Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Posty od 106 do 116 z 116
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma (1.9 jtd 150km) słabnie moc  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    30
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Możemy nawet umówić się w Gliwicach i sam byś to zobaczył. Daleko nie jest - 80 km. Oczywiście jeśli masz ochotę i czas.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Ochota zawsze
    Czas gorzej, ale coś wymyslimy.
    To uslyszenia w pon
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  4. #108
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    30
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006

  5. #109
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Kilka dni temu spotkałem się ze znajomym, miłośnikiem cromy czyli ktoś z naszej "branży". Miał już 16V teraz 8V i w tej pierwszej miał coś co mam ja: przy jeździe na kapelusznika dół staje się mułowaty, bez mocy i dopiero ożywa przy ok. 3000. Jak od razu energicznie przyspieszać to ładnie się zbiera od dołu, od początku. Jeździł z tym po serwisach i wszędzie mówili że TTTM i nic się na to nie poradzi, croma lubi energiczne traktowanie. Jak Wy to oceniacie? Coś mi tu mówi że blokuje się N75.

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
    Logi logi i jeszcze raz logi
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  7. #111
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    30
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Moja Croma była bardzo mułowata od dołu przez zablokowany sadzą EGR w pozycjo otwartej. Czyszczenie zdecydowanie pomogło a auto w końcu zaczęło ruszać jak należy. EGR czyściłem w nafcie do elektrodrążarki, świetnie wypłukuje sadzę. Odkręciłem część elektryczną i całego zamoczyłem w nafcie miliard racy naciskając trzpień od otwierania i zamykania zaworu. Z początku wcale się nie ruszał, po czyszczeniu chodził swobodnie i prawie nie przepuszczał cieczy. Po zmontowaniu auto chodzi jak z salonu (nie licząc kulejącego doładowania, ale to daje inne objawy)

    Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia. Jedynie chyba automat może się wyuczyć stylu emeryta i niżej zmieniać biegi, redukować przy wyższym niż zwykle obciążeniu itp.

    Przy moim zaciętym EGR także przy gwałtownym ruszeniu z miejsca i utrzymywaniu pedału przyspieszenia mocno wciśniętym auto rwało do przodu aż miło, przy delikatnym ruszaniu i jeździe na niskich obrotach był problem.

    Ja postanowiłem, że będę dziada czyścił przy każdej wymianie oleju. 15 minut pracy a pewność będzie że działa poprawnie.

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    218
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Bronx raczej miał na myśli że przy emeryckiej jeździe zmienna zabrudzi się nagarem i sadzą. Generalnie turbodiesle lubią szybszą jazdę, wtedy cały układ się 'przedmucha' i oczyści (w dużym uproszczeniu).

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Cytat Napisał szakal333 Zobacz post
    Nie sądzę, by jakieś auto lubiło bądź nie energiczne traktowanie. Przecież mapy dostosowują się do aktualnych parametrów silnika tak by mieszanka zawsze była prawidłowa i czy się goni czy jeździ jak emeryt nie ma to żadnego znaczenia
    Mylisz się i to nie wiesz nawet jak, mapy są pisane tak aby przeszły odpowiednie testy, soi są cofane w zakresie pracy egr itp.
    Przy dynamiczniej jeździe zmienna pracuje i się nie zawali i o to chodzi.
    Dodatkowo patrząc na twoje podejście EGR masz zamkniętego i to też lepiej.
    Przy działającym egr walisz brudem w dolot .
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  10. #114
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Czaniec
    Wiek
    30
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150 KM DPF Automat
    Rocznik
    2006
    Oczywiście, masz rację. Miałem na myśli, że sprawnie działający silnik nie powinien dawać takich objawów jak koledze, ponieważ potrafi się dostosować do każdego stylu jazdy, zarówno spokojnego jak i dynamicznego. Również osobiście uważam, że co jakiś czas (ja co najmniej raz dziennie podczas jazdy do pracy) powinno się skorzystać z pełnej mocy silnika w pełnym zakresie obrotów - oczywiście wszystko z umiarem i nie do odcięcia zapłonu, ale to w naszym automacie możliwe nie jest.

    Mój Cougar V6 co kilka dni jest kręcony do 6,5 tys. (oczywiście na ciepłym oleju), ma na liczniku ok 300 000 km i ciągle jeździ na syntetyku nie paląc przy tym oleju (1 L na 10 000 km co jest wartością normalną podaną przez producenta). Ma świetną kompresję, jest ogólnie w bardzo dobrej kondycji.

    80% mojego stylu jazdy to ECODRIVING, pozostałe 20% to jazda bardzo dynamiczna, na wysokich obrotach sięgających do 6,5 tys (odcięcie zapłonu jest przy 7,5 tys.).

    Uważam, że takie proporcje są rozsądne dla silnika i całego osprzętu a ciągła delikatna jazda szkodzi. W pełni więc się z Tobą zgadzam

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    Ja, u mnie nie ma tygodnia aby nie pogonić z butem tak pod 4-5tys
    Tak dla zabawy,
    Jak można się domyśleć wszystkie moje są dłubaninę i mają ładne odejścia, więc jest zabawa i oczyszczanie
    Na pustej drodze jak ładnie dopier.. i w fotel wciśnie, to jest to fajne i wcale nie trzeba łamać przepisów Wystarczy zakres 50-100km/h
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  12. #116
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    549
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Przy jeździe na kapelusznika mogłeś zawalić zmienną.
    Logi logi i jeszcze raz logi
    Racja ale co bardziej interesujące, raz jak ruszę "po męsku" to lata od dołu, za chwile przy powolne jeździe zacznie zamulać. I tak w kółko.


 
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 150KM szarpanie
    Napisany przez KendyQ10 na forum Croma
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 20-06-2016, 23:52
  2. Croma 1,9 jtd 150km zakup
    Napisany przez Cronos na forum Croma
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 15-04-2016, 15:57
  3. Croma jtd 16v 150km gaśnie losowo
    Napisany przez mirras na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2016, 16:35
  4. Cieżko z odpalaniem Croma 1.9 16V 150KM
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:57
  5. Croma 1.9JTD 150km - remont
    Napisany przez wolverinehh na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 09-01-2014, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zaworu n75 croma

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl