Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: croma 2.4, remont silnika  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006

    croma 2.4, remont silnika

    Witam
    W końcówce ubiegłego roku miałem problemy z rozruchem na zimnym silniku, opisywane w innym temacie. Próbowałem diagnozować, szukać przyczyny. Regeneracja rozrusznika znacznie poprawiła rozruch, przyspieszyło to znacznie moment rozruchu. Silnik zaczął odpalać od "strzała", wcześniej potrzebował kilku obrotów. Niestety nadal przez kilka sekund po odpaleniu pracował nierówno. Nie udało się wyeliminować tej nierównej pracy a ostatnio ten objaw nawet się nasilił. Doszedł również kolejny objaw. Podczas jazdy płyn chłodniczy osiągnął temperaturę maksymalną, zapaliła się kontrolka informująca o przegrzaniu. Auto zatrzymałem, zgasiłem silnik. W zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu był w normie. Po kilkunastu minutach postoju odpaliłem silnik, temperatura płynu w normie. Wracając, pod domem ponownie temperatura skoczyła na maksa. Nie miałem gdzie się zatrzymać więc ogrzewanie na maksa, temperatura spadła, dojechałem do domu. w garażu maska w górę, poziom płynu w normie. Następnego dnia wyprawa na zakupy, 3 km w jedną stronę. w drodze powrotnej znowu temperatura skoczyła do maksymalnej. Ponownie zacząłem się ratować ustawieniem temperatury nawiewu/ogrzewania na maksa. No i kolejna niespodzianka, z kratek leciało tylko zimne powietrze. Jakoś dotoczyłem się do garażu. Maska w górę i tym razem zbiorniczek prawie pusty. Po kilkudziesięciu minutach udało się odkręcić korek zbiorniczka i uzupełnić płyn na maksa. Auto kilka dni odpoczywało i ponownie zakupy i znowu temperatura za wysoka. Po powrocie maska w górę, płyn w normie. Następnego dnia, jak auto całkowicie zimne odkręcam korek i korek prawie wystrzelił, efekt taki jak przy gorącym płynie, wysokie ciśnienie w układzie, w zbiorniczku totalnie pusto. Uzupełniłem płyn, odpalam auto a silnik jeszcze bardziej nierówno pracuje po odpaleniu, aż się cały samochód buja. Wysiadam, idę do zbiorniczka a tam widzę jak spaliny się wydostają.
    Wyciągnąłem chłodniczkę spalin, tą przed EGR, niestety jest sprawna.
    Kolejna opcja/przyczyna jaka przychodzi mi na myśl to uszczelka pod głowicą. Niestety to już droższa impreza, no i więcej czasu wymaga. Uparłem się i powiedziałem, że nie zaprowadzę do mechanika, zam naprawię.
    Przez 4 wieczory po pracy siedziałem przy aucie, każdy po 3-4 godziny, trochę się namęczyłem z rozebraniem wszystkiego. W końcu pod maską prawie pusto. Spociłem się nieźle odkręcając szpilki od głowicy, w końcu głowica luźno leży na bloku. No i kolejne rozczarowanie. Winowajcą nie jest uszczelka pod głowicą. Potwierdził się czarny scenariusz, myśl której nie dopuszczałem do siebie z powodu kolejnych kosztów. Niestety głowica pęknięta.
    Przeszukałem kilka stron z myślą, że kupie używaną głowice. Totalny szok. Znalazłem tylko 1, słownie jedną, używana głowice po regeneracji za kwotę 1400 zł plus zdaje stara głowicę lub dopłacam 800 zł.

    Ktoś może słyszał o sprawnej głowicy do Cromy z silnikiem 2.4 na sprzedaż, może być przed regeneracją lub już zregenerowana. Proszę o info jakby ktoś coś słyszał, znalazł.

    Jutro głowica jedzie go firmy zajmującej się regeneracją głowic, spawają głowice. Jak ją zobaczą to będą mogli powiedzieć czy są jakiekolwiek szanse na jej naprawę. Niestety po wielkości pęknięcia spodziewam się kolejnych problemów.
    Zacząłem nawet szukać ile kosztuje nowa głowica, niestety nic nie znalazłem.

    Poniżej zdjęcia mojej uszkodzonej głowicy.

    WP_20160615_007.jpg
    WP_20160615_004.jpg
    WP_20160615_001.jpg
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    W ubiegłym roku również remontowałem silnik w swojej Cromie i jeżeli masz w pobliżu warsztat, który zajmuje się głowicami to myślę że jest lepszym rozwiązaniem naprawa twojej niż kupno niby zregenerowanej. W zeszłym roku za regenerację swojej zapłaciłem 1250,00 PLN, a nowa goła głowica kosztuje coś około 4300,00.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    dzięki za info. Gdzie regenerowałeś, ile przejechałeś? masz jakieś zdjęcia jak wyglądały uszkodzenia?

    jutro głowica jedzie do warsztatu zajmującego się regeneracją, spawają również pęknięte głowice. Wszystko zależny od uszkodzeń

    trochę poczytałem na forum Alfy, oni maja te same silniki. Z tego co widzę to głowice w naszych silnikach lubią pękać. Czy dużo osób już regenerowało/wymieniało głowice?

    [159] Pomocy alfa romeo 159 2.4 JTD - Strona 2

    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1652684
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 15-06-2016 o 12:39
    Pozdrawiam


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Rok temu poszla uszczelka pod głowicą,planowanie docieranie itd zapłaciłem około 650zł w 1.9jtd
    Głowica na szczescie była cała a co do spawania to pytalem fachmenów i spawają pękniete głowice nawet dają gwarancje.

    jednym słowem pech...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    dzięki za info. Gdzie regenerowałeś, ile przejechałeś? masz jakieś zdjęcia jak wyglądały uszkodzenia?

    jutro głowica jedzie do warsztatu zajmującego się regeneracją, spawają również pęknięte głowice. Wszystko zależny od uszkodzeń

    trochę poczytałem na forum Alfy, oni maja te same silniki. Z tego co widzę to głowice w naszych silnikach lubią pękać. Czy dużo osób już regenerowało/wymieniało głowice?

    [159] Pomocy alfa romeo 159 2.4 JTD - Strona 2

    [159] Alfa na cztery łapki, 159 2.4 Q4 210km - Strona 5
    U mnie była gorsza sprawa bo wypiął się zawór i narobił bałaganu. Całość mnie kosztowała z tego co pamiętam jakieś 12000 PLN, ale można znaleźć bo pisałem w zeszłym roku.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Rzeczywiscie na alledrogo jest tylko 1....ja znalazłem jeszcze jedną ale to używka która siedzi jeszcze w aucie(AR166 2.4 20V) za tą samą cenę więc trzeba doliczyć planowanie. Oddaj do regeneracji swoją, nóż widelec pojeździ jeszcze z 5 lat, jak się potem sypnie to już wtedy będzie łatwiej o inną. Brawo za to że samemu podjąłeś walkę teraz w oczekiwaniu możesz sobie na spokojnie wyczyścić np. kolektor dolotowy

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    wczoraj rano znalazłem kilkanaście po regeneracje, wszystkie właśnie z Alf Romeo, ceny również zaczynały się od 1400. znalazłem również jedną uszkodzona, jeszcze bardziej popękana niż moja za kwotę 600 zł.
    wczoraj po południu głowica została oddana do warsztatu. mieli ją sobie obejrzeć czy coś jest jeszcze warta. dziś po południu mam dzwonić to wszystko mi powiedzą.

    znacie jakąś dobrą hurtownie, sklep z częściami. złożyłem w jednym sklepie, wydawało mi się że wszystko dobrze dobrałem, dostałem informacje zwrotną, że trzy przedmioty błędnie dobrałem, że znaleźli poprawne. przysłali mi linki do nich i miałem je zaakceptować. paprze na pasek rozrządu a ten całkiem inny. dzwonie okazuje się, że się pomylili. pozostałe dwa przedmioty według ePer sprawdzając po numerach seryjnych powinny pasować. sklep zaproponował mi inne, droższe. jak już rozgrzebałem silnik to postanowiłem wymienić wszystko żeby za rok nie robić wymian oraz wymieniam wszystko co mi od jakiegoś czasu przeszkadzało ale nie było czasu żeby się tym zająć.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    znacie jakąś dobrą hurtownie, sklep z częściam
    wysłałem Ci na prv

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    dzięki za namiar
    Pozdrawiam


  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    głowica sprawdzona, jest potwierdzona nieszczelność na 3 cylindrze. są tam 2 pęknięcia przez które płyn szedł na tłok. na pozostałych też widać mikropęknięcia ale tam jest szczelnie, nic nie przepuszczają. w sumie naliczyli 7 miejsc, duże i małe pęknięcia, które kwalifikowały by się do pospawania. podobno można ryzykować i spawać tylko te duże pęknięcia, jednak nie wiedzą jak się zachowają te małe małe pęknięcia podczas wygrzewania głowicy. Może się okazać że pęknięcia polecą dalej. za pospawanie wszystkiego (7 miejsc) i przygotowanie głowicy do założenia wyceniają koszty na 2 000 zł. w ekonomicznej wersji, spawanie tylko tych 2 dużych to koszt będzie 1 100 zł. chyba pójdę w wersję na bogato. taniej wyszedłby zakup już gotowej, po regeneracji. niestety nie wiem jak wyglądały te z interneru przed naprawą. do tej firmy mam dość duże zaufanie, myślę że jak zrobią wszystko to powinna jeszcze trochę pojeździć.
    Pozdrawiam


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    szybko mnie ostudziłeś z silnika 2.4 20V.....rób po grubości, mikropęknięcia w B6 2.0 prowadzą do tego samego co ty miałeś. Swoje przejedzie, jak się sypnie za pięć lat to wtedy będziesz miał już więcej części dostępnych (może).

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    czy ktoś wymieniał już uszczelniacz na wale, ten od strony rozrządu, za kołem zębatym napędzającym pasek rozrządu?
    czy na wale pod tym kołem jest klin?
    śruba która dociska to koło ma prawo czy lewostronny gwint?
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 28-06-2016 o 00:50
    Pozdrawiam


  14. #13
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    248
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam
    samego kółka nie demontowałem ale na 99% jest klin albo czop wału jest sfrezowany.
    może tutaj znajdziesz dodatkowe informacje

    https://www.facebook.com/flarital/ph...59836117397919
    Ostatnio edytowane przez pu3 ; 28-06-2016 o 16:59

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Na kole małym zębatym jest klin na 100%.
    A co do śruby to raczej lewy gwint, ale tego sam nie demontowałem więc ręki nie dam sobie uciąć, bo później ciężko byłoby mi pisać

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    witam po dłuższej przerwie. wieczory miałem dość pracowite, roboty sporo, dużo czyszczenia. w końcu się udało. wczoraj ok 4 rano auto odpaliło. pojechało się umyć i od razu w trasę. wczoraj prawie 400 km zrobiliśmy. teraz jeszcze zostało w garażu posprzątać, trochę się nabrudziło. któregoś dnia się zbiorę i wstawię kilka zdjęć, jakieś uwagi, przemyślenia, spostrzeżenia i wnioski na przyszłość. jakby się komuś jakieś pytania nasuwały, potrzebował pomocy w podobnym temacie, to walcie pytania. na świeżo więcej pamiętam
    mirek8423 lubi to.
    Pozdrawiam



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 10:12
  2. Remont czy wymiana silnika ?
    Napisany przez xszy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 19-11-2014, 17:34
  3. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

plyn chlodniczy alfa 2.4 20v

demontaz glowicy jtd 2.4

alfa 2.4 jtdm uszczelka objawy

fiat croma 2.4 jtdm glowica

dlaczego peka glowica 2.4 jtdm

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-4-remont-silnika-33001

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl