Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789
Posty od 121 do 125 z 125
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Masz rację! Nie wiem czym się zasugerowałem...
    Zajrzałem do papierów i przecież moje poprzednie silniki były 8V... Jest dokładnie odwrotnie niż pisałem. Szesnastki mają hydrauliczne popychacze. Wiedziałem o tym jak kupowałem Cromę i dlatego nigdy się nie brałem za regulację, aż tu podczas dyskusji coś się pokręciło i się zafixowałem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Szanowni Użytkownicy forum.

    Czy mógłby ktoś podać namiary (link do ściągnięcia) jakiejś w miarę aktualnej mapy Polski lub Europy, która działała by na fabrycznej nawigacji Cromy. Tzn takiej wersji, którą ktoś instalował i działa poprawnie. Mam wersję auta po FL ,rocznik 2008 z dużą navi i chciałbym ją używać ale mam tylko oryg. mapę Włoch kupioną razem z autem.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 12-07-2014 o 13:54

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Zrobiłem już z 5 tyś km swoją Cromą i poznaję powoli auto. Jeździ mi się coraz lepiej ale też zauważam różne zachowania silnika Fiatowskiego z automatem, które nie występowały w moim poprzednim aucie (Octavia 1,9 TDI, manual).

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy u Was też jest taki objaw, że przy mocniejszym dodaniu gazu (np jazda na 4-ce , 70 km/h, 1700 obr i następnie głębsze wciśniecie gazu np przy przyspieszaniu) słychać (i trochę czuć) jakby pulsacje mocy ( i może też akustyczne pulsacje - przypuszczam że od nierównomiernej pracy turbosprężarki). Odczuwam że silnik dostaje tzw kopa ale moc jakby nieco pulsowała, tzn jakby turbosprężarka dostawała większych obrotów i dawała większe ciśn. powietrza następnie nieco zwalniała. Słychać wówczas nierównomierny efekt akustyczny. Zastanawiam się czy ten typ (150 kM, automat) tak ma czy w moim egzemplarzu coś jest nie tak?
    Zastanawiam się czy ten fakt może mieć związek z uszkodzonym intercoolerem (po kupnie auta wymieniłem go na nowy, bo w starym 2 skrajne rurki płaskie na górze i dole coolera zowalizowały się od ciśnienia w środku i cooler się rozszczelnił). Czy u was zdarzyła się kiedyś taka usterka intercoolera?

    Inny objaw, który mnie nieco niepokoi, to lekkie pulsacje przy hamowaniu silnikiem (skrzynia automat). Pojawiają się nie zawsze ale czasami (częściej przy hamowaniu na 3cim biegu, po rozgrzaniu silnika). Po "wrzuceniu" luzu (tj wolnego koła przy prędkości silnika poniżej 1500 obr) pulsacje ustają. Może związane są z temperaturą oleju w ASB albo niewłaściwego poziomu oleju? Czy u Was też się to czasami zdarza? Dodam że objaw jeden i drugi nie jest jakoś bardzo uciążliwy w eksploatacji auta.

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Niczego takiego nie zauważyłem... Sprawdź cały układ dolotowy od turbo do kolektora pod względem szczelności, no i przydałoby się pod względem zawartości oleju wewnątrz... Potem szczelność układu vacuum i- połączenia zaworu sterującego kierownicą turbiny. Na koniec wyczyść czujnik ciśnienie doładowania, który jest zamontowany w kolektorze dolotowym.
    No i zmień olej w skrzyni ze dwa razy statycznie (wypłucz ją w ten sposób)...

    PS: Jaki masz przebieg?

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Przebieg jest 150 tyś km czyli prawie nówka
    Olej w skrzyni raz wymieniłem 4 mies temu i szykuję się do drugiej wymiany statycznej.
    Układ dolotowy (patrząc od góry silnika wygląda na szczelny). Spróbuję jeszcze przeczyść ten czujnik. Myślę że objawy które opisałem nie są intensywne i może "ten typ tak ma", (człowiek czasami czepia się po przesiadce z innego auta bo tam było inaczej). Najlepsze lekarstwo to przejechać się taką samą Cromą jak moja.

    Ps. Czy w okolicach Rzeszowa mieszka jakiś użytkownik forum posiadający Cromę 1,5 150 automat po FL?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 26-07-2014 o 17:55


 
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789

Podobne tematy

  1. Ostrzegam przed zakupem Fiat Brava 1.4 B+G pod Radomiem.
    Napisany przez kowex1987 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2013, 20:18
  2. Przed zakupem MJ 1.6 lub 1.9
    Napisany przez SqL84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-05-2013, 11:15
  3. Pare pytań przed zakupem
    Napisany przez xaafuun na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2010, 23:34
  4. Fiat Siena - pare pytań przed zakupem
    Napisany przez macios_ldz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2010, 09:29
  5. Kilka rad i pytań przed zakupem ;)
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 23-01-2010, 17:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

www.youtube.comwatchv=ACcb7J3vKM8

jakie szyby sa montowane w autach rocznikowo

koszt naprawy skrzyni croma

otomoto cwanek

fiat za glosna automapa

autokacik.pl croma

auto vip ropczyce

jak wyjsc z trybu awaryjnego silnika fiat croma

mata maski croma

czy fiat croma ma oslone pod silnikiem youtube.pl

glosna praca silnika fiat croma

jak wlaczyc dzwiek dvd fiat croma

o co pytac przy kupnie motoru

fiat croma stalowa wola

www.fotke fiata croma

klapy wirowe fiat kroma 2 4 2008

fiat croma 2008 fiat forum

metoda zaslepienia klap wirowych

CROMA JTDM

chlapacze croma

1.9 jtd hydrauliczna kompensacja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl