Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007

    Croma 1.9JTD 150km - remont

    Witam,
    ze względu na przykry wypadek jaki się przydarzył mojej Cromie 1.9JTD 150KM w automacie przy przebiegu 186.000 km, jestem zmuszony m.in. zrzucić glowicę. Powodem okazała się urwana klapka wirowa kolektora ssącego, która wpadła do jedego z cylindrów - efektem jest obniżona kompresja do 15bar na jednym cylindrze.

    Na tą chwilę z rzeczy które zostały wykonane:
    1. wyczyszczony i rozbrojony kolektor z klap wirowych
    2. wyczyszczony egr
    3. sprawdzone chyba wszystkie możliwe czujniki - na podmianę z drugiego sprawnego modelu (brak jakichkolwiek błędów, adaptacja wykonuje się poprawnie)

    Planuję teraz:
    1. zrzucić turbinę (w końcu ten metal gdzieś poleciał i pytanie, czy nie rozwaliło wirnika, nie spowodowało luzu wzdłużnego na wirniku, lub czy chociażby nie zablokowało geometrii pracy łopatek). Jeżeli będzie fail - regeneracja, jeżeli będzie ok - kilka pln'ów mniej będzie kosztować "zabawa".
    2. Zrzucić głowicę - sprawdzić, które z zaworów są pogięte (niższa kompresja). Mam nadzieję, że gładź cylindra jest cała. Wymienić co trzeba, najprawdopodobniej zabielić głowicę.
    3. Złożyć na nowych gratach - uszczelki zaworów, uszczelka głowicy, turbiny, kolektora wydechowego, oliwa, filtry, nowy płyn chodniczy, itd.

    Moje pytanie do Was - czy silnik 1.9JTD 150km ma jeszcze jakieś wady, które można usunąć podczas rozbiórki silnika?

    Moją wielką obawą jest gasnący silnik - przez ostatnie 15.000 km (3 miesiące) silnik zgasł chyba 5 lub 6 razy co w przypadku skrzyni automatycznej nie powinno mieć miejsca. Za każdym razem w takich samych warunkach - dojeżdżam do świateł i hamuję (bez znaczenia czy hamowanie jest powolne czy gwałtowne).


    Czy macie dla mnie jakieś wskazówki, pomysły?


    Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał wolverinehh Zobacz post
    Moją wielką obawą jest gasnący silnik - przez ostatnie 15.000 km (3 miesiące) silnik zgasł chyba 5 lub 6 razy co w przypadku skrzyni automatycznej nie powinno mieć miejsca. Za każdym razem w takich samych warunkach - dojeżdżam do świateł i hamuję (bez znaczenia czy hamowanie jest powolne czy gwałtowne).
    Z automatycznymi skrzyniami we fiatach doświadczenie mam zerowe (ot kilka razy prowadziłem samochód z taką skrzynią), natomiast z innymi automatami miałem dużo do czynienia. Na pewno wiele zależy od konstrukcji skrzyni (bo różnią się nawet zasadą działania), ale jedno mają wspólne - gaśnięcie silnika podczas jazdy może być powodowane przez mechanizm wysprzęglający. Pomijając auta z układem Start/Stop, ale Croma z 2007 chyba nie była w niego wyposażona?
    Z tym że takie "zaduszenie silnika" mechanik albo doświadczony kierowca rozpozna, objawy są charakterystyczne i łatwe do zauważenia (co najmniej lekkie szarpnięcie przed, obroty spadające poniżej minimum itp).
    Są też inne powody gaśnięcia silnika przy hamowaniu (nie związane ze skrzynią biegów/sprzęgłem), w Twoim przypadku problem jest taki że usterka występuje sporadycznie co utrudnia znalezienie przyczyny.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Dziękuje za szybka odpowiedz
    Croma (przynajmniej moja) nie ma takiego systemu. Z kolei gaśnięcie silnika przebiega nadzwyczaj płynnie - zero szarpnięcia, nieregularności pracy. Obroty nagle lecą w dół i samochód albo się jeszcze toczy na hamulcu albo już stoi.

    Wracając do tematu remontu silnika - jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę, co wymienić?

    Pozdrawiam!

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Próbowałeś może podłączyć się pod ECU via OBD i program typu MES/FES? Możliwe, że coś skrzynia zarejestrowała. To by dużo pomogło.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Sprawdzałem - "niestety" brak jakichkolwiek błędów w żadnym z modułów:/

  7. #6
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    załóż kolektor bez klap wirowych, pozbędziesz się problemu w przyszłości

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał kox Zobacz post
    załóż kolektor bez klap wirowych, pozbędziesz się problemu w przyszłości
    Kolektor już rozbrojony - klapy wirowe wyleciały w niepamięć. Szkoda tylko, że mechanik po zakupie stwierdził, że mam kolektor bez klap wirowych, bo nie wiedział że od 2007 nastąpiła modyfikacja. Kolektor aluminiowy ze sterowaniem od góry ustąpił miejsca plastikowej wersji z pełnym sterowaniem od dołu... Potem poszedł wirus na 190km co zapewne juz tylko przyspieszylo rozpad klap wirowych.

  9. #8
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    no to mechanik dał ciała, tak jak napisałeś pozmianowy był plastikowy.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    @kox - a czy są jeszcze jakieś inne znane wady tej konsrukcji, ktorych można się pozbyć za wczasu? Od razu zaznaczam, że EGR i DPF są sprawne, więc nie wyrzucam

  11. #10
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    egr dpf, klapy to są rzeczy na które dużo ludzi psioczy. Ja klap nie mam fabrycznie a dpf i egr działają bez zarzutów więc również nie ruszam.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Nie ma takiej możliwości, że nie masz fabrycznie klap. To jest w tym silniku i już. Nie było opcji, że bez. Każda Vectra C, Saab 9-3, Croma mają klapy bez wyjątku.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    Nie ma takiej możliwości, że nie masz fabrycznie klap. To jest w tym silniku i już. Nie było opcji, że bez. Każda Vectra C, Saab 9-3, Croma mają klapy bez wyjątku.
    Kolega kox ma silnik 8v, a w nim nie ma klap.

  14. #13
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    dokładnie tak, 120tka na Belgie- fabrycznie bez klap

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    A bo kolega nie ma mJTD, tylko JTD, a to jest ogromna różnica. To jest silnik który pamięta stilo, a już na pewno nie wyszedł z pod ręki opla. To jest zupełnie inna jednostka, i tylko mieszasz w głowie tym którzy, później będą za wszelką cenę szukali wersji mJTD bez klap, która nie istnieje. mJTD 120km też jest wyposażona w klapy.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał bartek6622 Zobacz post
    A bo kolega nie ma mJTD, tylko JTD, a to jest ogromna różnica. To jest silnik który pamięta stilo, a już na pewno nie wyszedł z pod ręki opla. To jest zupełnie inna jednostka, i tylko mieszasz w głowie tym którzy, później będą za wszelką cenę szukali wersji mJTD bez klap, która nie istnieje. mJTD 120km też jest wyposażona w klapy.
    Jak mi pokażesz klapy w silniku 120KM to dostaniesz skrzynkę piwa. Ponadto mJTD jest jednostką Fiata, a nie Opla.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 04-10-2018, 12:56
  2. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 21-06-2016, 00:52
  3. Prośba o opinię: Croma 1.9JTD automat 2009r.
    Napisany przez tomi_weber na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-11-2013, 02:35
  4. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 07:50
  5. remont
    Napisany przez guti1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2011, 23:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kolektor bez klap wirowych fiat

czy jtd 1 9 150km ma klapy wirowe

urwana klapa wirowa

1.9 jtd 150km

fiat croma 1.9 jtd

forum fiat croma 1.9

klapy wirowe 1.9 jtd cena

koszt remontu silnika 1.9 jtd 150km

uszczelka kolektora dolotowego 1.9jtd 8v

croma wymiana silnika 150croma bez klapklapka wirowa diesel 1.9 jtd 150 km cenawymiana uszczelniaczy zaworowych jtdurwane klapy wiroweremont silnika 1.9 jtd 150KMkoszty remontu silnika 1.9 150 kmkompresja 1.9 jtdhttps:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9jtd-150km-remont-223251 9 jtd wymiana uszczelniaczy zaworowychwymiana uszczelniaczy zaworowych alfa 2.2 jtsobjawy zerwanej klapy wirowejUrwanie klap fiat cromaklapy wirowe fiat croma 1.9 jtdUrwana klapa wirowa fiatremont glowicy po urwaniu klapy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl