Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 125
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008

    Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem

    Witam

    Jak że jestem nowy na Waszym forum, chciałem się przedstawić. Mam na imię Lucek, wiek średni (:-)), jestem z okolic Rzeszowa. Dotychczas jeździłem Nissanem Sunny, obecnie Octavia I i golf 4 (Diesle).
    Od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem Cromy. Jako że najbardziej podoba mi się model po FL silnik diesel JTDM 120 lub 150 zacząłem się za takim rozglądać. Dziś będą w jednym z komisów byłem świadkiem rozładowania Cromy z dużej lory, która przyjechała z północnych Włoch. Silnik Diesel, 150 kM, automat., przebieg licznikowy 154.000 km Data produkcji (jeśli dobrze przetłumaczyłem ) to 04.2008.

    Zrobiłem wstępne oględziny i takie mam wątpliwości:
    1. Wszystkie szyby były z 2007 roku. Czy to jest możliwe? Z tego co piszą na necie Cromy po FL były w produkcji od 2008. Czyżby w pierwsze serie montowali szyby z datą 2007?
    2. Szyby po obu stronach parami (przód drzwi) były z tego samego miesiąca (ta sama liczba kropek) jednak na tyle miesiąc był inny (ale parami zgodnie). Czy to jest norma we Fiacie? Bo w VW i Skodzie jest miesiąc i rok ten sam na wszystkich szybach.
    3. Czy cena (21000 PLN z opłatami) nie jest za niska jak za taki rocznik i wyposażenie (automat, duża nawigacja)
    4. Trudno było dokładnie ocenić kolor lakieru, bo auto było zachlapane po transporcie. Jednak zdziwił mnie brak obić lakieru na kantach drzwi. W kilku miejscach (drzwi, nadkola) sprawdziłem czujnikiem lakieru i grubość jest jednakowa. Nie jestem specjalistą ale zastanawiam się czy nie był cały malowany? Niestety nie mam dziś zdjęć do pokazania.
    5. Silnik nie był czyszczony (to chyba dobrze dobrze). Zauważyłem na grubym wężu gumowym (o śr ok 40-50 mm) idącym od dołu po lewej stronie chłodnicy ( i skręcającym równolegle do chłodnicy w prawo) grubą ilość tłustego czarnego brudu (kurz z olejem). Czyżby to był wąż od intercoolera? Czy u Was też się tam tak brudzi i co o tym sądzić?
    6. Czemu pierwszy przegląd w książce jest dopiero przy 60.000 km (z 2010 r)? Kolejny 90.000 (2011) zaś ostatni 123.000 km (2012) są zadziwiająco równe i chyba były pisane orientacyjnie. Czy idzie w polskim salonie fiata sprawdzić historię serwisowania we Włoszech.
    7. Rurki stalowe przy silniku są skorodowane bardziej niż w mojej 16-to letniej skodzie .Podobnie tłumik. Czy w 6-cio letnim fiacie to norma?
    8. Odbyłem nim krótka jazdę na lokalnej drodze o dł 200m (Właściciel bał się dalej bo nie było tablic rejestracyjnych). Sprawdziłem tylko 3 biegi (-)) i słynny booster do wyprzedzania chyba działa. Można jakoś legalnie wyjechać takim autem na drogę publiczną bez obawy o mandat (Może po wykupie jakiegoś ubezpieczenia)? Nie wyobrażam sobie kupna bez jazdy choćby na odcinku kilku km i sprawdzenia auta przy wyższych prędkościach.
    9. Czy jeżeli przy aucie nie była "grzebane" w Polsce, to jest to jakiś plus?

    Jutro jadę na drugie oględziny. Mam nadzieję że gość umyje auto i da się przejechać trochę dalej. Na co trzeba zwracać uwagę (szczególnie jeśli nigdy nie jeździło się automatem)? Czy są może jacyś fani Cromy z okolic Rzeszowa na tym forum?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za ewentualne uwagi i komentarze
    Lucek

    Ps. Ile palą Wasze Cromy (automaty)? Jedni piszą że średnio 6,5 inni że 10 l/100km. Da się tym oszczędnie jeździć?
    Czy wymiana oleju w automacie bardzo bije po kieszeni?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Zapomniałem podać nr VIN

    ZFA 1940000*02087779
    939A2000
    194AXC12 04B

    Czy orientujecie się czy silnik jest z nieszczęsnym DPF?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Dziś byłem powtórnie oglądać auto. Po umyciu wygląda rewelacyjnie. Tapicerka wyjątkowo zadbana jak na auto z Włoch. Przeskanowałem dokładnie czujnikiem grubości lakieru całe auto i jest jednakowa grubość na wszystkich elementach (czujnik diodowy który pożyczyłem niestety nie podaje wartości w mikrometrach, wskazania były na 4 diody (na 10 możliwych). Z tego wynika że szpachli na pewno nie było. Zastanawiałem się czy nie było lakierowane w całości, bo na kantach drzwi praktycznie nie było odbitego lakieru (przy otwieraniu lubi tam odpadać). Choć z drugiej strony na drzwiach były drobne rysy, na zderzakach nieco większe, więc może nie malowany? Jeśli tak, to ktoś bardzo dbał o samochód (zostawił nawet dobre opony Pirelli z DOT 0313 co się raczej nie zdarza przy planowanej sprzedaży).

    Sprawdziłem w serwisie przebieg i potwierdzili to co było w książce (ostatni wpis z końca 2012 , 134.000 km).
    Żeby nie było idealnie, to jazda testowa nie wyszła bez problemów. Po zapaleniu silnika świecił się check engine i auto nie chciało się rozpędzać (wchodzić na obroty, coś jakby włączył się tryb awaryjny. Wezwano lokalnego mechanika i za pomocą kompa wykasował błąd. Potem szło jak żyleta i rozpędziłem się gładko do 120 km/h, jednak po ok 2 km zaświecił "check" i sprawa wróciła do punktu wyjścia (powrót w trybie awaryjnym, max 30 km/h pod górę, 60 z góry). Nie wiem czy to miało związek, ale tuż przed włączeniem trybu awaryjnego chciałem uruchomić tempomat (miałem wrażenie że nie działa) ale później było ciężko sprawdzić. Czyżby tempomat wrzucił tryb awaryjny? Może to przypadek. Sugestia mechanika (przy pierwszym wykasowaniu błędów) była że zapchał się DPF (podobno wskazywał załadowanie 67%). Dodatkowo podobno był błąd świec (chyba żarowych).
    Mam przeczucie że to nie jest jakaś poważna usterka auta i dlatego zdecydowałem się na wpłacenie zaliczki (rezerwację), zważywszy na jego dobry stan i udokumentowany przebieg (no i cenę, która wydaje mi się ciut za niska) Właściciel komisu ma w ciągu kilku dni załatwić dokumenty do rejestracji i zobowiązał się że usterkę usunie w profesjonalnym warsztacie. Prawdę mówiąc nie wiem do końca czy to jest DPF czy też coś innego (np problem z ciśnieniem doładowania, brudnymi lub uszkodzonymi czujnikami itp).

    Jak się okazało po nr VIN, auto wyprodukowano w grudniu 2007 więc wygląda że szyby są oryginalne (pierwsze takie auto (szyby z jednego roku) na 20 oglądanych Crom które widziałem w ciągu ostatniego roku).

    I jeszcze pytanie: czy ktoś próbował do Cromy zakładać opony o wyższym profilu? Trochę przeraża mnie prześwit pod osłona silnika (max 8-10 cm). Prawie jak formuła 1. Może dało by się go trochę podnieść przez większe koła (ale profil a nie średnica felgi) Próbował ktoś?
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-02-2014 o 20:02 Powód: powtórzenie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    No to widzę, że się napaliłeś :-) Cena faktycznie wyjątkowo atrakcyjna. Osobiście to pewnie zrobiłbym w serwisie pełną inspekcję (w ASO kosztowało mnie 250 zł), zobaczył podwozie, podłużnice itp., zrobił pełną diagnostykę, bo nie wiadomo, z czego wynika to wchodzenie w tryb awaryjny, w jakim stanie są wtryski, skrzynia biegów i reszta.

    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Właściciel komisu ma w ciągu kilku dni załatwić dokumenty do rejestracji i zobowiązał się że usterkę usunie w profesjonalnym warsztacie.
    Na pewno chciałbym przy tym być i pogadać z mechanikiem z tego serwisu, bo to różnie bywa z takimi naprawami, szczególnie u znajomych właścicieli komisu. Zresztą jak masz przebieg 154 tys., to już powinieneś zrobić terminowy duży serwis, może dogadasz się z właścicielem komisu, aby zrobił ten przegląd i naprawę w ASO w Twojej obecności, przynajmniej dowiesz się, co mu w rzeczywistości dolega i co trzeba zrobić?
    Ciekawe, czy wymieniony jest rozrząd, jeśli nie, to najwyższy czas. Powodzenia. Sorki za podejrzliwość, niestety takie czasy.

  5. #4
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    masz jakis link do ogłoszenia , albo fotki?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Dzięki Koledzy za uwagi.

    Działałem tak szybko, bo myślę, że auto długo by nie stało w tym komisie. Kilka razy wybierałem się tuż po ukazaniu ciekawego ogłoszenia i już niestety było za późno.

    Wczoraj byłem (przypadkowo) świadkiem jak auto ściągali z lawety (razem z 9-cioma innymi), a dziś go zarezerwowałem i dlatego nie trafił na ogłoszenie w necie. Wygląda to trochę jak za komuny (lata 80-te), kiedy towar brało się spod lady zanim trafiło na półki. Ale rzeczywiście stan blacharski i tapicerki jest idealny. Miałem porównanie, bo w drugim ściąganym aucie (Bravo) w środku był przysłowiowy chlew (min. dziury w tapicerce po petach)
    W czasie oględzin nie miałem aparatu więc fotek nie zrobiłem. Odnośnie serwisu, to jest problem, ponieważ trzeba by do niego podjechać ok 35 km (a auto ma tylko lewe polskie tablice służące do wykonania raczej okolicznej jazdy próbnej). Chyba że na lawecie.

    Czy jest taka możliwość, że jakiś lokalny mechanik na usługach komisu wskrzesi auto (czyli spowoduje że auto nabierze stałej mocy jakimiś dziwnymi metodami typu np odpinanie kabli od czujników itp. i check nie będzie się zapalał) a po jakimś czasie trzeba będzie dokonać jakiejś grubszej, kosztownej naprawy (oczywiście przez nowego właściciela) bo prowizorka padnie ?


    Jak obstawiacie, co mogło być przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny (ale po ok 1,5 km normalnej jazdy z pełną mocą po wcześniejszym wykasowaniu check'a)?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    32
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Bez numerów błędów można tylko zgadywać co się dzieje.
    Ja miałem podobnie, po kupnie przejechałam 200km do domu, tu autko stanęło na tydzień w warsztacie aby odnowić felgi. Po zabiegu przejechałem z kilometr i silnik stracił moc, góra 60 na równym, z garażu podziemnego ledwo wyjechałem. Po zgaszeniu już nie odpalił. Przyczyna był zawalony sadzą czujnik ciśnienia w kolektorze. Wyczyszczenie uzdrowiło auto.

    PS.
    DPF się wypala przy zatkaniu ~105%, poniżej 100 to "zapchanie normalne". Przy uszkodzonych świecach żarowych możesz mieć problem z uruchomieniem ale nie z jazdą samochodem.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Chyba że na lawecie.

    Czy jest taka możliwość, że jakiś lokalny mechanik na usługach komisu wskrzesi auto (czyli spowoduje że auto nabierze stałej mocy jakimiś dziwnymi metodami typu np odpinanie kabli od czujników itp. i check nie będzie się zapalał) a po jakimś czasie trzeba będzie dokonać jakiejś grubszej, kosztownej naprawy (oczywiście przez nowego właściciela) bo prowizorka padnie ?


    Jak obstawiacie, co mogło być przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny (ale po ok 1,5 km normalnej jazdy z pełną mocą po wcześniejszym wykasowaniu check'a)?
    To wróżenie z kart, mechanicy na krótko potrafią uzdrowić auto, sprawić aby przestało dymić, cieknąć itp. Dogadaj się z właścicielem komisu, niech lawetą zawiezie do Rzeszowa (z wystawioną fakturą i kartą pojazdu) i jak wszystko ok, to zostawi pod wydziałem komunikacji. Tam szybko zarejestrujesz auto i odjedziesz własnym. Jak wyjdą grubsze sprawy, to zabierze lawetą z powrotem, a Ty nie wpadniesz na minę :-) Relatywnie koszt lawety jest mały do ceny auta i potencjalnych grubszych napraw. Ta niska cena z czegoś wynika, skoro przebieg jest niski, auto ma 150 KM i w świetnym stanie wizualnym. Tym bardziej, że nie masz możliwości sprawdzić auta na dłuższym dystansie, zobaczyć, jak się zachowuje skrzynia, zawieszenie, silnik. ASO zwykle prawdę Ci powie :-) O ten rozrząd pytałeś?
    Powodzenia

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 JTDm FL 150 PS
    Rocznik
    2008
    Zrobię może wstępne podsumowanie, który pozwoli coś zaobserwować:

    21 000 zł.

    2007 r. po FL, 150 km, automat, nawigacja, bardzo dobry stan zewnętrzny i wewnętrzny - sorry, ale taka konfiguracja w tym środowisku (za te pieniądze) chyba nie występuje. To czy auto było lakierowane czy nie, w przypadku auta z Włoch, nie ma większego znaczenia ponieważ we Włoszech ludzie często robią obcierki itp., więc lakierowanie nie musi wcale świadczyć o tym, że było bite (nawet często lakieruje się CAŁE samochody).

    Przede wszystkim musisz sprawdzić auto pod względem technicznym, tak jak ktoś już pisał, zawieszenie, podłużnice, czy rozrząd był robiony - jeśli nie - to zwykle robi się to jako "pakiet startowy", skrzynia biegów, turbina czy nie wyje jak wilk w lesie - to są rzeczy, którymi powinieneś się szczególnie mocno zainteresować w przypadku "okazji".
    Nie chcę Cię straszyć, może akurat trafiłeś na dobre auto, ale odpowiedz sobie wcześniej (spróbuj wyluzować przed zakupem) - jaki ten gość ma interes sprzedawać Ci samochód mocno poniżej ceny ?

    @CHECK ENGINE
    Podczas jazdy próbnej Cromą, którą później kupiłem, miałem taki sam przypadek. Nie jest to DPF, bo tak jak ktoś wcześniej napisał, DPF powyżej 100% uznaje się, jako tako, jako zapchany. Sprawdź zawór EGR może nie być wyczyszczony itp - tutaj kolejna sprawa - czy EGR ma wycięte klapy wirowe ? - jeśli nie - to trzeba będzie to zrobić, albo cały wyciąć i zaślepic oraz odprogramować. Poczytaj o problematyce tych klap wirowych w Cromie.

    Pośpiech w naszym kochanym kraju, przy kupnie samochodu, jest najgorszym doradcą.

    Pozdrawiam i powodzenia!

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Z właścicielem komisu jestem umówiony na wtorek. Wówczas będę wiedział więcej. Sam zauważyłem że cena jest trochę niższa niż rynkowa, co wzbudziło moje podejrzenia. Jednak rocznikowo jest to 2007 a ceny fiata spadają szybko. Właściciel komisu jest Włochem i ściąga auta hurtowo, jednak Cromy w naszej okolicy (Podkarpacie) są nad wyraz niepopularne (od dłuższego czasu stoją u niego 3 sztuki sprzed FL, z manualną s.b.). Szczególnie niepopularne są auta ze skrzynią automatyczną, stąd może gość ustalił taką cenę. Inny problem skąd we Włoszech za tyle kupił aby jeszcze zarobić.

    Jeżeli cena 21.000 za 2007 rok jest wysoka to co sądzicie o tym nowszym? Fiat Croma 22900.00 PLN. Strzyżów - otoMoto.pl To z moich okolic ale nie oglądałem bo biały trochę niepraktyczny choć wygląda nieźle (ładne skóry w środku). Co ciekawe zdjęcia zrobiono koło tunelu kolejowego w Strzyżowie, w którym spotkali się Hitler i Mussolini. Fiat wówczas raczkował (:-))

    Te są trochę droższe (jednak 2-3 lata młodsze) ale stoją więcej niż pół roku. Może w naszych okolicach automaty się nie sprzedają?
    Fiat Croma 28900.00 PLN. MIELEC - otoMoto.pl
    Fiat Croma 28900.00 PLN. MIELEC - otoMoto.pl

    Z tego co widziałem w czwartek, rozładowywano 10 aut z lory i wszystkie były nieposprzątane i niepicowane do sprzedaży. Przypuszczam że pochodziły one z jakiegoś komisu (może przysalonowego). Przypuszczam, że w Cromie, którą zarezerwowałem nie występują równocześnie więcej niż 2 usterki (tak statystycznie, wiem że to gdybanie(:-). Istnieje więc pytanie, czy skoro cena jest atrakcyjna, to może po wliczeniu średnich kosztów naprawy (wymiany) tych podzespołów i tak opłaci się kupić to auto (lub przynajmniej potargować się ze sprzedającym)

    W związku z powyższym zastanawiałem się jakie są orientacyjne koszty w Cromie:
    1. Wymiany rozrządu (części i robocizna )
    2. Regeneracja sprężarki
    3. Naprawa skrzyni biegów (automat) (tu przypuszczam że najdrożej)
    4. Przednie zawieszenie (sworznie wahacza, końcówki drążków itp)
    5 Różnych innych czujników które często nawalają.
    Z testów które już przeprowadziłem wynika na 90% że skrzynia raczej jest sprawna (auto rozpędzało się płynnie bez szarpania do 120 km/h). Pozostają ew punkty 1, 2, 4, 5.

    Oglądałem wczoraj ceny filtrów do Cromy (na Allegro) i wynika że wszystkie (powietrza, paliwa) są droższe niż do mojej Octavii I o ok 50-70%. Czy ceny innych części do fiata są też wyższe od np Skody (VW/Seat/ Audi)? Ma ktoś porównanie?

    Odnośnie poprzedniej wiadomości:
    >>Podczas jazdy próbnej Cromą, którą później kupiłem, miałem taki sam przypadek. Nie jest to DPF, bo tak jak ktoś wcześniej napisał, DPF powyżej 100% uznaje się, jako tako, jako >>zapchany. Sprawdź zawór EGR może nie być wyczyszczony itp - tutaj kolejna sprawa - czy EGR ma wycięte klapy wirowe ? - jeśli nie - to trzeba będzie to zrobić, albo cały wyciąć i >>zaślepic oraz odprogramować. Poczytaj o problematyce tych klap wirowych w Cromie.

    to czy EGR ma klapy wirowe? Jeśli dobrze zrozumiałem (z waszego forum,) to klapy wirowe są chyba na kolektorze dolotowym. Jak wczoraj podnosiłem osłonę silnika to widziałem kolektor, który był z czarnego plastiku. To chyba lepszy wariant?

  11. #10
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    za ori rozrząd do 1,9 120KM zapłaciłem 470zł+ 300zł robota.

    Regeneracja turbo w GP (ten sam motor) zapłaciłem 1200zł wymont/zamont + wymiana oleju.
    Regeneracja skrzyni to moga być dze koszty.
    Czujnik mi zaden nie padł, zawias ma 100k km z czego 50k km po śląskich drogach i nic nie robiłem.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    ten plastikowy kolektor to tak nie do końca lepsze rozwiązanie - przy metalowym zauważysz że coś się dzieje z klapami (nieszczelność zapocenie przy osiach klap) kilka osób pisało że w plastikach pourywały się te klapy i co najgorsze to o tym nie wiedzieli - kończyło się to remontem głowicy

    na marginesie EGR NIE POSIADA KLAP WIROWYCH !!!


    ta biała jeździła jako TAXI jak wszystkie białe auta w Italii, wyjątkowo zadbane fotele skórzane , pokrowiec na kierownicy albo zapobiegał jej wytarciu albo ukrywa jej zużycie
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 16-02-2014 o 00:18

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2014
    Skąd
    warszawa firlej
    Wiek
    63
    Postów
    45
    Auto
    fiat croma 1.9 Multijet 16v asb
    Rocznik
    2009
    Podłączę się pod temat w związku z planowanym zakupem cromy 150 km automat. Mam pytanie o asb .Czy w przypadku intensywnej jazdy przy wykorzystaniu sekwencyjnej zmiany biegów automat ogranicza obroty czy można na każdym biegu jechać do końca. Auto które chcę kupić ma bardzo wytarte chromowanie na gałce zmiany biegów (zdjęcie załączam) , co może świadczyć o częstej jeździe z sekwencją. Nie wiem jak to się ma do zużycia asb .
    PozdrawiamIMG_5134.JPG

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał marekszaman5 Zobacz post
    Podłączę się pod temat w związku z planowanym zakupem cromy 150 km automat. Mam pytanie o asb .Czy w przypadku intensywnej jazdy przy wykorzystaniu sekwencyjnej zmiany biegów automat ogranicza obroty czy można na każdym biegu jechać do końca. Auto które chcę kupić ma bardzo wytarte chromowanie na gałce zmiany biegów (zdjęcie załączam) , co może świadczyć o częstej jeździe z sekwencją. Nie wiem jak to się ma do zużycia asb .
    PozdrawiamIMG_5134.JPG
    Podejrzewam,że wytarcie gałki jest to spowodowane pierścionkami na palcach.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Września
    Wiek
    52
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1,9 mjtd automat emotion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    Podejrzewam,że wytarcie gałki jest to spowodowane pierścionkami na palcach.
    Też mam takie wrażenie...Moja Cromula była użytkowana przez kobietę i wytarcie "chromu" na gałce wyglądało identycznie.
    Ten "chromowany" element można łatwo zdemontować i wysunąć w kierunku góra.Następnie "oskubać" do czysta,odtłuścić,zagruntować i pomalować...jak tak zrobiłem i wygląda ok.Można jeszcze oddać taki element na prawdziwe "chromowanie" ...chyba,że el.z tworzyw sztucznych się nie chromuje.....

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Rok temu odbyłem jazdę testową Cromą sprzed FL. Testowałem na automacie tryb manualnej zmiany biegów. Niestety byłem rozczarowany, ponieważ biegi wyższe (przy rozpędzaniu) nie włączały się jak chciałem (prędkość obrotowa był zbyt niska i automat nie przełączył biegu). Z tego wynika, że automatyka skrzyni nie pozwala na pełną ingerencję w przełączanie biegów. Pewnie chodzi tutaj o nie mulenie silnika co sprzyjało by jego szybszemu zużyciu. Ja bym to nazwał raczej pół-manual bo komputerek ciągle jest mądrzejszy od kierowcy.

    Kolega który jeździ automatem używa opcji manualnej tylko przy zjazdach z góry (w szczególności jak jest ślisko (hamowanie silnikiem).

    Zastanawiam się jak zachowuje się skrzynia jak jedziemy np na trójce (po przełączeniu na manual) i chcemy zwolnić do 0. Biegi są automatycznie redukowane do 1?


    Pytanie do kolegi marekszaman5: Zastanawiam się ile przebiegu ma twoje auto? Pytam, bo nakładka gumowa przy pedale hamulca wygląda jak nowa.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 16-02-2014 o 22:51


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzegam przed zakupem Fiat Brava 1.4 B+G pod Radomiem.
    Napisany przez kowex1987 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2013, 21:18
  2. Przed zakupem MJ 1.6 lub 1.9
    Napisany przez SqL84 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 05-05-2013, 12:15
  3. Pare pytań przed zakupem
    Napisany przez xaafuun na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-08-2010, 00:34
  4. Fiat Siena - pare pytań przed zakupem
    Napisany przez macios_ldz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2010, 10:29
  5. Kilka rad i pytań przed zakupem ;)
    Napisany przez Wafer na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 23-01-2010, 18:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

www.youtube.comwatchv=ACcb7J3vKM8

otomoto cwanek

fiat za glosna automapa

autokacik.pl croma

auto vip ropczyce

jak wyjsc z trybu awaryjnego silnika fiat croma

mata maski croma

czy fiat croma ma oslone pod silnikiem youtube.pl

1.9 jtd hydrauliczna kompensacja

jak uciszyc silnik 1.9 jtdm

194axc12 opinie

1 9 150km luz zaworowy

koszt naprawy skrzyni croma

jakie szyby sa montowane w autach rocznikowo

glosna praca silnika fiat croma

o co pytac przy kupnie motoru

fiat croma stalowa wola

www.fotke fiata croma

klapy wirowe fiat kroma 2 4 2008

fiat croma 2008 fiat forum

metoda zaslepienia klap wirowych

CROMA JTDM

chlapacze croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl