Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no to powodzenia.
    ja pierwszy raz jak to robiłem podłozyłem pod pasek kawałek listwy progowej, takiej co się montuje na łączeniu paneli z płytkami pomiedzy pokojami. założyć się udało ale pasek lekko był draśnięty podczas załadania. po 2 latach uzytkowania nadawał się to wyżucenia.

    za drugim razem poluzowałem kompresor klimy oraz z alternatora odkręciłem górną śrubę dzięki czemu alternator się opuścił. z udziałem żony poszło bardzo sprawnie. poproś kogoś o pomoc. w 2 osoby pójdzie szybko. ja sam meczyłem siędość długo. w 2 osoby samo zakładanie nie zajęło więcej niż 1 minutę. oczywiście wcześniej wszystko przygotowane było. żona lekko kluczem obruciła koło pasowe i pasek wskoczył. pózniej wszystko poskładałem.
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Poległem ....
    Przyszedł mi pomysl aby właśnie kompresor poluzowac
    Jak w 159, ale nie widzę tam dojścia.
    Chyba będzie trzeba rozkręcić troszkę przodu,
    Na razie stop z tym paskiem, zabrałem się za rozrzad.
    I ta bitwa przegrana, dolne dwie śrubki jak pisałeś.
    Jedna na klucz 13 nie chce wyjść, druga na 15 nie można
    Żadnym kluczem dojsc.
    Jutro sobie przygotuje specjalną krótką nasadka 15
    Z przyznawaną breszka.
    Jak ogarne rozrzad to będzie powrót do paska ...
    Już wiem że ze 2tym nie moje ��

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja wszystkie śruby od rozrządu odkręcałem kluczem tryczką 1/2" plus nasadki w odpowiednich rozmiarach. jak odkręcisz ta na klucz 15 to powinna wyjść. osłona/zawias będzie luźny to spróbuj nim pomanewrować oraz lekko silnik przesunąć i może śruba jakoś wyjdzie. ja za pierwszym razem to nawet poduszkę od skrzyni pod akumulatorem odkręciłem i mocowanie kolektora wydechowego żeby mieć więcej luzu i wtedy poszła.

    kompresor klimy odkręcisz od dołu ale szybciej i wygodniej jest zdjąć zderzak oraz lekko chłodnice przesunąć do przodu. wtedy widać ile masz odkręcić kompresor żeby alternator był w najniższym położeniu. kompresor wtedy cofa się na tyle, że pasek od kompresora jest wystarczająco napięty nawet bez napinacza. wystarczy założyć pasek na alternator i kręcić lekko wałem i pasek bez problemu wjeżdża na alternator.
    Pozdrawiam


  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Sorki, że w nowym poście, nie mogłem już edytować poprzedniego.

    Przypomniało mi się że z przodu silnika, obok kolektora wydechowego jest jeszcze jedna poduszka i ją tez chyba odkręcić.

    Jak będziesz wymieniał rozrząd to przemyśl wymianę uszczelniacza na wale. Koszt to niecałe 20zl i ok 15 minut roboty żeby go wymienić. I mnie zaczął przepuszczać ok 200kkm. Jak wymienisz to masz spokój na kolejne kilka lat.
    Pozdrawiam


  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    NA wale czy na wałku, bo na wałku to ok 15min, ale na wale to raczej nie

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Na wale, na dole silnika. Jak juz pasek zdjęty o odkręcasz ta zębatkę co pasek rozrządu napędza, zejdzie łatwo, jest na klinie. I juz widac uszczelniacz. Wyciągasz go i montujesz nowy. Zakładasz zębatkę i możesz dalej wymieniać pasek rozrządu .

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Nie nie
    dziękuję
    Już kilka razy męczyłem się z tą śrubą. Nawet pneumat nie dawał rady, nie cieknie - zostaje
    Dziękuj że tak łatwo Ci poszło

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Rozrząd zdemontowany bez wyciągania silnika, bez odkrecania sanek bez demontażu dodatkowych podzespolow. Ok2h przemyśleń kombinacji i w końcu proste rozwiązanie. Rozrząd da się wymienić bez demontażu tej zakichanej oslony-wsporniki łapy. Jedna śrubę M8 tniemy i osłona na drugiej pięknie się okreca. Skończę przygotuje kolejną baśń do poduszki jak to zrobić prosto. Damy śrubę krutsza, bez uszczerbku na sile połączenia.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14
  2. piszczący pasek-regulacja napinacza
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-05-2015, 11:05
  3. Rolka napinacza wieloklinu Bravo 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-02-2013, 00:09
  4. Seicento 1.1 pasek rozrządu + rolka CT973K1
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-01-2013, 10:37
  5. Rolka i pasek alternatora
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-11-2012, 13:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl