Wskazówka wychyla się w prawo-prawie do czerwonego i za chwilę wraca do pionu.

    Rurki od nagrzewnicy-jedna gorąca jak płyn, druga zimna i miękka jakby nie było płynu.

    I na koniec moje pytanie.

    Jak odbywa się automatyczne odpowietrzania. Czy wystarczy aby samochód stał na wolnych obrotach, czy też trzeba go przegonić w trasie? Ile czasu, ile km? Jest możliwość alternatywnego odpowietrzania układu (nagrzewnicy)?

    Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wygląda na zapowietrzenie lub uszkodzony termostat. Nie wiem niestety jak w Cromie jest, ale gdzieś musi być korek do celów odpowietrzania. Otwierasz nagrzewnicę na pełny obieg (pełne grzanie), odpalasz auto i odkręcasz lekko korek do odpowietrzania (będzie pewnie w najwyższym punkcie instalacji, najpewniej na zasilaniu lub powrocie od nagrzewnicy). Czekasz aż bąbelki przestaną lecieć. Może to też być związane z uszkodzonym termostatem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak wymieniłem pompę wody to opuściłem płyn z chłodnicy. Niestety nie sprawdziłem ile go było, miałem nowy 5 litrów. Wolałem ok 4 litry. Odpowietrzylem układ, nad chlodnica, tuż przed zamki od klapy, pod plastikową osłoną jest odpowiedznie. Silnik pracował ok 10 minut, w kabinie nawie na temperaturę max. Zdołałem jeszcze ok 1 litr. W zbiorniku wyrównawczymi poziom na max. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów temperatura poszła ostro w górę. Brak płynu w zbiorniku. Kupiłem płyn i należałem jeszcze ok 4 litry.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    brak grzania w kabinie może być spowodowany zatkaniem parownika(nagrzewnicy) lub niesprawną pompą wody

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 150 KM 2006r.
    Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Dzisiaj przejechałem nią 70km. Wskazówka od temperatury równo w pionie ani nie drgnie. Pod koniec jazdy pojawiło się lekkie grzanie. Rurka wchodząca do nagrzewnicy gorąca, powrót jednak zimny.

    Odpowiadając po kolei.

    miszko: Termostat został wymieniony na nówkę, objawy te same. 3 osoby szukały odpowietrzników, w tym dwóch mechaników i ja. Ani jednego odpowietrznika nie znaleźliśmy.

    maka131: czy mógłbyś zrobić zdjęcie tego miejsca, gdzie znalazłeś odpowietrznik. Wczoraj jeszcze o 23 poszedłem do garażu, zdjąłem plastik i atrapę chłodnicy, szukałem i nic nie znalazłem.

    jaro190: bardzo prawdopodobne. Croma trafiła do kolejnego mechanika w celu sprawdzenia pompy wody. To jeszcze nie było sprawdzone.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał rysieq Zobacz post
    Rurka wchodząca do nagrzewnicy gorąca, powrót jednak zimny.
    To wskazuje na uszkodzenie zaworu dopływowego na nagrzewnicy lub mechanizmu sterującego jego otwarciem (co jest bardziej prawdopodobne).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Zdjęcia zrobię wieczorem, jak wrócę z pracy.
    Zadań głupie pytanie, jaki jest poziom płynu w zbiorniku. Ją miałem podobne objawy jak wolałem pierwsze 4l płynu. Po właśnie reszty płynu po kilku dniach układ sam się powierzył. Czytałem że do układu chlodiczego wchodzi 8,5l płynu.
    Są różne specyfiki do czyszczenia układów chłodniczych. Wlej coś takiego, koszt 9 zł a może coś poprawi.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    A nie zaobserwowałeś czasem ubytków płynu chłodniczego przez korek wlewowy? Ewentualnie syczenia po ostrzejszej jeździe?
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 150 KM 2006r.
    Problem rozwiązany

    Uszkodzona pompa wody. O ile dobrze nazywam części to wirnik (czarne plastykowe kółko) oddzieliło się od wałka napędowego. To już drugi taki przypadek u mnie w Cromie, wrrr. Średnio pompa przejeżdżała 20 tys km. Teraz mam założoną pompę SKF. Ufając w słowa mechanika-najlepsza na rynku.

    Jutro pierwsza dalsza jazda, ale już po 2 km zaczęło grzać.

    Dzięki z góry za pomoc i uwagi.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Fakt.
    Z czymkolwiek będziecie mieli do czynienia tej firmy, a nie mieliście, dobrze jest wiedzieć, że SKF to "mercedes" w branży łożysk tocznych i ślizgowych. Nie sądzę, żeby puszczał fuszerkę, jeśli się za to bierze. Podobnie INA. To zawsze można brać w ciemno.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał rysieq Zobacz post
    To już drugi taki przypadek u mnie w Cromie, wrrr. Średnio pompa przejeżdżała 20 tys km.
    Kolego, skoro to już drugi przypadek to bacznie przyjrzałbym się tej sprawie.
    Albo kiepski mechanik zakładał (jeśli obie wcześniejsze montował ten sam mechanik), albo zakładano najtańsze, chińskie zamienniki.
    Pompy wody ot tak sobie się nie rozlatują - pada łożysko, uszczelka i leje się płyn to OK. Ale ukręcony wirnik??? Mocno podejrzane...
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    41
    Postów
    27
    Auto
    croma 1.9 120
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał SAR37 Zobacz post
    Kolego, skoro to już drugi przypadek to bacznie przyjrzałbym się tej sprawie.
    Albo kiepski mechanik zakładał (jeśli obie wcześniejsze montował ten sam mechanik), albo zakładano najtańsze, chińskie zamienniki.
    Pompy wody ot tak sobie się nie rozlatują - pada łożysko, uszczelka i leje się płyn to OK. Ale ukręcony wirnik??? Mocno podejrzane...
    nie koniecznie,bardzo częsty przypadek w silnikach vw,opla,naprasowany plastikowy wirnik na oś pompy wody,pęka plastik i wirnik stoi,problem w tym że mógł ugotować górę silnika ale to do tysiąca km wyjdzie

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał profesorr Zobacz post
    naprasowany plastikowy wirnik na oś pompy wody,pęka plastik i wirnik stoi
    Cóż, tego nie brałem pod uwagę Widzę, że koncerny coraz bardziej idą w "czasokres" użytkowania niż w trwałość. Powoli samochód jest produkowany tak samo jak inne sprzęty codziennego użytkowania (np. AGD) - max 4-5 lat i po tym okresie wszystko zaczyna się sypać... Jak żyć Panie Premierze? Jak żyć???

    p.s. to już wiem dlaczego w opisach ofert - jak szukałem m.in. pompy wody, przygotowując się do wymiany rozrządu - sprzedawcy "wytłuszczali" jako istotną zaletę metalowy wirnik. Dobrze, że kupiłem SKF-a.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 09-11-2013 o 10:31
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2008
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Croma 1.9 150 KM 2006r.
    Mam nadzieję, że jednak silnik nie przegrzał się za bardzo. Trzymajcie kciuki..

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    872
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    widziałem ze problem został rozwiązany, z racji braku czasu nie wstawiałem zdjęcia.
    tak jak zaznaczyłem na zdjęciu, po odkręceniu delikatnie, poluzowaniu, z pod śruby zaczęło lecieć powietrze.


    DSC_0437.JPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Automatyczne światła - da się?
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2013, 17:15
  2. Automatyczne światła mijania
    Napisany przez jmisiecki na forum Sedici
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-09-2012, 19:32
  3. Odpowietrzanie 1.2 8v
    Napisany przez LuqasB na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-07-2012, 15:14
  4. zamykanie automatyczne szyb
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2011, 22:18
  5. Jak sprawdzić zaróweczki, automatyczne domykanie szyby
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-09-2009, 21:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowietrzenie ukdu chlodzenia croma

fiat croma ile borygo

fiat croma odpowietrzanie

fiat croma gdzie wlac plyn do chlodnicy fiat croma

fiat croma 2007 gdzie regulator nagrzewnicy

zawur ukladu chlodzenia fiat croma

gdzie w cromie jest termostat

croma termostat 2.4

brak obiegu wody w silniku fiat croma

jaki plyn do chlodnicy fiat croma

skf termostat fiat croma II

odpowietrzanie croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl