Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 52
Like Tree5lubi to!

Temat: Croma 1,9 jtd 150km zakup  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    30
    Postów
    330
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Świecą się w sumie 4 kontrolki:
    zaciągnięty hamulec ręczny
    rezerwa paliwa
    konieczna adaptacja szyb
    otwarte drzwi
    Obadałem dokładnie i zwracam honor. Masz rację Helikopter jest bardziej na lewo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Croma to fajne auto, bardzo praktyczne, wygodne w długich trasach, z pojemnym baganikiem, nie sprawiające wiekszych problemów, ale parę tematówi potencjalnych pułapek jest...
    Po pierwsze - samo nadwozie i podwozie:
    auto generalnie nie jest podatne na korozję (ja mam z pierwszej partii produkcji w 2015 i korozji nie widać), jeśli wiec egzemplarz w ogłoszeniu ma ślady korozji -to zapewne miał jakieś "przygody".. Natomiast słaba sprawa to maska - narażona na bombardowanie kamieniami i żwirem może mieć "odstrzały" lakieru - u mnie kilka jest. Norma jeśli auto jeździ a nie stoi (ew...było niedawno malowane). Ma też tendencje do odłażenia lakieru przy lusterkach oraz przy ...tylnej wycieraczce
    Ogranicznik drzwi kierowcy - warto sprawdzić czy nie obciera / gładko chodzi, bo lubi się tm coś zacierać
    Klamki - sprawdź czy chodzą w całym zakresie i nie odstają (mają tendencje do obrywania się, albo nie dochodzą do końca.
    Tylna klapa: zamek przymocowany jest do dość cienkiej blachy, a do tego dziura przez którą wychodzi trzpień wycieraczki nie jest za dobrze uszczelniona - w efekcie dostaje się przez nią do zamka i mocującej blachy woda - i to potrafi potem skorodować. Naprawa mało fajna, trzeba kombinować (bo nie ma jak tam tego wymienić)
    Lusterka mają tendecje do obrywania sie (konkretnie - koroduje to "łożysko" na którym się ono obraca, w efekcie składając lusterka łatwo może ono "zostać w ręku") - sprawdź czy się składają i rozkładają (a najlepiej poproś sprzedającego by to zrobił- coby w razie czego nie kazał ci za nie płacić ). Sprawdź też czy działą podgrzewanie szyb (tył i lusterka) - bo zwłąszcza w lusterkach lubi paść - wtedy do wymiany są wkłady
    POdwozie:
    Wiadomo - zawieszenie przód (nie jest specjalie podatne na awarie, amortyzatorów jeszcze nie zmieniałem a mam ponad 250 tyś przebiegu (choć były zmieniane łożyska amortyzatorów), wahcze raz przy ok 160 tyś, kilka razy łączniki stabilizatora i drążki kier, były wymieniane też półośki napędowe, Przy półośkach lubi się rozszczelnić uszczelnienie ze skrzynią - dobrze gdyby auto nie miało wymytego silnika i skrzyni - wtedy widać czy tam cieknie czy nie
    Pewien stopień upierdliwości to gumy stabilizatora z przodu: przy przejeżdzaniu przez progi zwalniające zawieszenie skrzypi jak stary tapczan. Ten gumy to tania sprawa, ale sama wymiana dość upierdliwa.
    Z tyłu - nic się specjalnie nie dzieje z wyjątkiem "bananów" (stukają) oraz.. zapiekania się śrub regulujących geometrię. Zapieczone - nie pozwalają na regulację pochylenia koła, w efekcie mamy "trapez" z tylnych kół i ścinane opony. Naprawa kosztowna (spore ryzyko uszkodzenia drogich wahaczy). Trzeba sprawdzić geometrię - czy pochylenie kół z tyłu jest OK
    Silnik:
    generalnie Fiat nie ma dobrych dużych silników benzynowych, wiec diesel to lepszy wybór, ale .. wersja 150KM ma mało ciekawie rozwiązany kolektor dolotowy. Te co pokazałeś na fotach to wersje przedliftowe (lifting był ok 2007) - mają więc "zewnętrzną" listwę sterującą klapami wirowymi. Ta listwa lubi spadać, a wtedy wymiana kolektora (sam kolektor to ok 800zł + kosztowna robocizna - bo jest kupa roboty z jego wymianą). Przecietnie wytrzymuje ok 100 tyś. W wersjach poliftowych tą listwę schowano, poprawiono by nie spadałą tak łatwo ale.... zwiększono prawdopodobieństwo urwania się klap wirowych - co może skończyć się zniszczeniem silnika (w wersji przedliftowej o takim przypadku nie słyszałem). TO w zasadzie najgorszy mankament tych silników
    Inny feler to skrzynia biegów (manual) do diesli - osławiona M32. Wyrabiają się łożyska, skrzynia albo zaczyna huczeć na 5-6 biegu, albo wogóle się "rozpada" (uszkodzenie łozyska na którym opiera się wałek). U mnie póki co nic się nie dzieje, ale panuje opinia że te skrzynie wytrzymują ok 150 tyś... Naprawa ok 2000zł
    DPF-we fiatach raczej problemu nie sprawia. Podobnie wryskiwacze. Dwumas - u mnie jest oryginalny (razem z oryginalnym sprzęgłęm)

    Jeśłi będziesz kupował - koniecznie komputer z MES i osoba która "wie o co w tym chodzi"- jest trochę parametrów które trzeba sprawdzić, zarówno na zimno jak i na gorąco, oraz w czasie jazdy - one wiele mogą powiedzieć o kondycji różnych podzespołów i układów. Również polecam kogoś kto tymi samochodami jeździ -bo wtedy najlepiej ocenić zachowanie auta
    A jeśli trafi się dobry egzemplarz - sprawdzić wszelkie papiery ( i to nie tyle książka serwisowa, bo ta może być jaka chcesz - ale np faktury za części, naprawy itp), VIN w jakimś ASO (historia).
    NIe kupuj "na niemca" - tzn umowę podpisuj wyłącznie z handlarzem, a nie jakimś podstawonym Niemcem. A jeśłi masz dane sprzedającego - znajdź kogoś kto dobrze zna język, spróbuj ustalić nr tel (często jest w papierach, albo można to zrobić po adresie) i pogadaj - niech ten ktoś wypyta o wszelkie "ciekawostki".
    Capsel, andy5, pezet3 i 1 innych lubią to.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Z tymi przyciskami to różnie bywa, moja crome jak kupowałem miała tylko delikatnie zarysowany przycisk od składania lusterek, w tym momencie schodzi już ze sterowania przednimi szybami, a przejechałem od zakupu 25 tysięcy(208tys obecnie). Dodam ze nie obchodzę się z nimi brutalnie a jednak...
    u mnie były małe ryski , cieszyłem się super stan. W wakacje , nad morzem troszkę padało i pakując dzieci i sprzęt zostawiłem otwarte drzwi ........i katastrofa Ta folia zachowała się jak kalkomania , po prostu odstała od plastiku i po wyschnięciu stwardniała. No i mam dokładnie tak jak często widać . Czyli niekoniecznie zniszczone przyciski świadczą o przebiegu. Wychodzi na to ze po zarysowaniu te przyciski sa bardzo wrażliwe na zamoczenie! ....Moze to jakieś kwaśne deszcze były??? Bo wcześniej przecierałam wilgotna szmatka i nie było problemu.
    Teraz zastanawiam się czy nie kupić dwóch używek od tyłu wsadzić na przód. Łatwiej i taniej wyjdzie niż komplet od kierowcy.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Do opisu Rafała można dodać ciągłe problemy z EGR i związane z tym szarpanie występujące powszechnie w 1.9 jtdm przy przyspieszaniu. W wielu przypadkach kierowcy nie opanowali usterki i tak jeżdżą, narzekając.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    warmia
    Wiek
    37
    Postów
    12
    Auto
    w124
    Rocznik
    1986
    Bardzo dziękuję za pomoc,sporo mi pomogliscie. Ale mam jedno główne zasadnicze pytanie, po przeanalizowaniu wszystkie doszedłem wraz z mechanikiem że dizel nie dla mnie, często pokonuje trasy 5-10 km, a jak wiadomo dla dizla nie jest to dobre. Zimą to nawet temperatury nie złapie, czy w Croma nie ma naprawdę żadnego godnego polecenia silnika benzynowego?

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    877
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nasza Coma jest głównie używana przez żonę na dojazd do pracy, 8 km w jedną stronę. ja kilka razy w miesiącu jadę na zakupy, zależny do którego sklepu, najdalej jest do Auchana 2,5 km. średnio raz w miesiącu wyjazd do rodziny ok 100 km w jedna stronę. od 4 lat w taki sposób auto użytkowane i nie ma żadnych problemów z silnikiem. nalatane ma już ponad 204 000 km
    Pozdrawiam


  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2014
    Skąd
    wielkopolska
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Również potwierdzam, że diesel w wykonaniu Fiata, nawet z DPF-em nie sprawia problemów na krótkich odcinkach. Mam do pracy 3 km, średnio raz na tydzień lub rzadziej dłuższy wyjazd i od 5 lat zero problemów. Co prawda przebieg to niecałe 100 tys. ale mogłoby się już coś wydarzyć.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    warmia
    Wiek
    37
    Postów
    12
    Auto
    w124
    Rocznik
    1986
    Wybaczcie panowie ale to fizycznie nie możliwe aby turbina nie dostawała po tyłku przy takich krótkich przebiegach, tak samo z nagrzaniem się samego silnika przez 5km to w środku będę miał zimę cały czas No cholernie boję sie dizla przy tak niskich przebiegach, dziś po pracy zajechałem do neutralnego mechanika zapytać co i jak. To stwierdził ze głupota jest zakup dizla do takich przebiegów, bo niestety eksploatacja będzie drogo kosztowała

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mialem dokladnie ten sam dylemat. Zaryzykowalem bo croma do drogich nie nalezy a ciekawej alternatywy brak.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    warmia
    Wiek
    37
    Postów
    12
    Auto
    w124
    Rocznik
    1986
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Mialem dokladnie ten sam dylemat. Zaryzykowalem bo croma do drogich nie nalezy a ciekawej alternatywy brak.
    A laguna 2 ph2 to ta wersja po FL, Już nie tak zawodna ludziska chwala

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Podobno chwala i tez bralem pod uwage jednak opory wygraly.

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    warmia
    Wiek
    37
    Postów
    12
    Auto
    w124
    Rocznik
    1986
    Jeszce ponowie pytanie o radio, ktoś tu wyżej napisał że jak kupię wersję bez navi czyli bez tego wielkiego radia to połowę rzeczy nie będe mógł ustawić, bo to nie tylko navi tylko cały komputer. No ok rozumiem, ale jak to że nie będę mógł czegoś ustawić to w wersji z normalnym radiem się nie ustawia czegoś tam czy jak?

    I czy takie te cromowskie radio z wyświetlaczem mogę sobie potem dołożyć i mieć pełną funkcjonalność?

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    47
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Wszystko się da ustawić przyciskami z lewej strony kierownicy, a zmieniając zwykłe radio na to z dużym wyświetlaczem to chyba też kierownicę trzeba zmienić bo jest tam też więcej przycisków które też obsługują też navi i telefon. Znajdź na allegro auto z navi i bez i porównaj sobie np. kierownice

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2016
    Skąd
    warmia
    Wiek
    37
    Postów
    12
    Auto
    w124
    Rocznik
    1986
    Dziękuję za odpowiedź, szukam wersji bez navi bo dla mnie 3/4 tych firmowych komputerów jest nie warta złamanego grosza, oprócz jakiegoś wspólnego wyglądu z deską mało co oferują. Chciałbym zakupić coś z androidem to i dysk z muzyką można podłączyć,kamery,rejestratory itp...

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2016
    Skąd
    mazowsze
    Postów
    4
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Cześć. Jak poszukiwania Cromy? Oglądałeś tą z pierwszego ogłoszenia? Znasz vin lub rejestrację "niemiecką"? Mnie też zainteresowała.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Zakup Bravo 1.4 T 150KM + Gaz?
    Napisany przez sablazo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-10-2015, 15:17
  3. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:57
  4. fiat croma 1.9 JTD Multijet 150km
    Napisany przez Braveheart2014 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-11-2014, 18:05
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl