Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    8
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006

    Croma 2.4 - tragiczny promień skrętu - czy ten typ tak ma?

    Witam, mam Cromę od pół roku i strasznie mnie denerwuje tragiczny wręcz promień skrętu - parkowanie bardzo utrudnione. Jeżdżę i jeździłem w życiu wieloma autami, ale tak źle było tylko w Mitsuishi L200 - ale wielki pickup na ramie to jednak co innego... W Cromie mam wrażenie że kierownica jeszcze powinna pójść z pół obrotu dalej. Czy to się jakoś reguluje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Chyba nie. Ale zawsze możesz sprawdzić, do jakiego kąta maksymalnie skręcają Ci się koła i można to porównać. Fotka również mile widziana.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    8
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Jak będę w domu to zrobię foto i wrzucę

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    8
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Z ciekawości wieczorem zajrzę i strzelę fotkę, jeśli nie wybiegnę spóźniony z domu. A jak nie, to najpóźniej jutro. Aż mnie zaintrygowałeś tym tematem.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    68
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Wg mnie Croma ma dość dobry promień skrętu np porównując do Renault Laguna 2 i szczerze to na zdjęciu moim zdaniem jest trochę za mały porównując do mojej.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    132
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    ...wg mnie "moja" ma dobry promień skrętu (nawet na parkingach galerii handlowych)

    ...ale rzeczywiście jak zobaczysz w "mój" cennik Cromy FL (1 strona, 15 wiersz):

    Croma FL cennik - Downloads - Fiat Klub Polska

    to wersja 2.4 ma 11,3m, gdzie wszystkie pozostałe mają po 10,9m...tak na marginesie jest to nazwane jako promień skrętu, ale przecież jest to średnica zawracania

    dla porównania Fiat Panda ma 9,3m - chociaż "internety" i instrukcje podają dla różnych wersji Pandy od 9,1 do 9,7m (inne maluchy na kolejnych stronach galerii):

    https://www.antyradio.pl/media/galeria/67966/67967/10
    Ostatnio edytowane przez @r2r ; 14-06-2018 o 06:08
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    133
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    U mnie wygląda to tak. Tylko że ja mam 1.9.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    45
    Postów
    435
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Tak naprawdę z tych zdjęć nie wiele wynika a najlepiej stanąć na placu i zaznaczyć promień/średnice skrętu i zmierzyć jaka faktycznie jest..

    W mojej ocenie 1,9 Jest OK... Croma ma stosunkowo mały rozstaw osi ( 2700 mm ) więc jak na auto prawie 5 metrowe bez skrętnej tylnej osi jest dość zwinne.
    Nie jest tak zwinne jak Panda ale też jakiś problemów większych niema... 2,4 ma inne przeguby i może z tego powodu ograniczyli promień skrętu, a może zabrakło miejsca bo auto jest stosunkowo wąskie jak na silnik rzędowy z 5 cylindrami ustawiony poprzecznie...

    Tu zestawienie ale ktoś coś źle wpisał w Cromie : https://www.autocentrum.pl/dane-tech...g/?nadwozie=71
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-06-2018 o 07:33
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2018
    Skąd
    Świdnica
    Postów
    8
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    No właśnie.. Jeździłem Cromą 1.9 i nie zwróciłem na to uwagi - czyli zapewne było w normie, a w mojej 2.4 ewidentnie jest gorzej. Chyba faktycznie pojadę na plac i zmierzę średnicę zawracania bo np Passat B5 wg internetów ma 11,4m a jest odczuwalnie lepiej - w mojej uliczce Pasek parkuje prostopadle za jednym zamachem, a Cromą muszę na 2 razy.

    PS: Wg tego zestawienia to by mi się zgadzało
    Ostatnio edytowane przez kuba2222 ; 14-06-2018 o 08:18

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    35407482_966507200185456_1171378555330756608_n.jpg
    35306099_966507170185459_3135560459495669760_n.jpg
    Przepraszam, że wczoraj nie wysłałem - rano zrobiłem zdjęcia, a w pracy i po niej najzwyczajniej zapomniałem...
    Wg mnie Croma jest bardzo gibka, ale posiadam jak koledzy wyżej wersję 1,9 JTD.
    Anegdotka: mój tato jeździ hatchbackiem krótszym o 95 cm. Zarówno mi jak i jemu zdecydowanie łatwiej manewruje się Cromą. Tym autem takie cuda można robić na parkingu parkując tyłem, że sam sobie czasem się dziwię, że tak dużym autem można tak zaparkować w tak ciasnym miejscu. Ale bez czujników parkowania wielu manewrów bym nie wykonał, to fakt. Możliwe, że gdybym posiadał 2,4 JTD, nie byłbym już tak zadowolony, skoro tak piszecie.
    Z drugiej strony - czy 40 centymetrów zrobi aż tak ogromną różnicę w odczuciach (11,3 m vs. 10,9 m)?

    PS: na Twoich zdjęciach wydaje mi się (na oko, eksperci niech zamilkną), że Tobie bliżej do 30* skrętu, a mi do 40*. Przynajmniej ja widzę sporą różnicę. Musisz poprosić kogoś, kto ma 2,4 JTD, aby wrzucił swoje zdjęcie. Pomijam fakt, że u mnie po skręceniu kół na maksa kierownica robiła jeszcze 1/4 obrotu wstecz, inaczej musiałbym ją trzymać ręką.
    Ostatnio edytowane przez Damn ; 15-06-2018 o 10:30
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    132
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    ...zdjęcia są miało "mierzalne"...najlepiej parking/plac i zrobić kółeczko i pomierzyć...
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    48
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    A nie wystarczy na zdjęciu zmierzyć kąt ,między felgą i karoserią?

    ...może masz rację, bo na wszystkich zdjęciach te kąty są identyczne...
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 15-06-2018 o 13:26

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    161
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Mi się wydaje, że u autora wątku są inne kąty. Ale to tak na oko, więc mogę tylko paść ofiarą złudzenia optycznego.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    44
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V Dynamic
    Rocznik
    2008
    Zrobiłem takie nałożenie wszystkich zdjęć z uwzględnieniem pkt nadwozia i linii. Wychodzi,że ta różnica jest minimalna.

    skret.jpg


 

Podobne tematy

  1. Stuk podczas skrętu w lewo 1.4 B
    Napisany przez jabolek na forum Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-03-2018, 14:14
  2. Tarcie podczas pełnego skrętu w Tipo
    Napisany przez marcin_o na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-04-2017, 18:21
  3. Czujnik skrętu kolejna wymiana?
    Napisany przez Aegnr na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-04-2016, 13:16
  4. pojedynczy stuk podczas skrętu
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-12-2011, 17:12
  5. Skrzypienie i stuki podczas skrętu
    Napisany przez Oman na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-07-2010, 17:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl