Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 59
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 1.9 150KM szarpanie  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat SEICENTO 1.2 Croma 1.9 150ps
    Skoro tak mówisz- to nie jest bezpieczne!!

    Tylko czy na pewno powodem był wyłączony EGR

    EGR jest otwarty tylko przy małych obciążeniach.
    Kiedy temp spalin i tak jest niska.
    Jak obciążenie jest wysokie i temperatura spalin najwyższa EGR i tak jest zamykany.
    Więc nie za bardzo mi się chce w wierzyć w wypalone gniazda z winy EGRa

    Taka jest moja teoria.
    Ale oczywiście mogę się mylić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    fiksiu, ja prawdę mówiąc nie mam wiedzy na ten temat, piszę tylko to o czym powiedział mi mechanik z ASO Fiata, nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś z forumowiczów ma większą wiedzę na ten temat. Sam chętnie się dowiem czy to tylko bajka czy może coś w tym jest.

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Przy wyłączonym EGR gorące spaliny idą w wydech a przy uchylającym się gorące spaliny wracają do dolotu i do komory spalania... resztę dopowiedz sobie sam
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    jak gorące spaliny mają obniżyć temperaturę w cylindrze ktoś tu kogoś (aso) próbuje zrobić

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat SEICENTO 1.2 Croma 1.9 150ps
    Gorące spaliny kierowane z powrotem w obieg wpływają na obniżenie temperatury spalania poprzez ZMIANĘ WARUNKÓW SPALANIA W CYLINDRZE.

    Nie jestem złośliwy i proszę nie wskoczcie teraz na mnie.

    Ale nie wypowiadajcie się na temat który nie za bardzo znacie.
    Bo wprowadzacie kolegę w błąd.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008

    Red face

    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    jak gorące spaliny mają obniżyć temperaturę w cylindrze ktoś tu kogoś (aso) próbuje zrobić
    Poprzez zmianę składu mieszanki obniża się temperaturę spalania w celu obniżenia zawartości tlenków azotu w spalinach..
    Spaliny po pierwsze są chłodniejsze niż paląca się mieszanka, po drugie są schładzane w chłodnicy spalin, aby nie zniszczyć układu dolotowego powodując np samozapłon już w momencie otwarcia zaworów dolotowych...

    Eeech... Fizyka, chemia, wiedza się kłania.... Było spać na lekcjach?


    PS: SORRY, coś mi padło na oczy i nie zauważyłem odpowiedzi fiksia...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 30-09-2013 o 07:24

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Chłopy, to jak to jest w końcu z tym co powiedział mi koleś w ASO, prawda to czy bajeczka, bo już się pogubiłem

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Oczywiście, że prawda.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Dzisiaj dzwoniłem, do firmy zajmującej się automatycznymi skrzyniami i powiedzieli mi, że sprzęgło hydrokinetyczne jest najprawdopodobniej do wymiany. Zapytali o przebieg - powiedziałem 170tys. a oni odpowiedzieli, że "to już czas". Nie wiem co mam robić?? czy kupić nowy zawór egr?? czy jechać do nich na diagnozę która kosztuje 150zł i pewnie stwierdzą, że trzeba remontować skrzynię... koszt około 5000zl. Powiedzieli, że zawór egr nie mam nic wspólnego z szarpaniem i odgłosami "ślizgania się".

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Odgłosy ślizgania przy szarpaniu to na pewno coś z sprzęgłem lub skrzynią.
    Co do wyłączania EGR to dobrze zrobiony soft i problemów nie będzie. Przy zamkniętym EGR idzie więcej tlenu do komory spalania przez co robi się boga mieszanka i właśnie w tych zakresach kiedy był jeszcze uchylony trzeba podnieść dawki paliwa.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Mam pytanie, czy jeżeli kupiłbym nowy egr to kupić orginał pierburga?? (ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR OPEL ALFA 1.9 150KM (3565180747) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) czy zamiennik (ZAWÓR EGR RECYRKULACJI ALFA ROMEO SPIDER 2.4 JTDM (3566075353) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) ?? Jest jakaś różnica?? warto kupić oryginał??

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2014
    Skąd
    Wałbrzych
    Postów
    96
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2006
    to jak panowie się tak znają to ja zapytam inaczej, zakupiłem oryginalny egr pierburg po zamontowaniu szarpało w tym zakresie obrotów, zamontowałem zaślepkę z otworami, jest ok ale szarpanie występuje delikatne i połączone jest z takim klapaniem 5-6 razy. co może być przyczyną

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Hajnówka
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Croma II 1.9
    Rocznik
    2006
    u mnie w cromie 1.9 115KM z DPF szarpie silnikiem po 5 minutach pracy na biegu jałowym i jest wyczuwalne drżenie pedału gazu w czasie jazdy. Przypuszczam, że to któryś wtrysk jest do wymiany.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2014
    Skąd
    CZechowice-Dziedzice
    Wiek
    70
    Postów
    2
    Auto
    CROMA 1,9 JTD 16v
    Rocznik
    2007
    Odgłosy ślizgania się i poszarpywania doprowadziły do wymiany sterownika hydraulicznego wraz z jednostką sterującą i elektrozaworami oraz do regeneracji sprzęgła w automatycznej skrzyni biegów w CROMIE 1,9 JTD 16v (rocznik 2007 - przebieg 204 tys km). Odebrałem dzisiaj auto po trzech tygodniach w warsztacie, z identycznymi objawami jak na początku. Zaznaczam, że EGR mam nowy, Pierburga, a jego wymiana nic nie dała. Fachmani od skrzyni biegów wyczerpali swoje pomysły co do przyczyn, ale na początku byli pewni, że to skrzynia. Na EcuSkanie zatkanie DPF-a niecałe 15%. Tak więc kasa na razie w błoto i dalej nie wiem co robić, lecz przestrzegam przed pochopnym rozbabraniem skrzyni biegów przy takich objawach.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Wow - a co powiedział ten "niby" serwis ? Bo musiało Cię to sporo kosztować a nic to nie dalo - chyba bym wyszedł w tym serwisie z siebie ... miły bym nie był ...


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 169
    Ostatni post: 18-07-2017, 08:43
  2. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:52
  3. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 06:50
  4. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 21:41
  5. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpie croma

fiat croma szarpanie

ustrrki egr fiat croma

programowe wylaczenie egr croma

croma forum

rozsadzenie dpf

wtryskiwacze fiat croma 2.4 uszkodzony

gdy popsute sa wtryski w fiacie croma to szarpie

szarpanie fiat croma

croma jtd 150 szarpie

uszkodzona skrzynia automatyczna croma

wtryski fiat croma

multijet odlaczenie na chwile wtrysku

zacinajacy sie egr jtdm

croma szarpie

croma automat szarpie

przyczyna uszkodzenia wtryskow croma

zepsuty eqr obiawy croma

fiat croma 2 4 silnik szarpie

pidszarpywanie vroma

fiat 1 9 150 km szarpie

szarpanie auta a dpf

1.9 jtd 150km szarpie

przytkane wtryski

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl