Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 21 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 309
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma 1.9 - spalanie (bez sciemy)  

  1. #16
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Ja upatrzyłem sobie rocznik 2007. Cena przystepna diesle tansze od benzyny wiec tak jak piszesz - przy takim przebiegu na jedno wychodzi. A nie wiadomo tak na prawde co dalej z gazem wiec ....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z ropa jest tak że zawsze możesz kogos znaleźć co wozi ropę od sąsiadów z zagranicy, choć nie wiem czy u was cos takiego ma miejsce. Bartosz ładnie ci wyliczył tylko myślę że LPG więcej spali niż te 9/100 i do tego dolicz droższe przeglądy i częstszą (w porównaniu z benzyną wiadomo w dieslu świece się rzadko przepalają) wymianę świec i kabli do tego jeszcze zima zanim się nagrzeje to jeździsz na benzynie. a jak dojeżdżasz do pracy na mieście to kto wie czy gdzieś dopiero na 3/4 drogi na LPG nie przeskoczy. duzo jest plusów i minusów każdego z rodzai zasilania. lecz skoro ON tańszy o 10 tyś to chyba sprawa trochę się wyjaśnia

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    49
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    mnie wychodzi średnio pomiędzy 6,3 a 6,8, 60% trasa- 40% miasto. Jak dla mnie bardzo dobrze, jeszcze nie miałem jak sprawdzić na dłuższej trasie, pewnie dopiero w wakacje

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    Jak wybierałem samochód to miałem niemały dylemat, ponieważ normalnie to wożę dzieciaki do szkoły i trochę jeżdżę po mieście. Ale za to mam takie okresy w ciągu roku, gdzie w miesiąc robię 10tys. (średniorocznie robię jakieś 30-40tys.km). Szukając samochodu trafiłem z polecenia przyjaciela do rzeczoznawcy (facet ma uprawnienia rzeczoznawcy, które posiada jakieś 10 osób w Polsce, jest biegłym sądowym, itd.).
    Przekonał mnie, w następujący sposób.
    Jeżeli dużo jeździsz (50-100tys. rocznie) to szukaj diesla o pojemności powyżej 2.0 pojemności. Zalety: diesel jako silnik jest zdecydowanie trwalszy i mniej zawodny, duża pojemność daje więcej KM i łatwość wyprzedzania, a przy większych pojemnościach dużo mniej obciąż się silnik, przez co mniej się zużywa. Koszt paliwa ma znaczenie, jednak jak w 2 lata zrobisz 100tys. to koszty napraw, remontów, przeglądów są zdecydowanie wyższe niż oszczędność na paliwie.
    Jeżeli jeździsz przeciętnie (przede wszystkim miasto, czasami wypad na wakacje) to szukaj silnika o stosunkowo niskim zużyciu paliwa (np. benzyna), ale na pewno nie gaz.

    Jeżdżenie na gazie w mieście wcale nie daje dużych oszczędności (częste postoje, zapalanie, itd.). Gaz efektywnie zwraca się (chodzi o koszt porządnej instalacji gazowej) po wielu tysiącach km. Więc jeżeli nie wyjeździsz tych kilometrów w przeciągu 2-3 lat to cała Twoja oszczędność jest tylko iluzją.

    Ja z uwagi na swoje wojaże po Polsce wybrałem diesla 2.4 z automatem i mocą 200KM. Autko pali 6.5l/100 w trasie i 7-8l po mieście (potrafi więcej, ale tylko wtedy gdy zbyt mocno poganiam moje 200 koników).
    Dlatego zanim wybierzesz rodzaj silnika dokładnie zastanów się czy i na czym zamierzasz oszczędzić, bo wielu "specjalistów" pokazuje tylko cenę jednostkową gazu, zapominając, że dobre instalacje to poziom 3,5-4,5tys. zł. Wtedy przy cenie ON=5,65 i LPG=2.76 wychodzi:
    - musisz pamiętać, że gazu spalisz więcej niż ON i to o jakieś 1.3 razy.
    - czyli ekwiwalent 1l ON w gazie to cena: 3,75zł. (2.76zł x 1.3)
    - realna różnica w cenie to: 1.9zł na 1l
    Tylko do zwrócenia się kosztów samej instalacji gazowej musisz zatankować 1.842 litry ON.
    Przyjmując, że średnio spalisz 8 litrów to zwrot zaliczysz w okolicach 23tys. km.
    Dopiero po przejechaniu 23 tys. km realnie zaczniesz oszczędzać. Jeśli zajmie ci to do 1 roku to warto się zastanowić. Jeżeli dłużej to ryzykujesz tym, że cena paliwa spadnie i twój próg opłacalności przesunie się jeszcze dalej. Poza tym im nowszy samochód kupisz tym droższa będzie instalacja gazowa (do najnowszych modeli potrafi kosztować i z 5tys.zł).

    Wybór należy do Ciebie

  6. #20
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Gaz poszedł ostatnio w góre i jest to na granicy opłacalności. Dlatego jestem zdecydowany na benzyne.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2012
    Skąd
    radom
    Wiek
    37
    Postów
    20
    Auto
    fiat bravo
    Cytat Napisał k66 Zobacz post
    Gaz poszedł ostatnio w góre i jest to na granicy opłacalności. Dlatego jestem zdecydowany na benzyne.
    i dobrze, też miałem podobny dylemat ale jednak zostanę przy benzynie, chwila moment i gaz będzie powyżej 3 zł
    22

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    i dlatego ja mam diesla. wy tankujecie paliwo po 5.8 a ja ON po 4.5 i mam fajniej

  9. #23
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Jak mieszkałem w Radzyniu Podlaskim to tez miałem dostęp do taniego paliwa ale teraz na drugim końcu Polski szwaby jeszcze podbijaja cene, bo sie ostatnoi zanecili na nasze stacje graniczne.
    BTW - w związku z tym ARAL powraca do Polski po 12 latach w takich miejscowosciach jak Słubice, Zgorzelec, Kostrzyn, bo krzyżacy lubia ta stacje.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    10
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 2006
    Witam
    dlaczego nikt nie napisze ile pali croma 1,9 150 km w miescie.
    Mam crome z 2006 r.jezdze w miescie nie stoje w korkach i specjalnie nie szaleje/warszawa/.
    Nie udało mi sie aby spaliła mniej niż 10l/100 km.a bywa ze i wiecej.
    Takze sie dziwie skad sie bierze to wasze zuzycie 7,5 l,5,6 l i tp.chyba jezdzicie tylko z górki.
    Pozdrawiam

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    49
    Postów
    152
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 km
    może dlatego że ja mam dogodny dojazd do pracy 30 km z czego 15 dwupasmówką druga cześć oddana będzie pod koniec roku dlatego od zawsze jeżdżę dieslem bo wychodzi najtaniej.
    w miasto wjeżdżam tylko na zakupy. Pewnie dlatego mam spalanie na poziomie miedzy 6 a 6,7 które mnie całkowicie zadowala

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Moja Croma 1,9 150km pali mi około 9,5l w mieście. W cyklu mieszanym wychodzi mi około 7,5l a na trasie około 6 do 6,5l przy prędkościach 130-150km/h. Dodam jeszcze iż moja croma jest po chipie.
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2012
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    10
    Auto
    FIAT CROMA 1,9 2006
    Dzieki
    Moja nie ma chipa.
    Moze dlatego.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Cytat Napisał HARY WAWA Zobacz post
    Witam
    dlaczego nikt nie napisze ile pali croma 1,9 150 km w miescie.
    Mam crome z 2006 r.jezdze w miescie nie stoje w korkach i specjalnie nie szaleje/warszawa/.
    Nie udało mi sie aby spaliła mniej niż 10l/100 km.a bywa ze i wiecej.
    Takze sie dziwie skad sie bierze to wasze zuzycie 7,5 l,5,6 l i tp.chyba jezdzicie tylko z górki.
    Pozdrawiam
    Nigdy nie miałem przekroczonego średniego powyżej 8.0 ... korek miasto + autostrada non stoper 170-200 km/h wyjdzie mi z 7,2 max.
    Norma to przedział 6,2-6,4 - przy spokojnej jeździe, albo 6,8-7,0 - przy deptaniu . Samo miasto ( katowice ) gdzie też się czasem sporo stoi - 6,8. Za kapelusznika się nie uważam - lubię jeździć dynamicznie .
    Tak jak u Ciebie 10 ( czy 9,5) i więcej na 100km - jak dla mnie kosmos. Zastanawiał bym się czy wszystko z furą ok - powiesz że głupie pytanie ale filtr silnikowy powietrza miałeś ostatnio wymieniany ?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Średnie spalanie w mieście wychodzi mi takie jak wyzeruje licznik i robię tylko i wyłącznie miasto. Korki i deptanie ze świateł . Fakt że jak jeździłem do roboty za miasto to i spalanie miałem w granicach 6,8 ale wyjeżdżałem o 5:40 rano więc zero korków i około 20km jechałem autostradą. Filtr powietrza wymieniam systematycznie co 15tys km razem w wymianą oleju. Auto po chipie ma teraz 191km to i zapotrzebowanie na powietrze większe więc wymiana filtra jest bardzo ważna.Fakt że w trasie udaje mi się czasami zejść do 6l ale to sporadycznie Tak uśredniając około 7l wychodzi jak długo nie zeruję licznika. Jak na niemałe auto bo ponad 1600kg i dość wysokie myślę że nie jest aż tak strasznie
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 25-02-2012 o 17:37
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    50
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    12.2006
    No jest jeszcze jedna różnica. Bywam w Warszawie średnio 2 razy w miesiącu. Czas przejazdu np. 10km w Warszawie w porównaniu z przejazdem tego samego dystansu w Łodzi, Wrocławiu czy Toruniu to zdecydowanie 2 różne światy.
    W szczycie w Warszawie średnia prędkość przemieszczania oscyluje wokół 2-3km/h (w centrum). Jeżeli ktoś pisze, że jego fura pali po mieści mniej to niech napisze od razu jaką średnią prędkość pokazuje jego komputer (parametr liczy się automatycznie i można go sprawdzić). W przypadku Warszawy w niektórych porach powinno się pisać o zużyciu paliwa na godzinę l/1h niż zużyciu l/100km.
    To taka mała dygresja, aby nie wpędzać kolegi z Warszawy od razu w kompleksy czy straszyć kosztami napraw.


 
Strona 2 z 21 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie croma
    Napisany przez jamal na forum Croma
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post: 12-03-2014, 21:19
  2. Jaka croma najlepsza?
    Napisany przez k66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 16-11-2013, 09:48
  3. bez dachu :D
    Napisany przez odyn44 na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post: 15-06-2010, 12:46
  4. moja croma
    Napisany przez luki21 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-04-2009, 19:38
  5. [PDF] Croma
    Napisany przez miszko na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2008, 06:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma spalanie

fiat croma 1.9 jtd opinie

fiat croma 1.9 jtd spalanie

croma opiniefiat croma 1.9 jtd 150km opinieforum fiat cromafiat croma 1.9 150km opiniefiat croma 1.9jtd 150km opiniefiat croma forumcroma 1.9 jtd opinieforum cromafiat croma opinieopinie fiat croma 1 9spalanie fiat cromafiat croma 1 9 opinieopinie o fiat croma 1.9jtdfiat croma 1.9 opiniespalanie croma 1.9fiat croma 1 9 jtd opiniecroma 1.9 jtd spalaniespalanie fiat croma 1.9opinie o fiat croma 1.9 jtdfiat croma 1.9croma 1.9 opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl