Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 125
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    32
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Lucek, to komentarz do pytań o nawigację:

    Albo kiepsko nagrana płyta (zależy od nagrywarki i szybkości nagrywania, warto spróbować przestawić szybkość na jak najniższą) albo zabrudzony laser w radiu. U mnie jest ten drugi przypadek, jeszcze w tamtym roku czytał płyty a teraz jak mu się chce.
    Z tym, że CD audio działają bez problemu.
    Sprawdź jeszcze jaki masz soft w CN+
    Wejście w tryb diagnostyki:
    MAIN -> MY CAR -> OK (prawe pokrętło) -> 4x prawy lub środkowy przycisk pod SYSTEM -> OK -> Service (pojawia się nowe menu)
    Zdaje się w na drugim ekranie jest "Version SW" - wersja to ostatnie cyfry.


    Aby pokazywał mapę (tryb "atlas" chyba), płyta oczywiście musi być w napędzie, aby wyznaczyć trasę - również. A gdy masz już wyznaczoną trasę, możesz wyjąć płytę i włożyć np. audio. Nie wiem czy jak zjedzie się z trasy, będzie pokazywał drogi, nie sprawdzałem.

    Mapy jak napisałem nie są najnowsze i z powodu ograniczeń sprzętu nie aż tak dokładne jak we współczesnych nawigacjach w telefonach czy PNA. Również interfejs jest z innej epoki. Jednak działa i nawet dobrze prowadzi:-) W tamtym roku z ciekawości porównywałem tę nawigację z iGO i pod kątem wyznaczania trasy nie moge nic zarzucić (nie w Polsce bo u nas za dużo zmian w drogach i przydają się jednak aktualne mapy a nie takie sprzed dwóch lat).
    Nie ma co za dużo od takiej nawigacji wymagać bo CN+ to konstrukcja prawie sprzed 10 lat a przecież w samochodach jakość nawigacji ciągle nie nadąża za konstrukcjami przenośnymi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Dzięki kolego Bobby za wyczerpującą i fachową odpowiedź.

    Mam jeszcze pytanie do Szanownych użytkowników Cromy. Czy ktoś ma u siebie zamontowaną kamerę cofania i podłączoną do dużej navi?

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kilka miesięcy temu pisałem o problemach z głośnością silnika w Cromie. Oto jakie mam przemyślenia po kilku miesiącach eksploatacji.

    Zaraz po kupnie zalałem pół butelki Liqui moly Spulung oraz przejeździłem 3 baki na paliwie z dodatkiem półsyntetyka Ravenol 2T (250 ml/bak). Dodatkowo zakupiłem maty głuszące butylowe i wyłożyłem komorę bagażnika (blachy tam rezonują) oraz komorę silnika (płytę grodziową oraz częściowo maskę). Dodatkowo dołożyłem jeszcze specjalną matę pod osłonę silnika górną (fabrycznie oprócz skorupy z plastiku nic tam nie było). Po przejechaniu ok 5 tyś km mam wrażenie że w aucie jest znacznie ciszej. Niestety trudno mi powiedzieć, jaki w tym ma udział: wyciszenie dodatkowe, dodatek do ON oraz adaptacja mojego ucha do odgłosów silnika Cromy. Wygląda na to że wszystko po trochu.
    Jeśli chodzi o używanie oleju 2T do ON to nie widzę różnicy w głośności silnika ani zużyciu paliwa (teraz dla porównania zatankowałem sam ON). Minus przy używaniu 2T Ravenola jest to, że spaliny wówczas śmierdzą jak z motoroweru co mnie osobiście denerwuje.


    Na pewno w dalszym ciągu potwierdzam, że silnik Cromy jest głośny po zapaleniu na zimno (tak przez pierwsze 3-4 km) i słychać go na pierwszych 3-ch biegach. Ze względu na przełożenie skrzyni biegów w automacie (4-ka wrzuca się od ok 70 km/h) dość często jeżdżę w ter. zabudowanym na 3-ce w zakresie 1900-2200 obr i silnik wówczas nie jest zbyt cichy.

    Sytuacja zmienia się przy jeździe na większych prędkościach (4-ty, 5 ty bieg) gdzie silnika prawie nie słychać (jego odgłos zrównuje się z odgłosami związanymi z dużymi prędkościami (hałas toczenia opon, szum powietrza). Tu wydaje mi się że jest super komfortowo. Przy prędkościach autostradowych na 6-ce (130-150 km/h) szum toczenia opon i szumy powietrza są dominujące (silnik pracuje na zakresie 1900-2200 obr i go nie nie słychać.).

    Podsumowując, duże rozmiary auta i niskie zużycie paliwa przy jeździe ze stałą prędkością powodują, że Croma to idealne auto na dłuższe trasy (rzeczywiście komfort jazdy jest tu wyraźnie większy niż np Octavii). Preferowane raczej na autostrady, bo na krętych trasach lokalnych jego duża wysokość powoduje, że pochyla się za mocno w zakrętach i nie daje wówczas takiej przyjemności z jazdy. W mieście trudno się manewruje i pali jak smok ale jeździć oczywiście też można (ale lepiej nie patrzeć wówczas na zużycie paliwa(:-). Jedno jest pewne, używana Croma ma na pewno dobry stosunek jakości do ceny i za pieniądze rzędu 20 -30 tyś zł trudno jest kupić lepsze auto (biorąc pod uwagę komfort na długich trasach i koszty użytkowania).

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Świetnie. A kto mi powie, po kupnie auta, przy swoich przebiegach rzędu stokilkadziesiąt tysięcy kilometrów, pamięta o ustawieniu luzów zaworowych?
    W Marei 105KM wydatnie zmniejszało to głośność pracy (zrobiłem nią 300tys km)...

    PS: tylko ośmiozaworowe mają hydrauliczne kasowniki luzów.

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    Świetnie. A kto mi powie, po kupnie auta, przy swoich przebiegach rzędu stokilkadziesiąt tysięcy kilometrów, pamięta o ustawieniu luzów zaworowych?
    W Marei 105KM wydatnie zmniejszało to głośność pracy (zrobiłem nią 300tys km)...

    PS: tylko ośmiozaworowe mają hydrauliczne kasowniki luzów.
    Czyli w 150 konnej wersji Cromy 16V nie można ustawić tych luzów?

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Reguluje się je wymieniając płytki kalibracyjne.

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Co jaki okres reguluje sie luzy zaworowe? I czy ktoś wie jaki jest orientacyjny koszt, chodzi o wersję 150 konną.

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    To zależy ile płytek trzeba wymienić. Koszt jednej to ok 30PLN (plus "robocizna"). Zaleca się regulację co 60kkm.

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A nie jest tak, że w nowszych silnikach sa hydrauliczne popychacze (tzw szklanki) i luzy kasują się automatycznie?

    U mnie w starej Octavii z '97 roku (1,9 TDI AGR) są takie popychacze i wytrzymują duże przebiegi. I żadnych luzów się nie ustawia. Popychacz składa się z dwóch małych stalowych "kieliszków", jeden w drugim i do środka pompowany jest olej, co powoduje że ustrojstwo się wydłuża i kasowane sa luzy. Olej pompowany jest po uruchomieniu silnika i luzy kasują się przez pierwsze 5 sek pracy. Słychać wówczas jak silnik się nieco wycisza.

    Skoro fiatowski 1,9 JTDM 150kM ma też popychacze hydrauliczne to czy aby na pewno coś się przy nich reguluje?

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Turek
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2005
    Dołączam się do pytania.
    Bo też mi się wydaje że popychacze są hydrauliczne i nic się nie reguluje

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Jak pisałem we fiatowskich jtd hydrauliczne popychacze są w silnikach 8V. W 16V są płytki regulacyjne. Może to była kwestia precyzji, a może miejsca w głowicy? Tak było we wszystkich silnikach wstecz.

  13. #117
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A gdzie dostać te płytki regulacyjne i ile sztuk potrzeba?

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    Jak pisałem we fiatowskich jtd hydrauliczne popychacze są w silnikach 8V. W 16V są płytki regulacyjne. Może to była kwestia precyzji, a może miejsca w głowicy? Tak było we wszystkich silnikach wstecz.
    1.9 16v JTDm 150KM ma popychacze hydrauliczne.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    A ja się będę upierał, że nie. Ale sprawdzę, popytam tu i tam...

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał grzest Zobacz post
    A ja się będę upierał, że nie. Ale sprawdzę, popytam tu i tam...
    Masz prawo
    Silniki 1.9 CDTI JTD Z19DT H OPIS | Auto-Serwis: mechanika, elektronika, tuning - Specjalizacja Opel

    W instrukcji do Alfy 159 jest napisane:
    Sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz popychaczy (wersja 1.9 JTDM 8v) co 60 kkm.
    Zawory są regulowane płytkami.

    W 1.9 16v są hydrauliczne kasatory luzu zaworowego.


 
Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzegam przed zakupem Fiat Brava 1.4 B+G pod Radomiem.
    Napisany przez kowex1987 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2013, 20:18
  2. Przed zakupem MJ 1.6 lub 1.9
    Napisany przez SqL84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-05-2013, 11:15
  3. Pare pytań przed zakupem
    Napisany przez xaafuun na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2010, 23:34
  4. Fiat Siena - pare pytań przed zakupem
    Napisany przez macios_ldz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2010, 09:29
  5. Kilka rad i pytań przed zakupem ;)
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 23-01-2010, 17:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

www.youtube.comwatchv=ACcb7J3vKM8

jakie szyby sa montowane w autach rocznikowo

koszt naprawy skrzyni croma

otomoto cwanek

fiat za glosna automapa

autokacik.pl croma

auto vip ropczyce

jak wyjsc z trybu awaryjnego silnika fiat croma

mata maski croma

czy fiat croma ma oslone pod silnikiem youtube.pl

glosna praca silnika fiat croma

jak wlaczyc dzwiek dvd fiat croma

o co pytac przy kupnie motoru

fiat croma stalowa wola

www.fotke fiata croma

klapy wirowe fiat kroma 2 4 2008

fiat croma 2008 fiat forum

metoda zaslepienia klap wirowych

CROMA JTDM

chlapacze croma

1.9 jtd hydrauliczna kompensacja

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl