Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    każda Croma 1,9 120KM jest bez klap!
    Ostatnio edytowane przez kox ; 07-01-2014 o 21:14



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    JTD i JTDm są Fiatowskie. Zaś benzynowe JTS są Oplowskie (GM).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    mJTD, to silnik GM, we współpracy z Fiatem.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    A co w tym silniku jest z GM? Chyba nic. Silnik 1.9 150KM jest przecież oparty na konstrukcji silnika 1.9 140KM , który był montowany np. w Stilo, Alfie 156, 147. Czy może mi kolega wskazać jaki wkład ma w silniki Diesla w Crome GM. W Cromie GM ma wkład w płytę podłogową oraz w niecieszącą się uznanie skrzynie m32.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Durne klapy wirowe to właśnie pomysł GM.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    kolego poczytaj trochę lektury o tych silnikach , 120 i 150 to mjtd i 120 w stilo takie ma i miało oznaczenie, co do udziału GM przy klapach wirowych to nie wiem skąd to wymyśliłeś?, co powiesz o silniku 140 kM który też jest fiata i posiada klapy wirowe?
    wiadomość dla mieszko - benzyniaki JTS to są włoskie silniki przeważnie montowane w alfach np;2.0 JTS


    cobyś za bardzo sięnie przemęczył to Fiat JTD
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 08-01-2014 o 12:22

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    wiadomość dla mieszko - benzyniaki JTS to są włoskie silniki przeważnie montowane w alfach np;2.0 JTS
    Miszko, nie mieszko

    2.0 JTS to konstrukcja oparta o 2.0 TwinSpark czyli Fiat, zadebiutowała w AR 156 i jest to coś zupełnie innego niż to co niżej.

    Zaś dla przykładu w AR 159 montowali benzynowe z JTSów trzy silniki: 1.9 JTS, 2.2 JTS oraz 3.2 JTS (nie JTS jeszcze były (też nie fiatowski) 1.8 MPI i na końcu (fiatowski) 1.8 TBi (1750)). Te dwa pierwsze egzemplarze konstrukcje powstały we współpracy z GM i są średnio udane. Bloki z tych silników pochodzą od GM. Słyną też z rozciągających się rozrządów. 3.2 JTS jest wzięty od GM Holden i zmodowany przez Alfę. Nie ma za dużo wspólnego z rdzennym V6 od Alfy, to inny silnik. Stąd często w aukcjach chcąc podkreślić wyjątkowość wspomina się o busso (Giuseppe Busso), czyli rdzennym v6 alfy.

    Czyli mamy:
    1.8 MPI 140 KM - to nie fiatowski motor, był też montowany w Vectra C, taki niby odpowiednik 1.8 TwinSparka
    1.75 200 KM - aka 1.8 TBi - produkcji Fiat, wszedł pod koniec produkcji 159tki.
    1.9 JTS 160 KM - blok GM + mod od alfy
    2.2 JTS 185 KM - blok GM + mod od alfy
    3.2 JTS 260 KM - wzięty z GM do Alfy, ma też brata w GM o pojemności 3.6l.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #23
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    sorry za literówkę

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Witam,
    dzięki za rady kompendium wiedzy na temat ilości KM w poszczególnych wersjach silnikowych

    A teraz trochę info, bo zdjęć nie ma chyba sensu wrzucać. Po rozbiórce okazało się co następuje:
    1. głowica - wymagała minimalnego planowania, więc pójdzie grubsza uszczelka; dwa zawory były lekko podgięte, więc wymiana. Dodatkowo sprawdzenie szczelności i wymiana uszczelniaczy zaworowych - innymi słowy kompleksowo zrobiona głowica
    2. blok - gładź cylindra ok, co mnie cieszy najbardziej Tłok ma leciutkie ryski - wygląda jak gdyby ktoś go stukał małym, płaskim śrubokrętem Nie dotykam bo to po prostu nie ma sensu, a na pewno poza estetyką nie będzie miało przełożenia na kompresję
    3. turbina - uszkodzone łopatki wirnika strony wydechowej, lekki luz wzdłużny wirnika (puszcza olej - turbina była mokra przy wyjmowaniu), również lekki (minimalnie) luz wirnika na stronie zimnej. Natomiast gwoździem do trumny jest zablokowana geometria łopatek - porusza się w bardzo niewielkim zakresie i co chwila blokuje. Jutro turbina jedzie na regenerację.

    Niestety samochodu nie uda się złożyć do piątku, więc przez weekend będę dofinansowywał ZTM

    Jeszcze raz zwracam się do Was z prośbą o jakieś wskazówki w temacie wad tej jednostki silnikowej - czy należy coś jeszcze wykonać?

    Pozdrawiam!

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    27
    Auto
    croma 1.9 120
    Rocznik
    2006
    [QUOTE=wolverinehh;162893
    1. głowica - wymagała minimalnego planowania, więc pójdzie grubsza uszczelka;[/QUOTE]


    uszczelka dobierana jest do wysokości wystawania tłoków ponad blok,głowica diesla w 99 procentach silników jest płaska,komora spalania jest w tłoku, więc planowanie nie wpływa na grubość uszczelki,uszczelkę grubszą stosuje się gdy komora spalania jest w głowicy i planując ją zmniejszasz objętość komory spalania.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Planowanie/zabielanie usunęło trochę materiału z głowicy, więc tym samym zmniejszyła się minimalnie pojemność komory spalania, a zawory będą bliżej tłoków. Dla zachowania warunków pracy zostanie włożona uszczelka, która jest o 1 setkę grubsza od seryjnej. W IC twierdzą (na podstawie katalogu), że to najgrubsza jaka występuje do tego motoru.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    27
    Auto
    croma 1.9 120
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wolverinehh Zobacz post
    Planowanie/zabielanie usunęło trochę materiału z głowicy, więc tym samym zmniejszyła się minimalnie pojemność komory spalania, a zawory będą bliżej tłoków. Dla zachowania warunków pracy zostanie włożona uszczelka, która jest o 1 setkę grubsza od seryjnej. W IC twierdzą (na podstawie katalogu), że to najgrubsza jaka występuje do tego motoru.
    po pierwsze nie o setkę ale o dychę,do tego silnika wystepuję trzy grubości
    0,82
    0,92
    1,02
    głowica jest płaska,komora jest w tłoku,zakładasz to co było ale Twoja sprawa.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał profesorr Zobacz post
    po pierwsze nie o setkę ale o dychę,do tego silnika wystepuję trzy grubości
    0,82
    0,92
    1,02
    głowica jest płaska,komora jest w tłoku,zakładasz to co było ale Twoja sprawa.
    Dzieki za info! Porozmawiam z mechanikiem, bo mozliwe ze wprowadzilem jakies zamieszanie.

    Jeszcze raz dzieki!


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 04-10-2018, 11:56
  2. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  3. Prośba o opinię: Croma 1.9JTD automat 2009r.
    Napisany przez tomi_weber na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-11-2013, 01:35
  4. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 06:50
  5. remont
    Napisany przez guti1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2011, 22:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kolektor bez klap wirowych fiat

czy jtd 1 9 150km ma klapy wirowe

urwana klapa wirowa

1.9 jtd 150km

fiat croma 1.9 jtd

forum fiat croma 1.9

klapy wirowe 1.9 jtd cena

koszt remontu silnika 1.9 jtd 150km

uszczelka kolektora dolotowego 1.9jtd 8v

croma wymiana silnika 150croma bez klapklapka wirowa diesel 1.9 jtd 150 km cenawymiana uszczelniaczy zaworowych jtdurwane klapy wiroweremont silnika 1.9 jtd 150KMkoszty remontu silnika 1.9 150 kmkompresja 1.9 jtdhttps:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9jtd-150km-remont-223251 9 jtd wymiana uszczelniaczy zaworowychwymiana uszczelniaczy zaworowych alfa 2.2 jtsobjawy zerwanej klapy wirowejUrwanie klap fiat cromaklapy wirowe fiat croma 1.9 jtdUrwana klapa wirowa fiatremont glowicy po urwaniu klapy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl