Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 48
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2.4, check engine, zawór EGR  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Masz racje, powiedzieli ze zablokowany. Wycenili wymiane na 300 eu z zaworem po regeneracji. W internecie moge kupic komplet za 140 eu nowy. Troche drogo sobie cenia wymiane. Tak to jest jak sie ktos przesiada z benzyny na dizla. Jak narazie nie ogarniam za bardzo tych wszystkich problemow z egr i dpf.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Miałem podobny problem. Wystarczy go wykręcić,rozebrać i wyczyścić płynem do sadzy (Elementu z elektroniką nie czyścimy płynem), najlepiej jeszcze zakupić 2 zaślepki i od 2 stron zaślepić (Częściowo). Swój zaworek czyściłem tym sposobem 2 razy,a po zaślepieniu śmigam już koło 2 lat bez ruszania go.
    Dpf też się zapychał średnio co miesiąc,był też regenerowany,ale doszło do tego że już go nie ma i cromka jeździ bez problemowo.

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Najprościej i najtaniej w dalszej eksploatacji to usunąć programowo egr i dpf jeśli posiadasz, oczywiście mechanicznie również. Przekłada się to na dłuższa żywotność reszty podzespołów

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Niestety to nie koniec problemow, po rozebraniu egr okazalo sie, ze najwiecej syfu zebralo sie przy elektrozaworze, po wyczyszczeniu i wykasowaniu bledu wszystko dzialalo 3 dni bez bledow. Po ponownym zapaleniu kontrolki rozebralem wszystko jeszcze raz. Zawor czysty, ale przyszlo mi do glowy ze moze to ten bolec sie zablokowal. Wcisnalem go na sile i niestety nie wrocil w pierwotne polozenie. Rozruszalem to to troche za pomoca jakiegos srodka smarujacego,, teraz wciska sie i powraca do gory wystajac okolo 5 mm. Podlaczylem wtyczke i uruchomilem test w multiecuscan bez odpalania samochodu. Niestety nic sie nie dzieje, nie wysowa sie ten bolec. Nic nie slychac pod maska. Prosze o odpowiedz, moze ktos juz to przerabial. Nie wiem czy mam wymienic caly zawor czy szukac tylko elektromagnesu.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    461
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Pewnie moderator wywali mnie z forum za podanie linka ale informacje podane na stronie może dużo wyjaśnią w temacie silników JTD.
    CONMIR Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Iveco, Opel, EGR, DPF, BOX, JTD,CDTI,TiD
    lukq lubi to.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak cały EGR miałeś w ten sposób zalepiony to pomyśl jak wygląda kolektor ssący wewnątrz.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wlasnie sam zawor nie byl zasyfiony, ale jest jakis nieszczelnosc i syf przeszedl na strone elektromagnesu i zablokowal t'en bolec

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam ponownie, niestety ciag dalszy problemow. Wymienilem egr na nowy, dodatkowo zamontowalem zaslepke z 4 otworami. I niestety auto przerywa przy spokojnej jezdzie (ok 1500-1700 obrotow ) od 1900 idzie jak burza. Na zablokowanym zaworze nie bylo tego szarpania tylko palaca sie kontrolka. Pytanie, czy trzeba wykonac jakas adaptacje nowego zaworu? Jesli to bedzie ciagly problem to przy nastepnej wizycie w PL wyprogramuje to badziewie. Zapytalem ô cene w VTech wiec chip plus wyciecie egr plus dawki startowe wycenili mi na 1200 zl we Wroclawiu. Co sadzicie Panowie?

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Sądzę że rozsądną ceną na dzień dzisiejszy bez hamowni to 600 zł za hamownie wołają około 100-200 zł więc cena jest jasna. Dodam że znam miejsce gdzie bez hamowni robią to za 400.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    Samo wyłączenie EGR możesz zrobić sam, trzeba kupić za 70 zł kabel (np mpps v13), poszukać programu ECUSafe albo Volta i ot cała filozofia zgrywasz wsad (ok. 40 min.) wczytujesz w programie, zaznaczasz co chcesz wyłączyć (dpf czy egr czy obydwa), zapisujesz plik i wczytujesz do samochodu (ok. 1-2 min.). Wszystkie instrukcje znajdziesz na internecie.... Przypuszczam że 80-90% firm zajmujących się usuwaniem i wyłączaniem wspomnianych urządzeń posługuje się tymi programami.... Wiadomo zawsze może pójść coś nie tak, ale jak się robi wszystko tak jak pisze i pilnuje się napięcia na akumulatorze to w 99% wszystko jest ok. Ja już miałem wyłączony dpf i egr w mojej cromie, zrobił to na moją prośbę gość który sprowadził ten samochód, ale powyżej opisaną metodą wyłączyłem egr w cromie 1,9 mjtd 8V i wyłączyłem dpf i egr w lancii musie 1,3 mjtd. Mając kabel i zgrane fabryczne oprogramowanie zawsze możesz wrócić do stanu pierwotnego.
    Ostatnio edytowane przez misiek1 ; 24-05-2015 o 19:51

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Najgorszy jest ten 1% bo jak uszkodzisz sterownik to zostaje tylko ASO jak nie masz zrobionej pełnej kopi swojego.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    Powiem Ci tak, z czystej ciekawości próbowałem wgrać soft do mojej 1,9 16V z wersji 1,9 8V i wszedł bez problemu, ale nie działał, odpaliłem program i wgrałem to co miałem jak kupiłem auto i żadnych skutków ubocznych... próbowałem wgrać z opla 1,9 16V podobnie jak wcześniej wróciłem do stanu pierwotnego... jeśli podczas wgrywania padnie ci laptop albo rozładuje się akumulator to jasne nie dogra i jest lipa, ale to są sytuacje krytyczne... Tak tylko piszę o tym bo sam do niedawna byłem nieświadomy że tak jak można kupić elma tak samo można kupić kabel do programowania, wiadomo jak ktoś będzie chciał zapłacić niezłą sumkę bo się boi to niech płaci tego nie zmienię ale może są użytkownicy co są gotowi spróbować i czegoś więcej nauczyć o swoim samochodzie, tym bardziej że z tego co mi się wydaje to fiaty są jedynymi z nielicznych samochodów co są naprawdę proste w obsłudze.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Niby tak, ale chcialbym polaczyc to z jakims fajnym modem (styl jazdy raczej agresywny ale z glowa). Troche mi brakuje mojej beemki 3l w benzynce. Niestety pojemnosc bagaznika i skladane fotele wziely gore nad bezawaryjnoscia i osiagami. Przez 4 lata jazdy poprzednim samochodem spedzilem mniej czasu w garazu niz przez 4 miesiace jazdy croma... Co z tego, ze jest duzy moment, wolalem zredukowac na 3 i w palnik.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    29
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 1,9 mjtd
    Rocznik
    06.2006
    Jak wyłączysz egr to auto będzie zrywniejsze, a dpf masz aktywny? wyłączenie dpf też poprawia osiągi tylko trzeba go fizycznie wyrzucić. Jeśli to wciąż mało to polecam taki zewnętrzny chip wpinany pomiędzy kompa a listwę common rail dodatkowo jest możliwość ręcznego ustawienia wzmocnienia mój tata sobie kupił i w jego cromie to poprawiło moc samochodu, u mnie też testowałem ale w połączeniu z modyfikacją oprogramowania to już było za dużo dla tego silnika i np. dostawał dziwnych wibracji, albo się wyłączał. Jak będziesz zainteresowany to jutro sprawdzę jaki dokładnie on ma.

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    No wlasnie, albo szukam programu do wylaczenia egr, albo box. A ja chce zrobic dwa za jednym podejsciem. Filtr narazie zostaje. Przegladalem forum alfy i goscie twierdza, ze usuniecie egr nie ma wplywu na dpf. Jesli beda problemy to zawsze mozna wywalic.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez ogr666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-01-2014, 16:51
  3. niezwykły check engine
    Napisany przez Meteus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2013, 22:01
  4. Błąd P1238, check engine,
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-09-2013, 16:43
  5. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 2 4 usterki chec ensne

czyszczenie egr croma 2.4

fiat croma kombi 2005 diesel kontrolka check engine

fiat croma 2.4 egr cena

wyciagniecie zaslepki egr croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl