Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 59
Like Tree1lubi to!

Temat: Croma 1.9 150KM szarpanie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006

    Croma 1.9 150KM szarpanie

    Witam.
    Posiadam Cromę 1.9 150KM w automacie.
    Problem opiera się na szarpaniu auta przy 1800 - 2000 obrotów, praktycznie na każdnym biegu a najbardziej na 3 i 4.
    Czy zatkany filtr DPF może się przyczynić do tej usterki? Jeżeli zatkanie wynosi 16% szarpanie jest znikome, natomiast przy 90% jest masakra.
    W aucie został wymieniony rozrząd, oleje i filtry.
    Dodatkowo zostały zaślepione klapy kolektora oraz zostały zregenerowane wtryski.

    Co może być przyczyną nierównej pracy silnika??
    Czy to może być uszkodzona skrzynia biegów??

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    A było coś robione z EGRem? Te klapy to w jakim celu zaślepione? Profilaktycznie czy też właśnie z połowu szarpania? Zatkany DPF też może mieć wpływ na szarpanie, ale u Ciebie się wypala, więc to niekoniecznie nie on.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Z EGRem nie wiem czy coś było robione. Klapy zaślepione z powodu szarpania. A czy przerobione wtyczki prądowe zasilające wtryski mogą również mieć znaczenie?? ponieważ nie są oryginalne (dolutowane wsuwki)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Dziwne, że wywalili klapy a nie zaczęli od EGRa. Wtyczki pewnie były wymieniane aby wyeliminować szarpanie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    obstawiam coś z egrem. u mnie coś lekko poszarpywało jak się wypalał dpf ale co było przyczyną to nie powiem bo po wycięciu dpfa i wyłączeniu pracy egra w programie zapomniałem o tym
    Ostatnio edytowane przez grze ; 05-09-2013 o 11:17
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    A czy z programu fiatecuscan da sie wyłaczyć egr?? Dodatkowo korelacje na 3 i 4 wtrysku podczas jazdy i szarpania wynosza odpowiednio +2.00 oraz na 4 wtrysku - 1.90, na 1 i 2 sa zbliżone do zera. Czy to jest normalne??
    Ostatnio edytowane przez KendyQ10 ; 05-09-2013 o 12:56

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    FES nie wyłączysz EGRa. Te korekty są zbyt duże. Jeden wtrysk leje a drugi jest przytkany. Wtryski do sprawdzenia.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Wtryski były regenerowane i sprawdzone na 3 maszynach. Może chodzi o te dorabiane przewody napięciowe?? Co dokładnie powinno się zrobić z tym Egrem??

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2013
    Skąd
    kraków
    Wiek
    39
    Postów
    24
    Auto
    fiat croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Egr można wyczyścić bo czasem się zawiesza. Można to zrobić naprawdę samodzielnie wystarczy wykręcić kilka śrubek bardzo łatwy dostęp. Zresztą na forum jest sporo tematów na temat czyszczenia Egra.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    16
    Auto
    Fiat SEICENTO 1.2 Croma 1.9 150ps
    szarpanie to typowy objaw EGRa i to od niego powinno się zacząć.
    Albo testowo zaślepić albo go wyczyścić wraz z cewką.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Odłączyłem na próbę wtyczkę z EGRa i okazało się że przestał szarpać, aczkolwiek po przejechaniu 1km auto straciło na mocy. Czy po zaślepieniu auto nie będzie "zamulone" ??

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał KendyQ10 Zobacz post
    Odłączyłem na próbę wtyczkę z EGRa i okazało się że przestał szarpać, aczkolwiek po przejechaniu 1km auto straciło na mocy. Czy po zaślepieniu auto nie będzie "zamulone" ??
    Po całkowitym zaślepieniu nie będzie muliło tylko wywali błąd. EGR trzeba zaślepić i wyłączyć programowo to nie będzie błędu.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    A czy zawór egr można zaślepić jeżeli klapy kolektora już są zaślepione?? czy to nie ma wpływu?? nic nie rozsadzi?? Dodam jeszcze że jest to wersja z DPF-em.
    Ostatnio edytowane przez KendyQ10 ; 08-09-2013 o 19:02

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał KendyQ10 Zobacz post
    A czy zawór egr można zaślepić jeżeli klapy kolektora już są zaślepione?? czy to nie ma wpływu?? nic nie rozsadzi?? Dodam jeszcze że jest to wersja z DPF-em.
    Jak masz klapy zaślepione?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2006
    Klapy w kolektorze ssącym zostały usunięte, zostały wkręcone śruby w ich miejsce. A czy otwarcie zaworu egr na 30-40% max jest właśćiwe??
    Ostatnio edytowane przez KendyQ10 ; 08-09-2013 o 21:34


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 8V 160KM TMK
    Napisany przez TMK na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 169
    Ostatni post: 18-07-2017, 08:43
  2. Doświetlanie Zakrętów Croma lift 1,9 150km
    Napisany przez sali131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 23-12-2014, 10:52
  3. Croma 1,9 16V 150KM - kolektor Magneti Marelli
    Napisany przez plastman na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-08-2013, 06:50
  4. BRAVO T-jet 150KM + gaz błąd P1172
    Napisany przez darokopijka na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-03-2013, 21:41
  5. Zaolejony kolektor ssący 1,9 JTD 150kM.
    Napisany przez podroznik11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2012, 08:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szarpie croma

fiat croma szarpanie

ustrrki egr fiat croma

programowe wylaczenie egr croma

croma forum

rozsadzenie dpf

wtryskiwacze fiat croma 2.4 uszkodzony

gdy popsute sa wtryski w fiacie croma to szarpie

szarpanie fiat croma

croma jtd 150 szarpie

uszkodzona skrzynia automatyczna croma

wtryski fiat croma

multijet odlaczenie na chwile wtrysku

zacinajacy sie egr jtdm

croma szarpie

croma automat szarpie

przyczyna uszkodzenia wtryskow croma

zepsuty eqr obiawy croma

fiat croma 2 4 silnik szarpie

pidszarpywanie vroma

fiat 1 9 150 km szarpie

szarpanie auta a dpf

1.9 jtd 150km szarpie

przytkane wtryski

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl