Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 59
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 1.9 150KM szarpanie  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał KendyQ10 Zobacz post
    Klapy w kolektorze ssącym zostały usunięte, zostały wkręcone śruby w ich miejsce. A czy otwarcie zaworu egr na 30-40% max jest właśćiwe??
    Też mam usunięte klapy i całkowicie zaślepiony EGR i nic mi nie rozsadziło. Tak więc możesz śmiało zaślepiać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    A czy zaślepiony EGR nie wpłynie negatynie na wypalanie DPF'a ?? I czy konieczne jest wyłączenie programowo EGR'a ?? co będzie w momencie kiedy tylko zaślepię a nie wyłącze programowo??

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał KendyQ10 Zobacz post
    I czy konieczne jest wyłączenie programowo EGR'a ?? co będzie w momencie kiedy tylko zaślepię a nie wyłącze programowo??
    Jeżeli go nie usuniesz programowo będzie ci się ciągle świecił check engine i w konsekwencji nie będziesz miał informacji gdy ci coś innego padnie. Poza tym taki widniejący błąd jest denerwujący Ponadto usunięcie programowe EGRa jest tańsze niż zakup nowego.
    bled lubi to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    A czy szarpanie i dźwięki "ocierania","ślizgania" przy 1800 -2000obr to nie są przypadkiem objawy uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego w skrzyni??

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Co Wy z tymi wtryskami?... Wtryski leją lub nie, bo komputer im każe z powodu kilkunastu parametrów pracy silnika, które mogą być nie tak! Stąd korekty.
    Mnie tak szarpało, bo EGR się zacinał.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Założyłem przesłonę na zawór egr i w 80% problem znikną. Zastanawiają mnie tylko odgłosy "ocierania","ślizgania" przy 1800 -2000obr najbardziej na 3 biegu, ale zdecydowanie szarpanie ustało.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Uważam, że te problem nie został rozwiązany. Może i ograniczenie pulsacji ciśnienia spalin się ograniczy, ale nie wierzę, że ilość...
    Mnie tak szarpał/ślizgał się automat.
    Po wymianie EGR przeszło.

    Jeśli EGR sią zacina i dostaje spaliny wtedy, gdy nie powinien to zaślepka nie pomoże. Silnik ma inną charakterystykę mocy/momentu do aktualnych obrotów i skrzynia głupieje. Myślę, że komp próbuje wyrównoważyć to zjawisko korekcją na konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym) albo przełącza przy wyższych obrotach (ciągnie do określonego momentu uzyskiwanego przez silnik) i po załapaniu lock up (załączenie sprzęgła mechanicznego) jest poślizg...

    Nie oszczędzaj. Wymień ten EGR bo zajeździsz skrzynię (zetrzesz sprzęgła) a to będzie kosztowało więcej niż 400PLN jak za nowy EGR.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Czyli sugerujesz aby zakupić nowy egr?? to jest komplet?? ten silniczek krokowy wraz z korpusem?? czy tylko wystarczy dokupić ten silniczek?? generalnie pracuje w granicach 4-40 % czy zacinanie egra będzie widoczne na fiatecuscan?? jeżeli wymienię na nowy to ta zaślepkę zostawić?? czy będzie już niepotrzebna??

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Samego silniczka nie czyściłem, czy to warto rozbierać i czyścić?? wybijać cały sworzeń z silniczka i go wyczyścić?? czy to w ogóle nie zda egzaminu?? lepiej kupić nowy??

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Jeszcze mam pytanie, czy olej w skrzyni też warto wymienić?? mam przebieg 170tys auto kupione 3mce temu i nie mam pojęcia, czy był wymieniony przez poprzedniego właściciela.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Tak. Kup nowy. To jest komplet. Zacina się mechanicznie i to sam zawór, nie silnik.
    Komputer wysterowuje go prawidłowo, więc nie zobaczysz zacinania w oprogramowaniu diagnostycznym.
    Co do zaślepki nie mam zdania. Ona ma spełniać inną funkcję niż ograniczenie ilości spalin...

    Jak się jej przyjrzałem to wydaje mi się, że spełnia dwie:
    1) zawirowuje spaliny (może ma to wpływ na przepływ i osadzanie spalin)
    2) zawirowuje przepływ - wygląda, że umiejscowienie otworów jest celowe i ogranicza bezpośrednie wpadanie gorących i tak jeszcze spalin bezpośrednio na trzpień tłoczyska zaworu - nie nagrzewa go ponad miarę, nie osmala....

    Takie tam rozważania teoretyczne...

    Co do skrzyni...
    Ja uważam, że zawsze warto. Im później, tym gorzej, aż do tego stopnia, że przy dużym przebiegu wymiana może też pogorszyć sprawę... Ale trzeba pamiętać, że wtedy trzeba się liczyć, że nie wymieniając oleju i tak w końcu skrzynia odmówi współpracy i to w najbardziej perfidnym i zaskakującym momencie (zazwyczaj na wakacjach, daleko od domu )...
    Ostatnio edytowane przez grzest ; 25-09-2013 o 08:02

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Tak więc czyszczenie całego egra raczej nie pomoże?? raczej mam kupić nowy?? a jeżeli miałbym kupić, to jakiejś danej firmy?? oryginał? zamiennik??

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Nie słyszałem o zamiennikach. No z mojego doświadczenia wynika, że czyszczenie pomogło na bardzo krótko i potem wprowadziło jeszcze zamieszanie, bo przekonany byłem, że po czyszczeniu MUSI być OK, skoro tak ładnie wygląda i całkiem dobrze "chodzi"... A on robił psikus....
    Teraz od ponad 30kkm nie mam problemu.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat SEICENTO 1.2 Croma 1.9 150ps
    Mój po gruntownym czyszczeniu razem z cewką wytrzymywał ok 3-4tyś km i znowu zaczynał.
    W końcu wyłączyłem go programowo.
    Auto nie szarpie i problem całkowicie wyeliminowany

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Powiedz mi czy sam na własną rękę usuwałeś programowo, czy jakaś firma?? i ile taka usługa kosztowała?? Dodatkowo czy to nie wpływa negatywnie na wypalanie DPFa??

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat SEICENTO 1.2 Croma 1.9 150ps
    oczywiście przez firmę.
    Koszt zależy-od 500zł do ok1000zł.
    Ja płaciłem 1500zł ale jeszcze doszedł mocniejszy program i hamownia...i poniższe.

    Nie wpływa na wypalanie DPFa bo on przy tej samej operacji również został usunięty z softu.
    A następnie i fizycznie z auta.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    194
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Czy takie usuwanie EGR jest bezpieczne?, pytałem o to w ASO i gość mi mówił, że trafiały do nich auta z usuniętymi EGR i z wypalonymi gniazdami zaworowymi. Recyrkulacja spalin ma na celu nie tylko obnizenie ich toksyczności, ale tez obnizenie temperatury spalania. Za wysoka temperatura w komorze spalania moze spowodowac szybsze wypalanie gniazd zaworowych. Tak mi mowił, nie wiem czy to prawda, ogólnie zdecydowanie odradzał usuwanie, co o tym sądzicie?


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 169
    Ostatni post: 18-07-2017, 08:43
  2. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:52
  3. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 06:50
  4. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 21:41
  5. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpie croma

fiat croma szarpanie

ustrrki egr fiat croma

programowe wylaczenie egr croma

croma forum

rozsadzenie dpf

wtryskiwacze fiat croma 2.4 uszkodzony

gdy popsute sa wtryski w fiacie croma to szarpie

szarpanie fiat croma

croma jtd 150 szarpie

uszkodzona skrzynia automatyczna croma

wtryski fiat croma

multijet odlaczenie na chwile wtrysku

zacinajacy sie egr jtdm

croma szarpie

croma automat szarpie

przyczyna uszkodzenia wtryskow croma

zepsuty eqr obiawy croma

fiat croma 2 4 silnik szarpie

pidszarpywanie vroma

fiat 1 9 150 km szarpie

szarpanie auta a dpf

1.9 jtd 150km szarpie

przytkane wtryski

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl