Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 150km brak mocy na niskich obrotach  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Hej,

    Zabiegi z wywalaniem i wyprogramowywaniem tego i owego.. tylko że do ciężkiej cholery to powinno działać jak należy i bez takich czarów ...
    Zacznij od egr-a. Weż puszkę po piwie, dokładnie wymyj, a następnie wytnij kawałek blachy i wsadź między wylot z egra (taki "prostokątny") a wlot spalin do kolektora ssącego (tam gdzie powinna byćdodatkowa kryza). Zaślepi to wlot spalin do kolektora. Jeśli twoje auto jest duszone spalinami z otwartego egr-a -będziesz miał natychmiast znaczną poprawę (i prawdopodobnie też błąd check engine)
    Jeśli nie będzie istotnej zmiany - zobacz dobrze czy działa ta felerna listwa sterująca klapami - bo klapy może masz i czyste ale listwa mogła spaść albo ...padł nastawnik klap (zdarza sie). ZNajdź w tym celu tą listwę, poproś kogoś by nieco pogazował auto, a ty patrz czy ta listwa się przesuwa (jest gdzieś na youtubie filmik - jak to ma wyglądać). ew jak pomocnika brak, kij do selfie z telefonem, nieco kretywności w zamocowaniu i sfilmować a potem obejrzeć
    KOlejny podejrzany: czyściłeś kolektor - a wyczyściłeś też przepustnicę od strony wlotu powietrza? to odrębny element i potrafi się porządnie zasyfić. Trzeba rozkręcić od tej grubej rury gumowej aż do egra i po kolei czyścić.
    KOlejne - banalne ale... czy filtr powietrza jest czysty? Czasem takie banalne tematy potrafią zaskoczyć

    Jak to nie pomoże - zrób logi z jazdy: obroty, korekty wtrysków, masy powietrza, ciśnienie doładowania, ciśnienie paliwa (wszystko mierzone i oczekiwane) i zobaczymy co tam widać..
    Dopiero jak posprzątasz - zastanów się czy chcesz wywalać to i owo. Bo takie wywalanie to często maskowanie zupełnie innych problemów - mniej widoczne z egr i klapami w kolektorze, za to bardzo- z DPF-em (we fiatach ciężko go zarżnąć, ale często działa on jak miernik innych problemów powodujacych nadmierne dymienie, tyle że pseudo-mechanicy nie potrafią / nie chcą ich diagnozowć tylko wolą dpf wywalać (co im się opłaca, bo to nie jest tania "usługa" a do tego sam zużyty dpf też ma sporą wartość).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Ok sprawdzę tak ten egr. A co do czysczenie przepustnicy to tak jak już pisałem. 2 tygodni temu czyściłem wszystko co tylko mi wpadło do głowy w tym także przepustnice. Jeśli chodzi o sprawdzenie listwy sterującej niestety nie da rady ponieważ mój kolektor to ten "poprawiony" i listwa jest nie widoczna.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    BROŃ CIĘ BOŻE OD PUSZKI JAKO ZAŚLEPKI.

    Nie chcę być nie miły ale Rafal jeśli masz dawać takie porady, to lepiej nic nie pisz. Puszka po piwie momentalnie się spali, pokruszy, i wleci do dolotu, dalszych skutków znalezienia się kawałków aluminium w cylindrach tłumaczyć nie muszę.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    BROŃ CIĘ BOŻE OD PUSZKI JAKO ZAŚLEPKI.

    Nie chcę być nie miły ale Rafal jeśli masz dawać takie porady, to lepiej nic nie pisz. Puszka po piwie momentalnie się spali, pokruszy, i wleci do dolotu, dalszych skutków znalezienia się kawałków aluminium w cylindrach tłumaczyć nie muszę.
    Z jednej strony potwierdzam, że tak będzie. Panowie, którzy zajmowali się moim EGRem tak właśnie zrobili i po 10k km odkryłem że rzeczywiście się przepaliła.
    Z drugiej strony uważam, że od jednej jazdy testowej nic nie powinno się stać. Co więcej wiele osób tak robi diagnozując problem.

    Na dłuższą metę polecam zakup zaślepki z grubej blach na allegro, bądź wklejenie blaszki, które swojego czasu InPost przyklejał do kopert - u kolegi sprawdza się to bardzo dobrze

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Panowie, bez przesady. Pisałem o TEŚCIE a nie jeżdzeniu z tym. Od przejechania się 2-3 km nic się nie stanie, a odpowiedź będzie miał bez czekania na dostawę zaslepki albo szukania blachy z nierdzewki (którą nie jest tak łatwo wyciąć bez odpowiednich narzędzi). Zakładam jednak pewien poziom rozsądku u forumowiczów.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    40
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2006
    Egr zaslepiony samochód zaczął jechać . Jutro wymiana na nowy dzięki za pomoc

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    NO to masz odpowiedź Wywal teraz tą blachę (jeśli używałeś czegoś nepewnego), zakup nowy egr, koniecznie też dodatkową kryzę tłumiącą nieco syf z egra - i miłej jazdy!

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał hayzer Zobacz post
    Jutro wymiana na nowy
    To mi się podoba
    www.fso-1500.pl

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 Multijet, Stilo 1.8
    Rocznik
    2007 fl, 2004
    Polecam oryginalną Fiatowską zaślepkę EGR 55225287 za 20 kilka złotych.
    Nie zaszkodzi poczyszczenie czujnika doładowania / ciśnienia w kolektorze.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2013
    Skąd
    Szwajcaria
    Wiek
    30
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V + Virus 175KM 352Nm
    Rocznik
    2006
    Witam.

    Chciałbym przyłączyć się do tematu bo mam podobny problem. Cromka 1.9JTDm seryjnie 150KM ale z małym virusem na ok 175-180KM. I właśnie od tego się zaczęło, najpierw przy przebiegu 131k km padła skrzynia a teraz autko właśnie nie ma mocy na niskich obrotach i do tego jak by miało czkawkę, poszarpuje od czasu do czasu. Dodam, że mieszkam za granicą a tutaj paliwo jest o niebo lepsze od krajowego, ale te problemy z brakiem mocy zaobserwowałem właśnie po urlopie w PL. A teraz moje pytanie czy w moim przypadku też podejrzewacie EGR??? Dodam, że przepływkę już odpinałem i było moooooże troszkę lepiej. Czyszczenie i wymiana zaworu powinna pomóc? Czy zaślepienie tego zaworu nie ma wpływu na ekologię i nie jest widoczna przez komputer bo jeśli mi to wykryją na przeglądzie tutaj to podejrzewam, że mnie za to posadzą

    Pozdrawiam

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Wyczyścić i tak trzeba. Zaślepka z dziurkami jest rozwiązaniem z serwisu. Nic tego nie wykaże.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    bielsko biała
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    croma 1,9
    Rocznik
    2005
    ja mam bardzo podobny problem z tym ze u mnie nie ma ani egr-a ani klap wirowych dpf-a też się pozbyłem a mimo to nie mogę autem z miejsca ruszyć. ręce opadają co jeszcze może być nie tak.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Geometria łopatek turbiny, chłodnica powietrza doładowującego, węże ciśnieniowe z turbo, wtryskiwacze, filtr paliwa, brak kompresji w cylindrach, zaciśnięte zaciski hamulcowe, złej jakości paliwo.........itd,

    A cwłaściwie to wiadomo co jest zepsute..............................auto jest zepsute :-))
    CzarnyGD lubi to.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. brak mocy i dymienie na wysokich obrotach
    Napisany przez mihal147 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-06-2015, 21:31
  2. brak mocy na niskich obrotach
    Napisany przez xSandi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-02-2015, 21:30
  3. mało mocy na niskich obrotach po odpaleniu 1.9 120km MJ
    Napisany przez dejavu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2015, 09:07
  4. Brak ładowania na niskich obrotach, Stilo 1.9jtd
    Napisany przez meff na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-03-2014, 18:33
  5. Brak mocy na wyższych obrotach jtd
    Napisany przez maciek3103 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-02-2014, 16:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.9 jtd brak mocy na niskich obrotach

croma auromat slaby zryw przy ruszaniu

fiat croma 1.9 150km.slaby

croma slaba od dolu

brak mocy na niskich obrotach

1.9 jtd brak mocy na niskich obrotach

croma slabo ciagnie od dolu

fiat croma troche zamulony

jtd 150km brak mocy

fiat croma 1.9 jtd 150km brak mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl