Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 48
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 2.4, check engine, zawór EGR  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Poszukaj na forum, mam dzień e wrażenie ze ktoś już to testował.
    Błąd zniknie z deski w pamięci będzie wisiał dalej, że występował

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    w awatarze mam typ silnika co do kontrolki ostatnio musiałem kasować komputerem, kilkukrotne odpalanie nic nie dało (miałem błąd egr) u mnie w trybie awaryjnym nie dało się jechać więcej jak 50 -60

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    42
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    witam wszystkich,

    A więc sprawa wygląda następująco. Gdy świeci się kontrolka to jest tryb awaryjny. Po zdjęciu Check engine wszystko wróciło do normy. Auto znowu ciągnęło ..... ale jakoś dziwnie. Rozpędzało się znacznie lepiej ale ok 1300-2000 obrotów jest jakiś minimalny spadek mocy. Na trasie pojawił się dodatkowo P0238. Zaraz go zdjąłem

    wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania MAP (był mocno zasyfiony), wężyki od elektrozaworu sprawdziłem. Klapy wirowe poruszają się prawidłowo. Elektrozawór mam cały plastikowy bez metalowej opaski.

    Teraz sytuacja wygląda tak, że po wciśnięciu gazu raz dostaje kopa a drugi raz rozpędza się powoli (lepiej na wyższych obrotach). Żadnej reguły. Z logów wynika, że ciśnienie doładowania obliczone jest znacznie mniejsze od osiąganego np 1700 do 1300mBar.

    1).Czy należy wymienić ten elektrozawór turbo?
    2) jakie parametry w multiecuscan należy sprawdzić, żeby znaleźć przyczynę mulenia.
    3) skoro MAP był zasyfiony to cały kolektor wygląda podobnie. Czy warto go wykręcać i czyścić?

    Pozdrawiam,

    Piotr

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    No to ja stawiam na zacinającą się kierownicę turbiny. Sprawa mechaniczna. Małe ciśnienie doładowania - uboga mieszanka - więcej sadzy. Może też turbina puszcza trochę oleju...

    Kolektor zawsze warto wyczyścić, ale to trochę zachodu ze zdjęciem. Większym problemem jest skąd się bierze syf.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    42
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    Dzięki Grzest. Czy z MultiEcuScana wyjdzie coś? Tę kierownicę da się wyczyścić w moim plastikowym zaworze czy trzeba wymieniać całego?

    O którą turbinę i olej Ci chodzi? Nie wiem czy to ma znaczenie ale trochę mi oleju z silnika wzięło przez 10kkm, wydaje się, że za dużo.

    Piotr

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Mam na myśli niestety turbosprężarkę... Zawór sterujący może być OK, ale jak mechanicznie się kierownica zacina to na nic dobre sterowanie....

    Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia turbiny w takim przypadku..


    PS: zdejmij gumowy wąż dolotowy do kolektora i zobacz czy jest tylko tłusty, czy zarzygany olejem...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 24-07-2014 o 20:09

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    42
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    Dzięki. Branie oleju, raz zapalił mi się niski poziom oleju mimo pełnego stanu, kilka razy silnik wchodził na wysokie obroty i tam pozostawał 2-3 sekundy po zdjęciu gazu zdają się potwierdzać Twoją opinię.

    A ja sądziłem że 200 zł na zaworek turbospreżarki rozwiąże problem

    Piotr

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    42
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    mam olej na przepustnicy i w kolektorze. Stąd pewnie ubytki w silniku. Swoją drogą dziwiłem się skąd ta mokra maź przy wejściu do kolektora od strony EGR. To sadza, nagar wymieszane z olejem.

    Cóż trzeba się wziąć za turbinę.

    PS z drugiej strony może ten olej i breja smarowały klapy wirowe przeciwdziałając zatarciu

    Piotr
    Ostatnio edytowane przez PiotrL ; 25-07-2014 o 10:22

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    42
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    Byłem w warsztacie. Chłopaki znaleźli nieszczelny przewód do gruszki sterującej turbiną (przewód inny niż do zaworu overboosta). Dopiero teraz czuję te 200KM!!! Wszystko wydaje się działać dobrze.

    Żeby nie było zbyt pięknie to stwierdzili, że turbina pluje jednak do kolektora mgłą olejową, stąd pewnie branie oleju. Skoro wszystko działa na razie dobrze to czy ta mgła zapowiada problemy?

    Piotr

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Problemy
    DPF, odma, klapy przez syf (mokry i zlepiający) w kolektorze. DPF można zniszczyć przez dużo większą temp spalania mieszanki z olejem (olej w końcu nie będzie się dopalał w komorze, tylko w DPF-ie co poskutkuje stopieniem ceramicznej struktury).
    No i syf w intercoolerze-spadek sprawności chłodzenia powietrza doładowanego...

    PS: ok 1600pln (ja tak zapłaciłem za całkowitą regenerację-tylko korpus został stary) i zapominasz na conajmniej 200kkm jak będziesz szanował turbinę...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 25-07-2014 o 21:56

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2015
    Skąd
    salon Polska
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet Automat
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał PiotrL Zobacz post
    Witam Cromowców!

    W serwisie Fiata sprawdzili, że mam uszkodzony zawór EGR. Paliła mi się kontrolka check engine, spadek mocy, słabe przyspieszenie. Uszkodzona jest elektronika w tym zaworze, wymiana 1000 zł. Nie podlega regeneracji, czyszczeniu.

    Proszę o informację czy miał ktoś podobny przypadek. Czy można coś z tym zrobić taniej? Silnik 2.4, rocznik 2010.


    Dziękuję i pozdrawiam,

    Piotr
    Też odczuwałem brak mocy w aucie, zapalił check engine. W ASO stwierdzili to samo co u Ciebie. Wstawiłem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu i okazało się, że to nie EGR, a przewody sterujące turbiną (nierówne przepływy). Koszt 120 zł i jeździ teraz aż miło.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podepne sie pod temat, w mojej Cromie tez zapalila sie kontrolka. Nie ma spadku mocy i silnik pracuje normalnie. Diagnosta powiedzial, ze zawor egr jest zablokowany w pozycji "zamkniety". Moje pytanie, czy naprawiac od razu czy mozna jezdzic? Silnik 2.4

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak zablokowany jest w pozycji zamkniętej to dla kolektora ssącego lepiej. Pytanie czy na pewno bo komputerowi bym nie wierzył.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Fr
    Wiek
    46
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Diagnosta powiedzial, ze gdyby byl zablokowany w pozycji otwarty to auto by nie jechalo. Czy przy czyszczeniu trzeba wymieniac uszczelki?

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Do diagnosta Cię okłamał, gdyby zawór zatrzymał się w pozycji 10% otwarty to cały czas spaliny dostawały by się do kolektora ssącego a samochód był by troszkę słabszy raczej nie odczuł byś tego. Co do czyszczenia to przede wszystkim trzeba sprawdzić czy zawór jest sprawny, zawór zanieczyszczony pracuje ale się nie domyka a ty napisałeś że zawór stoi a to różnica.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez ogr666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-01-2014, 16:51
  3. niezwykły check engine
    Napisany przez Meteus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2013, 22:01
  4. Błąd P1238, check engine,
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-09-2013, 16:43
  5. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 2 4 usterki chec ensne

czyszczenie egr croma 2.4

fiat croma kombi 2005 diesel kontrolka check engine

fiat croma 2.4 egr cena

wyciagniecie zaslepki egr croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl