Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2016
    Skąd
    łódź
    Wiek
    39
    Postów
    1
    Auto
    croma 1.9
    Rocznik
    2006

    Croma 1.9 - podczas przyspieszania czuć, że auto szarpie

    Witam
    Proszę o pomoc z moim samochodem.
    Podczas jazdy i przyśpieszania samochód "szarpie" a po puszczeniu pedału gazu wydaje dżwięk"kłapaia" .Jak dodam gazu na "full" problem nie występuje.
    Sprawdziłem wtryski, turbinę, świece i resztę.komputer diagnostyczny nic nie pokazuje.Mechanicy nie mają pomysłu co może być przyczyną.Macie jakieś sugestie co to może być.
    dziękuje i pozdrawiam

    Croma - przebieg 223 tyś - jestem 1 właścicielem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    84
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Kolego mam podobny problem i szukam przyczyny. Stawiam na egr. Mialem go usunąć ale niestety pojawiły sie inne rzeczy które musze zrobic wczesniej.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Kurde, u mnie też jakiś dziwny dźwięk czasami słychać przy puszczeniu gazu. Ale nic nie szarpie. EGR zaślepiony.
    Zacząłem myśleć czy to nie np. zawór upuszczający ciśnienie z układu dolotowego (coś jak DV czy blow-off). Jak w ogóle to jest rozwiązane w Cromie? Ma ktoś schemat układu dolotowego do 1.9 jtd? Chyba, że jest do znalezienia w EPERze?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    W jakim zakresie obrotów / na jakim biegu masz to szarpanie? Jeśli na wysokich biegach (od 4-ki w górę, a na niższych niewyczuwalne), oraz ok 1200-1800 obrotów - IMHO "dusi go" zbyt duzo spalin z egr. Kup serwisową "zaślepkę" z otworami zmniejszającą ilość spalin wpadających do kolektora z EGR i załóż - powinno sporo pomóc.

    Możliwe też że sam egr się nie domyka (tego kompem nie sprawdzisz) - puszcza za dużo syfu i stąd "duszenie" i szarpanie przy dodaniu gazu

    Jeśli masz silnik 150KM - inna opcja to już poważniejsza sprawa - do sprawdzenia kolektor dolotowy (listwa) - ale to raczej nie szarpanie a mułowatosć

    Podobne problemy (choć raczej nie szarpanie a mułowatość na niskich obrotach) może generować nieszczelny układ dolotowy i podciśnienia -do sprawdzenia czy gdzieś nie ma dziury oraz czy przewody podciśnieniowe nie sparciały

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    328
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Kurde, widzę, że to jakaś kolejna bolączka cromy. U mnie też słychać takie dziwne dźwięki, ostatnio nawet zacząłem to głębiej analizować. Sytuacja ma miejsce tylko w okolicach ok. 1800 - 2100 obrotów i objawia się tym, że auto poszarpuje czasami jadąc po równym z minimalnym obciążeniem silnika, lekkie dodanie gazu niweluje problem. Natomiast przy takim delikatnym operwaniu czyli lekko dodaję gaz i puszczam to jest właśnie takie jakby "parskanie", trochę jakby właśnie jakiś wyczynowy blow-off był założony. Przy mocnym wciskaniu gazu dźwięk się nie pojawia. Oczywiście wszystko w tym samy zakresie obrotów. Czyli sytuacja analogiczna jak u pierwszego kolegi, nawet przebieg u mnie bardzo zbliżony.
    Może poprostu wyeliminować potencjalne źródła problemu. Od siebie powiem, że to na pewno nie dwumas (podjrzewałem go przez chwilę) bo miałem wymieniany i dalej slychać, raczej też nie EGR bo niedawno go wyciągałem, czyściłem, testowałem, działa jak nowy. Zastanawiałem się nad turbiną i ewentualnie kolektorem.
    Ostatnio edytowane przez stevenek ; 24-01-2016 o 22:29

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    W naszych Cromach zaworów upustowych (blow-off) brak, generalnie w ropniakach rzadko występują, ze względu na niższe ciśnienie doładowania niż np w turbo benzynach. Z kolei od strony brudnej, rolę wastegate spełniają łopatki geometrii turbiny. Gdy jest taka potrzeba wracają do pozycji zamkniętej i spaliny "omijają" (w dużym uproszczeniu) wirnik turbo.

    Podejrzewałbym EGR, dziurawy dolot, klapy wirowe. Można to sprawdzić samemu - latarka w rękę i dokładnie oglądamy wszystko od filtra powietrza do kolektora dolotowego. Może IC dziurawy?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Miałem ten sam problem ale w ciepłe dni - jakby silnik na ułamek sekundy tracił moc w przedziale 1800-2200 obrotów przy lekkim dodaniu gazu. Przy mocnym dodaniu gazu problem nie występował. Czyszczenie EGRa oraz overboosta środkiem z Lidla (taki w pomarańczowej butelce do kuchni ) oraz wstawienie zaślepki serwisowej rozwiązało problem. PZDR
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    328
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Egr wyszorowałem na błysk jakimś wynalazkiem do gaźników motocyklowych. Znajomy mechanik mi go polecił. Sadza schodzi niemal bez szorowania. A co do overboosta to chodzi o ten zaworek vacu na pasie przednim?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    869
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    zawór EGR można łatwo wyczyścić. należy jednak pamiętać o jego sterowaniu, elektromagnes/cewka. sprawdź czy ten mały bolec, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworu, czy on pracuje płynnie.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2013
    Skąd
    KRK
    Postów
    354
    Auto
    CROMA 1,9 8V MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    A co do overboosta to chodzi o ten zaworek vacu na pasie przednim?
    Nie, chodziło mi o czujnik na kolektorze dolotowym ( z tyłu silnika od strony grodzi) przykręcany na jednego torx-a.
    O coś takiego:
    bosch-czujnik-cisnienia-map-sensor-alfa-159-brera-4222478956.jpg

    Zaraz obok EGR-a. Uważaj tylko aby nie zniszczyć tej żółtej chorągiewki w środku.
    PZDR
    Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm - Jerzy Giedroyc

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Oleszyce
    Wiek
    41
    Postów
    76
    Auto
    fiat croma jtd
    Rocznik
    2006
    tez mi szarpala moja krowa w zakresie 1800-2000 obr/min. Egr oczyszczony, zawor overboost tez. Problem nadal moja maszyne trapil. Okazalo sie ze trzpien w cewce egr zacinal sie przy pelnym wysunieciu. Wiec: cewka rozwiercona, trzpien wybilty, oczyszczony z sadzy i nagaru, nasmarowany smarem do lancuchow-auto nabralo wigoru + 20 kucy jak nic, plynnie przyspiesz bez szarpniec. powodzenia

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2015
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    55
    Postów
    35
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Walczyłem niedawno z tym szarpaniem aż wreszcie wymieniłem EGR na nowy zamiennik.Przesłał szarpać aczkolwiek czasami zdarza mu sie wydobyć ten szczekający dźwięk....naszczęście już bez szarpnięcia.
    Pozdrawiam

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie problemy z szarpaniem i szczekaniem skończyły się 2 tygodnie temu po zaślepieniu całkowitym egr. Polecam wszystkim. Zaślepka z allegro za 10 zł uzdrawia silnik.

    Na 99% winna była u mnie słaba sprężyna w zaworze egr. Przy dodaniu gazu w zakresie 1500-1800 obr grzybek zaworu sam (pod wpływem dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym) podnosił się. W efekcie część sprężonego powietrza uciekało z dolotu w wydech przez egr. Stąd efekt akustyczny-szczekanie.

    Wcześniej udrażniałem cewkę w egr i miałem serwisową zaślepkę z 4-ma dziurami która niestety nie likwiduje szarpania. Na naciąganie sprężyny już zabrakło mi cierpliwości. A poza tym na jak długo by to pomogło?

    Ps. Żółta kontrolka silnika na blacie mi nie przeszkadza (czego nie mogę powiedzieć o wcześniejszym szarpaniu)
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 14-02-2016 o 22:52

  15. #14
    mgr
    mgr jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2008
    Miałem objawy podobne - choć bez "kłapania". Winny okazał się przegub wewnętrzny lewej półosi.


 

Podobne tematy

  1. croma do 15 tys
    Napisany przez luk202 na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 30-09-2015, 08:52
  2. Croma 16V
    Napisany przez Tomabr na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-04-2015, 22:49
  3. croma 1.9
    Napisany przez sebiusz na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-11-2014, 09:04
  4. Croma i LPG ?
    Napisany przez MarcinCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-09-2014, 11:38
  5. Croma 2,4
    Napisany przez DaNsOuNd na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2014, 16:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma szarpie

croma brak mocy szarpanie przy niskich obrotach

szarpniecie silnika croma

samochud croma szarpie co moze byc

pidszarpywanie vroma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl